هوش مصنوعی

آشنایی با مودم پرچم دار اسنپدراگون X75: هیولای 10 گیگابیتی کوالکام

پس از چند ماه از معرفی چیپ ست مخابراتی اسنپدراگون X75 به وسیله کوالکام، هفته پیش و در جریان مراسم Snapdragon Summit 2023، این شرکت رسما خاطرنشان کرد که این چیپ در پردازنده تازه کوالکام یعنی استفاده شده است.

9 آبان 1402

مدیرعامل رایتل تغییر کرد

این اپراتور در دوران سه سال و هشت ماهه مدیریت یاسر رضاخواه، توسعه شبکه زیرساخت و منطقه ها تحت پوشش، افزایش سهم بازار، رشد عایدی و سود عملیاتی و ترافیک، انتخاب گروه های هدف فروش را تجربه کرد.

26 اردیبهشت 1402

دکمه جادویی سامسونگ برای ویرایش هوشمند تصاویر، عکس

همشهری آنلاین نوشت: نو ترین ویرایشگر عکس سامسونگ با نام Galaxy Enhance-X مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه شد.

5 اردیبهشت 1402

عکس ، از اتمام ساخت این پل پس از 107 سال تا ساخت کامیون هیدروژنی؛ پیشرفت های شگرف فناوری در 2022

از گجت های تغذیه کننده از انرژی خورشیدی، تا هوش مصنوعی که می تواند از متن، تصویر تولید کند , سایر فناوری های بسیار نوآورانه ، در بین بهترین نوآوری های 2022 قرار دارند.

17 آذر 1401

گوگل پیکسل 7 و 7 پرو با چیپست تنسور G2 معرفی شدند

در بین شرکت های اندرویدی، استراتژی گوگل دقیقا مشابه اپل است و به همین خطار هر ساله تعداد اندکی گوشی نو معرفی می کند. مانند چند سال اخیر، این بار هم شاهد معرفی دو مدل پرچم دار به نام های گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو هستیم که تفاوت مهم بین این دو مدل به دوربین...

14 مهر 1401

آینده دنیای بازی های ویدئویی به چه شکل خواهد بود؟

به طور کلی یکی از موضوعات مهم در خصوص هر چیزی آینده آن است. دنیای بازی های ویدئویی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آینده آن اهمیت زیادی دارد. بحث اصلی اینجاست که آینده یک مقوله کاملاً نامشخص است. اینکه چه اتفاقی برای چه صنعتی خواهد افتاد کاملاً نامعلوم...

5 شهریور 1401

هوش مصنوعی فیس بوک سیاه پوستان را به نام میمون دسته بندی کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، کاربرانی که در روزهای اخیر یک فایل ویدئویی را در سایت دیلی میل مشاهده کرده بودند بعد از مشاهده بخش ابتدایی این ویدئو با پیام روبرو روبرو می شدند: آیا دوست دارید به تماشای ویدئوهایی در مورد نخستی سانان ادامه دهید؟ نخستی...

15 شهریور 1400

فهرست برترین دانشگاه های آلمان 2021

هر ساله برترین دانشگاه های آلمان از طرف موسسات آماری مختلفی اعلام می شوند تا انتخاب را برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی آسان تر نمایند. پیش از ثبت درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان پیشنهاد می کنیم فهرست برترین دانشگاه های آلمان را که به تازگی اعلام...

13 مرداد 1400

هشدار سازمان بهداشت جهانی در خصوص استفاده غرض ورزانه از هوش مصنوعی

سازمان بهداشت دنیای هشدار داد مدل های هوش مصنوعی که از داده های حوزه بهداشت و درمان کشورهای ثروتمند به دست می آید قابل استفاده در دیگر کشورهای دنیا نیست.

1 مرداد 1400

ِپل نوآوری، رویدادی برای حل چالش های صنعت با همراهی اهالی علم

هشتمین رویداد پل نوآوری دیجی نکست چهارشنبه 23 تیر 1400 برگزار می گردد.

1 مرداد 1400

قدرت تراشه و قیمت گوشی های سری پیکسل 6 گوگل لو رفت

طی روزهای اخیر شاهد افشای اطلاعات زیادی پیرامون گوشی های جدید گوگل یعنی سری پیکسل 6 بودیم. اما به تازگی خبری منتشر شد که در آن اطلاعات بیشتری نظیر مشخصات فنی، دوربین، رنگ بندی، قیمت و… پیرامون پرچم داران آینده گوگل لو رفت.

14 تیر 1400

اندازه گیری نبض با گوشی هوشمند

گروهی از دانشمندان دانشگاه واشنگتن روش جدیدی را برای ردیابی سلامت افراد با استفاده از دوربین های گوشی هوشمند یا رایانه افراد ابداع نموده اند.

31 فروردین 1400

غول های تکنولوژی در حسرت سوپر اَپ ها

شرکت های بزرگ تکنولوژی در غرب به شدت به این این سوپراپ ها غبطه می خورند و مدت هاست مشتاق این هستند که اپلیکیشن هایی داشته باشند که درست مثل WeChat ضروری و لازم باشند تا روی صفحه خانه موبایل اغلب کاربران جا داشته باشند.

21 فروردین 1400

ارائه خدمات رایانش ابری به استارت آپ های برگزیده معاونت علمی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ارتباطات هوشمند تبیان؛ این مجموعه با 10 تا 20 درصد تخفیف به استارت آپهای خلاق، دانش بنیان و برگزیده ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری، خدمات رایانش ابری می دهد.

9 مهر 1399

تنها استارت آپ ایرانی منتخب درCOLLISION 2020 کانادا

در کنفرانس COLLISION که یکی از مهم ترین رویدادهای استارت آپی در دنیا است، سال جاری از ایران تنها، استارت آپ ترابرنت حضور دارد، به علاوه ترابرنت به عنوان یکی از استارت آپ های منتخبِ کنفرانس در حوزه Autotech معرفی شده است.

27 مرداد 1399

نام عجیب فرزند ایلان ماسک عجیب تر شد!

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و همسر وی گرایمز که در حوزه موسیقی فعال است طی هفته های اخیر به علت نام عجیب فرزند خود سوژه رسانه ها شده بودند، اکنون این زوج تصمیم گرفته اند نام فرزند خود را یکبار دیگر تغییر داده و نامی عجیب تر از قبل انتخاب کنند.

8 مرداد 1399

هوش مصنوعی به رعایت فاصله اجتماعی یاری می نماید

یک استارتاپ حوزه هوش مصنوعی به نام لندینگ ای آی (Landing AI)، نوعی نرم افزار ویدئویی ابداع نموده که می تواند نشان دهد که آیا مردم در فضاهای عمومی، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می نمایند یا خیر.

30 خرداد 1399

توسعه صنایع خلاق مستلزم وجود مهارت های کارآفرینی است

مدیر رسته فناوری اطلاعات طرح تکاپو، راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی را زمینه ساز رشد کسب و کارهای نوپا دانست که موجب اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور می شوند.

23 بهمن 1398