ِپل نوآوری، رویدادی برای حل چالش های صنعت با همراهی اهالی علم

به گزارش مجله یافان، هشتمین رویداد پل نوآوری دیجی نکست چهارشنبه 23 تیر 1400 برگزار می گردد.

ِپل نوآوری، رویدادی برای حل چالش های صنعت با همراهی اهالی علم

پل نوآوری یکی از رویدادهای دیجی نکست است که با هدف ایجاد ارتباط موثرتر بین دانشگاه و صنعت برگزار می گردد. این رویداد تا به امروز با همراهی 6 دانشگاه تهران، امیرکبیر، اصفهان، صنعتی اصفهان، زنجان و مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد قزوین (سینتک) برگزار شده است. از میان 4500 نفر حاضرین این رویداد تا به امروز 4 محصول و 5 تیم استارتاپی تشکیل شده است.

ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار بر شرایط مالی هر جامعه ای است. متخصصین دانشگاهی می توانند با به کارگیری علم خود در صنعت، در رشد مالی کشور سهم بسزایی داشته باشند؛ در نتیجه اگر بین صنعت و دانشگاه در جامعه ارتباطی وجود نداشته باشد، ایده ها و پروژه های دانشگاهی در کتابخانه دانشگاه ها و حافظه کامپیوترها باقی می مانند و استفاده از تکنولوژی و علم روز جهان در کشور امکان پذیر نخواهد شد.

متاسفانه در کشور ما فاصله بین صنعت و دانشگاه زیاد است و با وجود اینکه ایران، از نظر تعداد مقالات در بیشتر رشته های علمی بالا است، برای مثال در زمینه هوش مصنوعی رتبه اول را در بین کشورهای اسلامی و رتبه شانزدهم را در تمام جهان دارد؛ اما کسب وکارهای کمی بر پایه تکنولوژی های نو در ایران وجود دارند. به همین منظور، دیجی نکست به اسم مرکز نوآوری مجله یافان با توجه به ماهیت فعالیت هایش که برپایه تکنولوژی است، یکی از رسالت های خود را ایجاد پیوندی قوی تر میان علم و صنعت در نظر گرفته است.

هشتمین رویداد پل نوآوری پرشورتر از قبل و با حضور کارشناسان و استادانی به نمایندگی از 5 دانشگاه برگزار می گردد. هدف از برگزاری این رویداد، حمایت از پژوهش های دانشگاهی ها و تشریح موضوعات و چالش های صنعت به منظور برطرف این چالش هاست. در این رویداد سخنران هایی از مدیران ارشد دیجی نکست و مجله یافان، اساتید مطرح دانشگاه ها و روسای سازمان های فناور و… حضور دارند و چالش های موجود و تجارب خود در صنایع مختلف را مطرح می نمایند و برای حل این موانع از اهالی علم چاره یابی می نمایند.

دیجی نکست در پل نوآوری تا به امروز میزبان دانشگاه های زیر بوده است:

  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه صنعتی اصفهان
  • دانشگاه زنجان
  • مرکز نوآوری و فناوری سینتک (دانشگاه آزاد قزوین)

محور بحث در هشتمین رویداد پل نوآوری عبارت است از :

  1. امیر صالحی -مدیرعامل دیجی نکست- از دستاوردهای این مجموعه، اهداف و شرایط همکاری با دیجی نکست صحبت می نماید.
  2. سهیل مقدم -معاونت تکنولوژی مجله یافان- تجارب تحقیق و توسعه در گروه مجله یافان را به اشتراک می گذارد.
  3. رقیه بایرام زاده -مدیر واحد پژوهش دیجی نکست- موضوعات مورد احتیاج صنایع که قابلیت سرمایه گذاری در دیجی نکست دارند را ارائه می نماید.
  4. اساتید دانشگاه در حوزه های داده کاوی، رباتیک و کارآفرینی به ارائه روندهای روز و تجارب و چالش ها می پردازند.
  5. استارتاپ آپتایم و پیکسی (که موسسان آن ها از تحقیقات دانشگاهی و پل نوآوری به تجاری سازی ایده خود در دیجی نکست رسیده اند) از تجارب خود صحبت می نمایند.
  6. ربات انباردار و پلتفرم پایش اموال، دو تیم پژوهشی که با تست پیروز به تازگی استارتاپ خود را ایجاد کردند از تجارب و فعالیت هایشان صحبت می نمایند
  7. از ربات انباردار که یکی از محصولات واحد پژوهش دیجی نکست است رونمایی می گردد.

بعلاوه دانشگاه های مختلفی همراه این رویداد دیجی نکست هستند:

  • دانشگاه صنعتی شریف (دانشکده صنایع)
  • دانشگاه علم و صنعت
  • دانشگاه شهید بهشتی (پارک علم و فناوری)
  • دانشگاه الزهرا (مرکز نوآوری و شکوفایی)
  • دانشگاه اصفهان (مرکز فناوری، رشد و کارآفرینی)
  • پل نوآوری عمومی (کارخانه نوآوری آزادی)

گفتنی ست شرکت در این رویداد شرایط خاصی ندارد و تمام علاقه مندان، متخصصان و پژوهشگران رشته های تحصیلی مختلف فنی، علوم پایه، علوم انسانی و مدیریت می توانند در این رویداد شرکت نمایند.

این رویداد، چهارشنبه 23 تیر ماه 1400 ساعت 18 الی 20 برگزار می گردد و برای شرکت در این رویداد می توانید به وسیله لینک زیر اقدام کنید:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1062

به "ِپل نوآوری، رویدادی برای حل چالش های صنعت با همراهی اهالی علم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ِپل نوآوری، رویدادی برای حل چالش های صنعت با همراهی اهالی علم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید