فهرست برترین دانشگاه های آلمان 2021

به گزارش مجله یافان، هر ساله برترین دانشگاه های آلمان از طرف موسسات آماری مختلفی اعلام می شوند تا انتخاب را برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی آسان تر نمایند. پیش از ثبت درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان پیشنهاد می کنیم فهرست برترین دانشگاه های آلمان را که به تازگی اعلام شده است، در سایت موسسه مهاجرتی لتسگو یونی مطالعه کنید.

فهرست برترین دانشگاه های آلمان 2021

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

رجحانن دانشگاه های آلمان

اگر شما هم متقاضی تحصیل در آلمان هستند، از شنیدن اینکه 46 مجموعه آموزش عالی از 2029 دانشگاه این کشور در رتبه بندی های دنیای صندلی درخوری کسب نموده اند، شاد خواهید شد. از این تعداد، 12 مورد از دانشگاه های آلمان را می توان در فهرست 200 دانشگاه برتر دنیا یافت.

در این نوشتار رجحانن دانشگاه های کشور آلمان را از نگاه موسسه آماری QS ارزیابی می کنیم. این موسسه که از معترجحانن موسسات رتبه بندی آموزشگاهک برشمرده می گردد، هر ساله آمار جدیدی از رجحانن دانشگاه ها و موسسات آموزشی دنیا و بعلاوه به تفکیک کشورها اعلام می نماید. این آمار به وسیله شرکت کاکارلی سیموندز (Quacquarelli Symonds) منتشر می گردد که به QS معروفیت یافته است.

به طور کلی این نظام رتبه بندی دانشگاهی، موسسات آموزشی را در شش شاخص ارزیابی می نماید؛ معروفیت علمی (40%)، معروفیت علمی کادر آموزشی (10%)، نسبت تعداد دانشکده به تعداد دانشجویان (20%)، استناد به هر دانشکده (انداز گیری نتایج تحقیق) (20%)، نسبت تعداد دانشکده های بین المللی 5% و نسبت تعداد دانشجویان بین المللی 5% در نتیجه نهایی تاثیرگذار است.

حالا که با نحوه رتبه دهی این موسسات رتبه بندی آشنا شدیم، به سراغ فهرست رجحانن دانشگاه های آلمان برویم که در سال 2021 به وسیله موسسه رتبه بندی موسسات آموزش عالی QS یا همان کاکارلی سیموندز معرفی گردیده است.

دانشگاه فرایبورگ آلمان

دانشگاه آلبرت-لودویگز- فرایبورگ Albert Ludwig University of Freiburg از قدیمی ترین مجموعه های آموزشگاهک اروپا محسوب می گردد که در سال 1457 در شهر فرایبورگ (جنوب غربی کشور آلمان) تاسیس شد. دانشگاه فرایبورگ به علت متد آموزشی و نحوه تدریس، تحقیق و شرایط ادامه تحصیل برای دانشجویان بین المللی از معروفیت بسیار خوبی برخوردار است.

فرایبرگ به اسم پنجمین موسسه آموز عالی قدیمی کشور آلمان، همیشه در طول دوران فعالیتش نامی در ره آوردهای علمی سراسری کسب نموده و افتخارات و جوایز بسیاری دریافت نموده است؛ بیست و سه برنده نوبل تا کنون از محققان، محصلان و استادان این دانشگاه بوده اند. هوسرل، هایدیگر و هانا آرنت از جمله چهره های ماندگار آلمانی این دانشگاه هستند.

فرایبورگ با ترکیبی از رشته های سنتی و تکنولوژی مدرن هرساله میزبان حدود 25 هزار دانشجو می گردد که در دانشکده الهیات، حقوق، پزشکی، اقتصاد و علوم رفتاری، فلسفه (تاریخ، جامعه شناسی و غیره)، دانشکده ریاضی و فیزیک، دانشکده شیمی، داروسازی و علوم زمین، دانشکده زیست شناسی، دانشکده علوم جنگل و محیط زیست، و دانشکده مهندسی مشغول به تحصیل می شوند.

با دریافت سالانه 170 میلیون یورو بودجه این موسسه آموزشی همیشه در حوزه فناوری اطلاعات، پزشکی و علوم طبیع، علوم انسانی و اجتماعی سرآمد بوده و صندلی درخوری را در میان رجحانن دانشگاه ها و مجمتع های آموزش عالی کشور، اروپا و دنیا از آن خود نموده است.

فرایبورگ با همکاری دانشگاه های بازل، هایوت آلزاس و استراسبورگ و بعلاوه موسسه فناوری کارلسروهه، گروه Eucor - The European Campus را تشکیل داده اند تا مهارت ها و توانایی های 15 هزار محقق، 11 هزار داوطلب دکتری و بیش از 120 هزار دانشجو را ادغام نمایند. این موسسات آموزش عالی در توسعه استراتژی های تحقیق مشترک و تدریس همکاری می نمایند و ساختارهای مشترک و همپوشانی برای تحقیقات در منطقه راین را ایجاد نموده اند.

اغلب رشته های تحصیلی این موسسه در تمامی مقاطع به زبان آلمانی تدریس می گردد و تعدادی انگشت تعداد از رشته های زیرمجموعه هنرهای لیبرال به زبان انگلیسی هم برگزار می گردد. برای دریافت پذیرش تحصیلی از این برنامه باید مدرک آزمون زبانTestDaf با نمره 4 یا 5 یا معادل آن را ارائه دهند.

دانشگاه فریبرگ که مقصد بسیار خوبی برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی بوده است، به همراه دانشگاه توبینگن در صندلی دهم رجحانن دانشگاه های آلمان در سال 2021 از نگاه موسسه رتبه بندی QS نهاده شده است. فریبرگ در رتبه 175 دنیای را کسب نموده و از نظر شاخص معروفیت علمی در صندلی 147 دنیا واقع شده است.

دانشگاه توبینگن آلمان

دانشگاه توبینگن با به عبارت کامل تر دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن Eberhard Karl University of Tübingen از قدیمی ترین و معترجحانن دانشگاه های کشور آلمان محسوب می گردد که در سال 1477 در شهر توبینگن (جنوب غربی کشور آلمان) تاسیس شد.

توبینگن یکی از مشهورترین دانشگاه های تحقیقاتی اروپا محسوب می گردد که به مهد مطالعات و تحقیقات دانشگاهی چه در رشته های علوم پایه و چه علوم انسانی تبدیل شده و دستاوردهای آن، آوازه این مجتمع آموزشی را دنیای نموده است.

بیش از 400 استاد و حدود 2000 کادر علمی با در اختیار داشتن جدیدترین تجهیزات فنی و امکانات گسترده منابع آموزشی در کتابخانه دستاوردهای تحقیقاتی و در نتیجه معروفیت دانشگاهی دانشگاه توبینگن را در سطح کشور و دنیا رسانده اند؛ به طور معمول آخرین نتایج تحقیقات علمی آن ها به سرعت وارد برنامه درسی مربوطه می گردد تا آموزش به روز را تضمین کند.

هر ساله بیش از 23 هزار دانشجو که درصد عمده ای از آن ها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند، در 60 دوره آموزشی دانشکده های الهیات پروتستان، الهیات کاتولیک، حقوق، اقتصاد و مدیریت بازرگانی، پزشکی، فلسفه و تاریخ، علوم اجتماعی و رفتاری، زبان های مدرن، علوم فرهنگی، ریاضیات و فیزیک، شیمی و داروسازی، زیست شناسی، علوم زمین، روانشناسی و علوم کامپیوتر مشغول به تحصیل می شوند.

توبینگن یکی از یازده دانشگاه کشور آلمان است که در طرح تعالی دانشگاه های آلمان عضویت دارد و به اسم مهد مطالعات پزشکی، حقوق، باستان شناسی، فرهنگ های باستان، فلسفه، الهیات و مطالعات دینی شناخته شده است. این مجتمع آموزش عالی در سال های اخیر در پژوهش های مربوط به هوش مصنوعی بسیار خوب عمل نموده است.

از میان استادان و دانشجویان دانشگاه توبیگن تا کنون یازده نفر برنده جایزه نوبل شده اند. چهره های ماندگاری مانند یوهانس کپلر، فردریش هگل، و هورست کوهلر از جمله دانشجویان و فارغ التحصیلان مشهور این مجموعه آموزش عالی محسوب می شوند.

دانشگاه توبینگن به طور مشترک با دانشگاه فرایبورگ، صندلی 175 دنیای و دهم ملی کشور آلمان را در رتبه بندی QS به دست آورده اند. این مجتمع آموزش عالی بالاترین امتیاز خود را در شاخص نسبت دانشکده بین المللی کسب نموده است. در آمار سال 2020 هم توبینگن در رشته های مربوط به الهیات و مطالعات دینی در رتبه هفتم موضوعی نهاده شد.

دانشگاه فنی درسدن آلمان

دانشگاه فنی درسدن Dresden University of Technology با جذب سالانه بیش از 36 هزار دانشجو، یکی از عظیم ترین دانشگاه های کشور آلمان محسوب می گردد که در شهر درسدن استان زاکسن واقع شده و عضو انجمن موسسات فناوری (TU9) بوده است.

دانشگاه درسدن از موسسات پیش روی آلمانی در زمینه فناوری به تعداد می رود و در حال حاضر 126 رشته تحصیلی در این دانشگاه ارائه می گردد. این مجموعه آموزش عالی در طول عمر 200 ساله اش بارها در محافل علمی افتخارآفرین بوده و مقصد بسیار مناسبی برای مهاجرت تحصیلی است.

دانشگاه درسدن به اسم یکی از رجحانن دانشگاه های آلمان و اروپا در زمینه تحقیقاتی قدرتمند و با توجه به دامنه و کیفیت برنامه های تحصیلی ارائه شده، و بعلاوه ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ، تجارت و جامعه دارد، درجه یک در نظر گرفته می گردد.

درسدن به اسم یک دانشگاه جامع تحقیقاتی و چند رشته ایِ مدرن با 14 دانشکده بیش از 124 دوره آموزشی را در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می نمایند و طیف گسترده ای از مطالعات را به اسم پایه ای برای یادگیری و پژوهش های میان رشته ای ارائه می دهد.

خانواده عظیم درسدن با 7,700 کارمند آموزشگاهک و 492 استاد، هرساله پذیرای 36 هزار دانشجو می گردد که از این میان 43٪ از استان زاکسن، 21٪ از سایر استان های فدرال آلمان شرقی سابق، 20٪ از استان های فدرال آلمان غربی سابق و 16٪ را دانشجویان بین المللی مشتاق تحصیل در آلمان تشکیل می دهند.

درسدن با امضا توافق نامه های متنوع برای انتقال دانشجویان بین المللی و شرکت در برنامه هایی نظیر اراسموس، سال هاست میزبان دانشجویان انگلیسی زبان، فرانسوی زبان و آسیایی بوده است؛ از این رو، امکانات و تجهیزات آن برای تحصیل و زندگی دانشجویان بین المللی یکی از اهداف درسدن بوده است.

دانشگاه درسدن در آخرین گزارش موسسه QS صندلی 173 در رنکینگ دنیای را با شش پله صعود در امسال 2021 به دست آورده است. این مجمع یکی از موسسات آموزشی برجسته فناوری کشور آلمان محسوب می گردد که از نظر شاخص دانشکده به دانشجو و شاخص معروفیت کادر آموزشی رتبه 120 را دارد و صندلی هشتم را در میان دانشگاه های کشور آلمان کسب نموده است.

دانشگاه تکنولوژی برلین آلمان

دانشگاه تکنولوژی برلین Technical University of Berlin اولین دانشگاه آلمانی ست که اسم تکنولوژی را به خود گرفته است. این موسسه محبوب در شهر برلین نهاده شده و یکی از معترجحانن مراکز تحقیقاتی دولتی این کشور بر شمرده می گردد.

به غیر از پردیس اصلی این موسسه در مرکز شهر برلین، دانشکده ها و موسسات زیرمجموعه دیگری هم در سراسر شهر برلین ایجاد شده است؛ علاوه بر این، یک پردیس در ال گونا کشور مصر وجود دارد.

دانشگاه برلین در سال 1770 تاسیس شده و در عمر دو قرنه اش ده برنده جایزه نوبل، دو برنده مدال ملی علوم و چندین عضو آموزشگاه ملی ایالات متحده را به دنیای آموزشگاهک تقدیم نموده است؛ کارل بوش، کارل فردریش شینکل و لودویگ ویتگنشتاین از دانشجویان این موسسه آموزش عالی بوده اند.

این مجموعه آموزش عالی عضو رسمی انجمن TU9 است؛ این انجمن عظیم ترین و برجسته ترین موسسه فناوری کشور آلمان است و امکان تبادل دانشجو بین دانشکده های برجسته مهندسی را فراهم می نماید. به عبارت دیگر، دانشجویان این دانشکده می توانند بدون محدودیت به دیگر دانشکده های عضو این انجمن منتقل شوند.

در حال حاضر بیش از 26 برنامه دوره کارشناسی دو رتبه ای در دانشگاه برلین برگزار می گردد که با همکاری دانشگاه های انگلستان، فرانسه، لهستان، چین، روسیه، شیلی ارائه می دهد. حدود % 20 دانشجویان دانشگاه فنی برلین را دانشجویان خارجی تشکیل می دهد که از 130 کشور دنیا تحصیل در آلمان را برگزیده اند.

تحصیل در دانشگاه برلین به دو زبان انگلیسی و آلمانی صورت می گیرد؛ دانشجویان هر از دوره ها موظف به ارائه مدرک زبان مورد نظر با نمره بالا هستند. حداقل نمره 6 آزمون آیلتس و 4 آزمون DaF برای دریافت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه مورد احتیاج است.

سالانه بیش از 36 هزار دانشجو پیروز به پذیرش در دانشکده های علوم اجتماعی، هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم فیزیکی، اقتصاد و کسب وکار، آموزش، علوم کامپیوتری، و علوم زیستی می شوند. کارمندان آموزشگاهک این دانشگاه نزدیک به 3200 نفر و کارمندان اجرایی نزدیک به 2300 نفر هستند.

دانشگاه برلین در فهرست رجحانن دانشگاه های آلمان صندلی هشتم را به خود اختصاص داده و با یک پله سقوط نسبت سال گذشته در رتبه 148 دنیای جای گرفته است. این موسسه از نظر معروفیت کادر آموزشی در رتبه 139 دنیای نهاده شده است.

دانشگاه فنی آخن آلمان

دانشگاه فنی راینیش - وستفلیشه آخن RWTH Aachen University دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر آخن (شمال غرب کشور آلمان) است که در زمینه فناوری و مهندسی به خصوص در رشته های مکانیک، برق، صنایع، علوم کامپیوتر، فیزیک و شیمی معروفیت دنیای یافته و همیشه میزبانی گرمی برای متقاضیان تحصیل در آلمان بوده است.

دانشگاه آخن با بیشترین بودجه تحقیقاتی سالانه و بالاترین عایدی سرانه هیئت علمی مرتبط با صنعت در میان تمام دانشگاه های این کشور، یکی از رجحانن دانشگاه های کشور آلمان برای مهاجرت تحصیلی محسوب می گردد.

دانشگاه آخن با داشتن 260 دپارتمان در 9 دانشکده، از جمله موسسات برجسته علمی و تحقیقاتی اروپا برشمرده می گردد و هر ساله برای 45,884 دانشجو در 154 دوره تحصیلی پذیرش تحصیلی صادر می نماید. 76 درصد دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه از استان نوردراین-وستفالن (محل استقرار مجموعه) و 12 درصد از سایر استان های کشور آلمان هستند.

جالب است که بدانید 12 درصد باقی دانشجویان این مجموعه آموزش عالی را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند؛ در مجموع 6,395 دانشجوی خارجی از 108 کشور مختلف در این مجتمع آموزشی مشغول به تحصیل می شوند که بیشتر آن ها به ترتیب از کشورهای چین، هند، ترکیه، ایران و لوکزامبورگ هستند.

دانشگاه آخن عظیم ترین موسسه آموزشی کشور آلمان در رشته های فناوری و مهندسی محسوب می گردد و در برنامه های بین المللی بسیاری در این زمینه شرکت داشته است. با اینکه رشته های زیرمجموعه علوم انسانی مانند فلسفه و حتی علوم پزشکی به طور گسترده در این دانشگاه تدریس می گردد، اما همچنان معروفیت این دانشگاه در رشته های مهندسی و علوم طبیعی (natural sciences) است.

دانشگاه RWTH آخن با هشت پله صعود در رنکینگ موسسات آموزش دنیای نسبت به گذشته، در سال 2021 صندلی 148 دنیا و رتبه هفتم ملی را در میان دانشگاه های آلمان از آن خود نموده است. علاوه بر این، از نظر معروفیت کادر آموزشی این موسسه آموزش عالی در رتبه 30 دنیای نهاده شده است.

مؤسسه فناوری کارلسروهه آلمان

دانشگاه فناوری کارلسروهه یکی از موسسات تحقیق و آموزش دولتی کشور آلمان است که در شهر کارلسروهه (درجنوب غربی کشور آلمان) واقع شده است. کارلسروهه در سال 1825 با نام موسسه فریدریسیانا تاسیس شد و پس از ادغام دو موسسه فناوری به شکل امروزی عایدی.

دانشگاه کارلسروهه یکی از نُه موسسه فناوری کشور آلمان است که و در صدر فهرست دانشگاه های برتر اروپا در رشته های علوم پایه و مهندسی نهاده شده است. یکی از اهداف اصلی کارلسروهه یاری که یافتن راه چاره هایی برای چالش های دنیای در زمینه انرژی، فیزیک جنبشی و اطلاعات است.

سالانه بیش از 25 هزار دانشجو پیروز به دریافت پذیرش تحصیلی از کارلسروهه می شوند که 20 درصد از این تعداد را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. نزدیک به 6 هزار کارمند آموزشگاهک و بیش از 3 هزار کارمند اجرایی در این مجموعه مشغول به کار شده اند.

با هفت پله سقوط دانشگاه فناوری کارلسروهه در رتبه 131 دنیای و رتبه ششم ملی نهاده شده است. معروفیت کادر آموزشگاهک و آموزشی آن، کارلسروهه را در صندلی 63 دنیای قرار داده است.

دانشگاه آزاد برلین آلمان

دانشگاه آزاد برلین Free University of Berlin که به دانشگاه فِرایِ (=آزاد) هم خوانده می گردد، یکی از عظیم ترین دانشگاه های تحقیقاتی و دولتی شهر برلین و یکی از رجحانن دانشگاه های آلمان است که در سال 1948 در دوره جنگ سرد تاسیس شد.

نحوه نامگذاری آن هم به نوبه خود برگی از تاریخ را به نمایش گذاشته است؛ این موسسه در زمانی تاسیس شد که دیگر دانشگاه مهم شهر یعنی دانشگاه هومبولت تحت کنترل نیروهای شوروی نهاده شده بود؛ به همین علت آن را آزاد Freie Universität Berlin نامیدند.

این مجموعه آموزش عالی همیشه در فهرست ده دانشگاه برتر کشور آلمان واقع شده است و دارای نقاط قوت ویژه ای در رشته های هنر و علوم انسانی و در پی آن علوم اجتماعی در سطح بین المللی است. دانشگاه آزاد برلین یکی از یازده دانشگاه برتر تحقیقاتی عضو طرح تعالی دانشگاه های آلمان است که در رشته های مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم پایه حرف هایی برای گفتن دارد.

دانشگاه آزاد برلین در سال 2021 هم رتبه جهنی خود را حفظ کرد و در صندلی 130 دنیای باقی ماند و با پیشی گرفتن از رقیب مقام پنجم ملی را در میان دانشگاه های آلمان به دست آورد. از نظر معروفیت علمی کادر آموزشی این موسسه آموزش عالی در رتبه 65 دنیا نهاده شده است.

یکی دیگر از دلایل معروفیت دانشگاه آزاد برلین دوره های علوم اجتماعی آن است؛ برنامه های تحصیلی حوزه سیاسی این دانشگاه را در رتبه 19 دنیا قرار داده است. این مجموعه می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی در رشته های زیرمجموعه علوم اجتماعی باشد.

دانشگاه هومبولت برلین آلمان

این مجموعه در سال 1810 با شعار مادر همه دانشگاه های مدرن در برلین تاسیس شد تا در سراسر کشور به یک وحدت آموزش و تحقیق برسد. امروز این مفهوم در سراسر دنیا توسعه یافته و بنیان بسیاری از موسسات آموزشی را ایجاد نموده است.

از همان ابتدا هومبولت برلین چهار دانشکده حقوق، پزشکی، فلسفه و الهیات داشت. اولین دوره آموزشگاهک آن با 256 دانشجو و 52 کادر آموزشی شروع شد و استادانی مانند هگل در فلسفه، کارل ساوینی در حقوق، آگوست بوک در فلسفه کلاسیک، کریستف ویلهلم هوفلاند در پزشکی و آلبراشت دانیل تائر در کشاورزی مشغول به تدریس شدند.

در طول دوران فعالیت دانشگاه هومبولت در مجموع 29 برنده جایزه نوبل را تقدیم جامعه آموزشگاهک دنیا کرد که از آن میان می توان به چهره های نام آشنایی همانند آلبرت انیشتین، امیل فیشر، کارل مارکس، ماکس پلانک و فریتس هابر اشاره نمود. شاید به همین علت باشد که از هومبولت با شعار مادر همه دانشگاه ها به اسم مدلی برای دیگر دانشگاه های سراسر اروپا یاد می گردد.

هومبولت در سال 2021 صندلی چهارم ملی کشور آلمان و 117 دنیای را از آن خود نموده است و با کسب رتبه 50 در شاخص معروفیت علمی، امسال صندلی خود را در هر سه رتبه در رتبه بندی دانشگاه های دنیا افزایش داده است.

دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ Heidelberg University با نام کامل تر روپرشت-کارلز هایدلبرگ قدیمی ترین و برجسته ترین موسسه آموزشی در کشور آلمان است که در شهر هایدلبرگ (در جنوب غربی کشور آلمان) در سال 1386 تاسیس شد.

دانشگاه هایدلبرگ یک دانشگاه جامع تحقیقاتی دولتی ست که در 3 پردیس و دوازده دانشکده شامل علوم انسانی، حقوق، علوم رفتاری جامعه اجتماعی، علوم زندگی، پزشکی و علوم طبیعی سرآمد بوده است.

این موسسه آموزش عالی با 27 نهاد مشارکتی و توافق با بیش از 450 مجموعه در سطح دنیا، ارتباط خود را با شبکه پژوهشی و تحقیقاتی دنیای حفظ نموده است. افزون بر این، هایدلبرگ و دانشکده های آن توافق نامه های مشخصی را با 58 موسسه آموزشی همکار در آفریقا، آمریکا، آسیا، استرالیا و فدراسیون روسیه به مرحله اجرا رسانده است.

از جمله چهره های سرشناس دانش آموخته در این موسسه قدیمی و معتبر می توان به مندلیوف، وبر، و هگل اشاره نمود. تا به امروز 29 برنده جایزه نوبل در هایدلبرگ به فعالیت پرداخته اند. جالب است که بدانید رشته های آموزشگاهک تخصصی مانند روانپزشکی علمی مدرن، ژنتیک روانپزشکی، فیزیک محیط و جامعه شناسی مدرن به وسیله دانشکده های هایدلبرگ معرفی گردیدند.

در آخرین گزارش های موسسه QS در سال 2021، هایدلبرگ صندلی 64 دنیای و سوم ملی کشور آلمان را به دست آورده است. افزون بر این، هایدلبرگ 100 امتیاز برتر را برای معروفیت علمی و شاخص های نسبت دانشجویان به دانشکده را هم نصیب خود نموده است.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ یا به اختصار LMU مجموعه ای در قلب شهر مونیخ واقع شده که به اسم یکی از موسسات علمی و پژوهشی برتر اروپا شناخته شده است. از زمان تأسیس این موسسه در سال 1472، LMU دانشمندان الهام بخش و دانشجویان با استعدادی را از سراسر دنیا جذب نموده است و در کوشش بوده تا دنیای پیچیده ما را به چالش بکشد و آن را بسوی بهتر شدن تغییر دهد.

دانشگاه LMU به اسم یکی از دانشگاه های تحقیقاتی برجسته اروپا، به سنت 500 ساله نگاه می نماید. رجحان آن در آموزش و تحقیق شامل رشته های علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به وسیله قانون، اقتصاد و علوم اجتماعی گرفته تا پزشکی و علوم طبیعی است.

تفکر خلاق، حل مسئله و تحقیق یکی از ارکان مهم در برنامه های دانشگاهی LMU است. تا کنون 42 برنده جایزه نوبل در این موسسه آموزشی فعالیت داشته اند. از جمله چهره های فعال در لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ می توان به افراد نام آشنایی همانند آدولف هیتلر، فریدون فرخزاد، ماکس پلانک، محمد اقبال لاهوری، ورنر هایزنبرگ، برتولت برشت، ماکس وبر، و توماس مان اشاره نمود.

برای یک سال دیگر هم دانشگاه LMU رتبه 63 دنیای را از آن خود کرد و در صندلی دوم میان دانشگاه های آلمان نهاده شد. این دانشگاه رتبه 36 دنیا را در شاخص معروفیت دانشگاهی دارد. لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ محبوبیت بسیاری در میان متقاضیان تحصیل در آلمان به دست آورده است.

دانشگاه فنی مونیخ آلمان

نام دانشگاه فنی مونیخ همیشه در صدر فهرست رجحانن دانشگاه ها قرار می گیرد. این موسسه در سال 1868 تاسیس شد و سال هاست در کنار نُه دانشگاه معتبر فنی کشور آلمان در انجمن TU9 عضویت دارد. این موسسه شامل 15 دانشکده می گردد و هر ساله میزبان 40 هزار دانشجو می گردد. از این تعداد 30 درصد را دانشجویان بین المللی مشتاق تحصیل در آلمان تشکیل می دهند.

این مجتمع آموزش عالی خود را موسسه ای کارآفرین می نامد و هدف آن ایجاد محیطی حمایتی برای کارآفرینان تازه کار بوده است. معمولا حدود 200 رشته تحصیلی در اختیار علاقمندان در مقاطع مختلف قرار کی گیرد که بعضی از آن ها به زبان انگلیسی برگزار می شوند.

این موسسه آموزشی در سه پردیس داخلی و یک پردیس خارجی در کشور سنگاپور، توانسته به دستاوردهای تاثیرگذاری دست یابد. از میان فارغ التحصیلان آن 16 نفر برنده نوبل و 22 نفر برنده جایزه لایب نیتز شده اند که نشان از اعتبار و کیفیت آموزشی بالای آن در سطح کشوری و اروپا و حتی دنیای دارد.

این مجموعه با بیش از 160 موسسه آموزشی در دنیا مشارکت بین المللی دارد، از فعالیت های تحقیقاتی مشترک گرفته تا برنامه های مطالعاتی بین المللی در آسیا، استرالیا، آمریکا و اروپا.

آخرین مجتمع آموزشی اما به طور قطع نه کمترین صندلی در فهرست رجحانن دانشگاه های آلمان در اختیار دانشگاه فنی مونیخ Technische Universität München نهاده شده است. این مجموعه یک بار دیگر به اسم رجحانن دانشگاه کشور آلمان معرفی گردید و با 5 پله صعود در رتبه 50 دنیای نهاده شده است. در شاخص معروفیت کادر علمی هم رتبه 17 دنیای نصیب این مجموعه شده است.

برای آشنایی با نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از این موسسات آموزشی برتر اروپا و دنیا، می توانید از همکاران ما در موسسه مهاجرتی مجله یافان هدایت بگیرید. برای این منظور می توانید جهت رزرو وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی از همین جا اقدام کنید.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1084

به "فهرست برترین دانشگاه های آلمان 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست برترین دانشگاه های آلمان 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید