فرهنگ و هنر

ثبت پنج اثر طبیعی مازندران در لیست آثار ملی کشور

ایرنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های بدست رسیده، ثبت پنج اثر طبیعی مازندران در لیست آثار ملی کشور صورت گرفت.

5 دی 1402

آشنایی با مودم پرچم دار اسنپدراگون X75: هیولای 10 گیگابیتی کوالکام

پس از چند ماه از معرفی چیپ ست مخابراتی اسنپدراگون X75 به وسیله کوالکام، هفته پیش و در جریان مراسم Snapdragon Summit 2023، این شرکت رسما خاطرنشان کرد که این چیپ در پردازنده تازه کوالکام یعنی استفاده شده است.

9 آبان 1402

کیت وینسلت عکاس منطقه جنگی می گردد

به نقل از ورایتی، کیت وینسلت در فیلم لی در نقش عکاس مشهور لی میلر ظاهر شده و با درامی تاثیرگذار بیننده را مستقیم وارد منطقه جنگی می نماید.

22 شهریور 1402

آیا حمل سلاح سرد مجازات دارد؟

در خصوص سلاح سرد سوال های بسیاری پرسیده می گردد و بعلاوه اما و اگرهای زیادی در رابطه با این موضوع وجود دارد. قانون مجازات اسلامی پیرامون این موضوع به ما یاری نموده است.

16 مرداد 1402

توالتی از طلای 24 عیار

یکی از رستوران های شانگهای این روزها با نمایش وسیله عجیبی مشتری جمع می نماید؛ توالتی که گران ترین توالت فرنگی جهان لقب گرفته است.

3 مرداد 1402

ماهیت دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه آموزشهای مهارتی است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ماهیت دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه آموزشهای مهارتی است.

29 تیر 1402

داستان نوجوان نوع فروکاستۀ داستان بزرگسال نیست

مرضیه فعله گری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، درباره تأثیر پیشرفت تکنولوژی در زندگی نوجوان امروزی گفت: در دهه اخیر تکنولوژی سرعتی روزافزون داشته و نوجوان امروز نیز به واسطه تعامل با تکنولوژی و دسترسی به منابع گسترده اطلاعاتی و جهانی، به خوبی...

11 تیر 1402

این پل را شیاطین ساخته اند، قدم زدن روی آن ممنوع است!

آیا به اماکن تاریخی تسخیر شده به وسیله ارواح علاقه دارید؟ آیا می دانید برخی مکان ها اصلا به دست انسان ها ساخته نشده اند و سازنده آن ها در همه تاریخ گمنام بوده است؟ پل شیطان در آلمان پلی است که شیاطین آن را ساخته اند.

8 تیر 1402

آداب و رسوم و شیوه زندگانی مردمان در کتاب شگفتی های مردم دنیا

به گزارش خبرنگاران، نشر فرهنگ معاصر کتاب شگفتی های مردم دنیا به قلم ژرژ برنارد دپینگ ترجمه میرزاحبیب اصفهانی تصحیح، مقدمه، توضیحات و تصویرگذاری مریم ط. قشقایی زیر نظر و پیشگفتار نصرالله پورجوادی را به چاپ رساند.

27 خرداد 1402

آخرین شرایط سلامتی بازیگر محبوبی که تصویرش همه را شوکه کرد

بازیگر به یادماندنی سریال های تلویزیونی که مدت ها پیش به واسطه بیماری و چهره رنجورش بسیاری از دوستداران و اهالی هنر را با شوک روبرو نموده بود، این روزها به گفته دخترش شرایط نسبتا خوبی دارد.

9 خرداد 1402

ضرغامی پیگیر برطرف مسائل آبشار مارگون شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ضرغامی پیگیر برطرف مسائل آبشار مارگون شد.

7 خرداد 1402

قدیمی ترین خطای دیداری دنیا در کدام تصویر نقش بسته بود؟

در شماره اکتبر 1892 نشریه Fliegende Blätter، یک مجله طنز آلمانی، تصویری چاپ شد که یک خطای دیداری را نشان می داد.

4 خرداد 1402

معاون وزیر ورزش: دولت سیزدهم وارث 4800 پروژه نیمه تمام ورزشی است

برای تکمیل آنها حداقل بودجه 50 همت (50 هزار میلیارد تومان) لازم بود که با تورم نو این رقم بیشتر شد و از این اعتبار 30 هزار میلیارد تومان به وسیله شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و 20 هزار میلیارد تومان به وسیله دفاتر فنی استان ها اعتبارسنجی شده و...

31 اردیبهشت 1402

باغرود نیشابور، بهشت دره های بینالود

منظره زیبا و چشمه های آب متعدد و هوای بسیار خوب باغرود نیشابور باعث شده این منطقه به یکی از مهم ترین منطقه ها گردشگری نیشابور در نزدیکی دامنه جنوبی قله بینالود بدل گردد.

14 اردیبهشت 1402

شگفت انگیزترین سازه های آجر گلی دنیا

در بسیاری از منطقه ها دنیا، گِل به عنوان یک مصالح ساختمانی اصلی در نظر گرفته می گردد و از آن برای ساخت خانه های محکمی استفاده می گردد. نکته قابل توجه درباره این سازه های خشتی نیز دوام آن ها است به طوریکه بعضی از ساختمان های گلی هزاران سال عمر می نمایند....

12 اردیبهشت 1402

آموزش پیشرفته اکسل

اکسل یکی از نرم افزار های پرکاربرد حسابداری میباشد که امروزه در بسیاری از امور اداری و حسابداری از این نرم افزار استفاده میشود. اگر میخواهید اکسل را از مقدماتی تا پیشرفته یاد بگیرید و مدرک فنی حرفه ای بین المللی دریافت کنید میتوانید به صفحه آموزش اکسل...

1 اردیبهشت 1402

جنیفر آنیستون و مورد زانو های جاودانه!

زانو همراه با گردن و دست ها قسمتی از بدن است که مواد و دارو های ضد پیری بر روی آن تاثیری ندارند. در اینجا به شما خواهیم گفت چه کاری می توانید انجام دهید تا زانو های تان را برای مدت زمانی طولانی تر خوب نگه دارید.

30 فروردین 1402

روحی سفید در پس زمینه ای زرد رنگ؛ چه معنایی پشت لوگو اسنپ چت است؟

روزیاتو نوشت: کاربران اسنپ چت به تازگی پی برده اند که چرا لوگوی این شبکه اجتماعی محبوب به شکل روحی سفید با پس زمینه ای زرد رنگ است.

26 فروردین 1402

برای خشک کردن لباس ها خشک کن یا بند رخت بهتر است؟

خشک کردن لباس ها زیر نور خورشید و با یاری جریان طبیعی هوا عمل ساده ای است که هم به صرفه جویی در مصرف برق منجر می گردد و هم آلودگی را کاهش می دهد. بر عمر لباس ها نیز می افزاید. اینکه که به جای روشن کردن خشک کن برقی، لباس های مرطوب را به سادگی روی بند رخت یا...

5 اسفند 1401

خانه موزه رامبرانت یکی از جاهای دیدنی هلند به شمار می رود

جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های واصله، خانه موزه رامبرانت یکی از جاهای دیدنی هلند به شمار می رود.

2 اسفند 1401
تعداد: (266)