هوش مصنوعی به رعایت فاصله اجتماعی یاری می نماید

به گزارش مجله یافان، یک استارتاپ حوزه هوش مصنوعی به نام لندینگ ای آی (Landing AI)، نوعی نرم افزار ویدئویی ابداع نموده که می تواند نشان دهد که آیا مردم در فضاهای عمومی، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می نمایند یا خیر.

هوش مصنوعی به رعایت فاصله اجتماعی یاری می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی مجله یافان به نقل از تکنولوژی اینترویو، یک استارتاپ حوزه هوش مصنوعی به نام لندینگ ای آی (Landing AI)، نوعی نرم افزار ویدئویی ابداع نموده که می تواند نشان دهد که آیا مردم در فضاهای عمومی، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می نمایند یا خیر.

در حالی که میلیون ها نفر برای یاری به کنترل همه گیری کرونا در خانه مانده اند و بیرون نمی فرایند، بسیاری از افراد در صنایع فراوریی و داروسازی هنوز مجبور هستند برای تأمین نیازهای اساسی ما، هر روز به محل کار خود بفرایند.

به عنوان مثال، در کارخانه ای که تجهیزات محافظتی فراوری می نماید ، تکنسین ها می توانند این نرم افزار را در سیستم های امنیتی خود نصب نمایند تا محیط کار را رصد و بواسطه هوش مصنوعی از رعایت کردن یا نکردن فاصله اجتماعی مطلع شوند.

این سیستم، به یک شبکه عصبی مجهز است که عابران پیاده را شناسایی می نماید و یک کادر را دور تصویر آنها قرار می دهد.

فاصله گذاری اجتماعی راهی است که دولت ها امیدوارند بتوانند به یاری آن از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری نمایند.

براساس داده های موجود، تا به امروز دو میلیون و 637 هزار و 790 نفر به این ویروس مبتلا شده اند و از این میان 184 هزار و 230 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس از کشورهایی هستند که پس از آمریکا بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در دنیا را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 30 خرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 304

به "هوش مصنوعی به رعایت فاصله اجتماعی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به رعایت فاصله اجتماعی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید