فرانسوی ها با چه وسیله هایی جابجا می شوند

به گزارش مجله یافان، حمل و نقل در فرانسه

بدون شک فرانسه یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل در اروپای کنونی محسوب می گردد. این شهر به عنوان یک نقطه تزانزیت شلوغ و یک مقصد به بازدیدکنندگان حق انتخاب های گوناگونی را برای جابجایی می دهد. شبکه متراکمی از بزرگراه ها، راه آهن ها، مسیرهای قایق رانی و مسیرهای هوایی، سفر به فرانسه و مسافرت در داخل این کشور را تبدیل به تجربه ای دلپذیر نموده است. با خبرنگاران همراه باشید و با سیستم حمل و نقل این کشور آشنا شوید:

فرانسوی ها با چه وسیله هایی جابجا می شوند

اتوبوس

با وجود اینکه در فرانسه شرکت ملی اتوبوسرانی وجود ندارد، اما، شبکه های اتوبوسرانی برای جابجایی بین شهرهای کوچک و بزرگ به صورت گسترده در دسترس هستند. اتوبوس ها از قطار ها کندترند اما همچنان پرطرفدارند. در جهتهای بین المللی شرکت های مختلفی سرویس می دهند که مهم ترین آنها یورولاین است، که مسافران را به 500 مقصد مختلف در اروپا و مراکش انتقال می دهد.

یورورلاین: پاریس - بارسلونا بزرگسالان : 95 یورو

خودرو

فرانسه دارای شبکه جاده ای گسترده ای به وسعت بیش از 893.300 کیلومتر است. سیستم بزرگراهی پیشرفته ای که بخش اعظم آن را جاده های عوارضی تشکیل می دهند. برای رانندگی در فرانسه باید گواهینامه بین المللی، مدارک معتبر و کارت بیمه وسیله نقلیه را همراه داشته باشید. راهنما و نقشه جاده به صورت گسترده در ایستگاه های بین راه و کتاب فروشی های محلی در دسترس است.در بزرگراه ها حدبیشتر سرعت 130 کیلومتر، در جاده های اصلی 110 و در شهر 50 کیلومتر است. بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب و جلوی خودرو اجباری است. موتورسواران، دوچرخه سواران و اسکوترسواران باید کلاه ایمنی داشته باشند. بزرگراههای فرانسه با شبکه های جاده ای کشورهای همسایه به خوبی هماهنگ هستند. سریع ترین راه جاده ای از فرانسه به انگلستان به وسیله یوروتونل امکان پذیر است که کالاییس را به فولک استون متصل می نماید. مبلغ عوارضی بستگی به منطقه و فاصله ای که پیمودید، دارد.

قطار

تمام محدوه 32.000 کیلومتری خط آهن فرانسه تحت پوشش خدمات شرکت ملی راه آهن فرانسه (SNCF) است.بین بیشتر شهرهای بزرگ و کوچک فرانسه جهت ارتباطی سریع و قابل اطمینان راه آهن وجود دارد. قطارهای بین المللی مسافران را به ایتالیا، آلمان، بلژیک، لوکزامبورگ، اسپانیا، سوییس و موناکو انتقال می دهند. توافقات اجرا شده بین برخی از ایرلاین ها و شرکت ملی راه آهن فرانسه به مسافران این امکان را می دهد که از بلیط های ترکیبی هواپیما-قطار برای جابجایی از فرودگاه چارلز دوگل به ایستگاه های بوردو،آنگرز، لی مانس، مارسی، نانت،تور و … استفاده نمایند. قطارهای سریع السیر (TGV) نیز به وسیله شرکت ملی راه آهن فرانسه اداره می شوند. این قطارهای سریع السیر با سرعت 320 کیلومتر در ساعت، شهرهای اصلی در سراسر کشور را به یکدیگر و به شهرهای خارجی در بلژیک،آلمان و هلند متصل می نماید. قطارهای سریع السیر معتبر یورواستار در جهت کانال انگلیسی (English Channel) هم خدمات ارائه می نمایند که، زمان جابه جایی لندن به پاریس را به دوساعت و نیم کاهش داده است.

یورو استار : پاریس - لندن بزرگسالان: 230 یورو

شرکت ملی راه آهن فرانسه (SNFC) : پاریس - لیون بزرگسالان: 60 یورو

آسمان

فرانسه دارای تعداد زیادی فرودگاه بین المللی است که خدمات مسافرت هوایی به سراسر جهان ارائه می دهد. فرودگاه بین المللی چارلز دوگل یکی از ورودی های اصلی و یک از مراکز هوانوردی بسیار مهم در اروپا به شمار میرود وبه چیزی در حدود 60 میلیون مسافر در سال خدمات رسانی می نماید. از سایر فرودگاه های بین المللی مهم در فرانسه می توان به پاریس اورلی، مرینا در بوردو،لسکین در لیل، بلانا در تولوز و فرودگاه استراسبورگ اشاره نمود. بیشتر شهرهای بزرگ معمولا فرودگاه دیگری نیز دارند که از مرکز شهر فاصله بیشتری دارند و ایرلاین های بین المللی مقرون به صرفه تر در آنجا خدمات ارائه می نمایند. تمامی فرودگاه های بزرگ و کوچک معمولاً خدمات پروازهای داخلی که در فرانسه نیز بسیار پرطرفدار هستند را ارائه می دهند. شرکت ایرفرانس بزرگ ترین شرکت ارائه دهنده خدمات پرواز داخلی است که به 50 فرودگاه داخلی پرواز دارد.ایرلاین ایزی جت هم یک ایرلاین مقرون به صرفه است که خدمات پروازی بین پاریس ، نیس و تولوز ارائه می نماید.

کشتی و قایق

کشتی ها و قایق هایی که از فرانسه به انگلیس می فرایند از بنادر کاله، کائن، چربورگ و سنت مالو خدمات ارائه می نمایند. بنادر جنوبی برای سفر به موناکو و ایتالیا استفاده می شوند.

دوور - کاله دونفر بزرگسال با ماشین 80 یورو

حمل و نقل شهری

وسایل حمل و نقل شهری در فرانسه معمولاً بسیار منظم و به راحتی قابل برنامه ریزی هستند. در پاریس، لیل، لیون، مارسی، رنه و تولوز مترو وجود دارد. در بوردو، نیس و مارسی سیستم های مدرن در حال راه اندازی هستند. در پاریس سیستم PER با موفقیت در حال انجام است. PER یک شبکه ریلی شهری هیبریدی است که ریل های موجود در منطقه را با یک مترو مدرن ترکیب می نماید. روش های قدیمی تر حمل و نقل نیز هنوز به صورت گسترده مورد استفاده است. در سال های اخیر در شهر های بزرگ مانند پاریس، مارسی، لیون، استراسبورگ، بوردو،کائن،گرنوبل، لیل، مونپلیه، نانسی، اورلئان و نانت، شبکه های تراموا شهری احیا شده اند.در شهرهای بزرگ شبکه های اتوبوسرانی و تاکسی نیز وجود دارد، گرچه همه وسایل نقلیه زمینی معمولاً گرفتار ترافیکی هستند که به جزیی از منظره ها شهری در فرانسه تبدیل شده است.

منبع: www.europe-cities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1366

به "فرانسوی ها با چه وسیله هایی جابجا می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "فرانسوی ها با چه وسیله هایی جابجا می شوند" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسوی ها با چه وسیله هایی جابجا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید