یونکر: شهروندان در مرزهای آلمان- لوکزامبورگ قربانی استبداد برلین شدند

به گزارش مجله یافان، رئیس سابق کمیسیون اروپایی انتقاد شدیدی به سیاست کنترل مرزی در اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا از جمله در مرزهای آلمان و لوکزامبورگ وارد نموده و شهروندان در این مناطق مرزی را قربانی استبداد برلین ارزیابی کرد.

یونکر: شهروندان در مرزهای آلمان- لوکزامبورگ قربانی استبداد برلین شدند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان، یان کلود یونکر، رئیس سابق کمیسیون اروپایی در مصاحبه با دویچه وله آلمان انتقاد شدید به مدیریت بحران اتحادیه اروپا در بحران کرونا وارد نموده و گفت: بستن بدون هماهنگی مرزها بین آلمان و لوکزامبورگ یک اقدام پوچ بود. این یک شکل خوب از هنر دولتی نبود. مرزها بدون فکر کردن به شهروندانی که قربانی چنین استبدادی از طرف برلین می شوند بسته شده اند.

وی با اشاره به باز شدن اخیر مرزها گفت: اگر این موانع مرزی دوباره ایجاد گردد اعتراضات در دو طرف مرزها بسیار پرخاشگرانه تر خواهد بود.

یونکر همچنین تاکید نمود که با توجه به محدودیت های کرونایی هشت هفته گذشته را مانند بیشتر اروپایی ها در خانه گذرانده است. وی این را یک تجربه ناآشنا برای سیاستمداری دانست که همیشه در اروپا سفر می نموده است.

وی با اشاره به همبستگی اروپایی در دوران بحران کرونا و معالجه بعضی بیماران کرونایی فرانسوی در آلمان و لوکزامبورگ گفت: شاید دلیل آن این است که ما بعد از این بحران اروپایی های بهتری شده ایم.

یونکر در عین حال راه رسیدن به اروپای بهتر را طولانی دانسته و از طرح یاری اقتصادی مشترک برای مقابله با عواقب بحران کرونا که اخیرا توسط مرکل و ماکرون ارائه شده است حمایت نموده و در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود: اینکه اتحادیه اروپا بعد از بحران اقتصادی و بحران یورو حالا با چالش عظیم دیگری روبرو شده است او را نگران نمی کند. وی تاکید نمود که ما بر این بحران هم غلبه خواهیم کرد.

رئیس سابق کمیسیون اروپایی تاکید نمود که اتحادیه اروپا با ریاست اورزولا فون در لاین که نقش جانشینی وی در کمیسیون اوپایی را بر عهده گرفته است مطمئن از این بحران عبور خواهد نمود.

یونکر همچنین درباره شرایط آفریقا در بحران کرونا بسیار ابراز نگرانی نموده و گفت: ما به عنوان اروپایی باید بدانیم که از سرنوشت و آینده آفریقا تاثیر می گیریم. ما باید سریعا کوشش های خود برای آفریقا را بیشتر کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 14 تیر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 333

به "یونکر: شهروندان در مرزهای آلمان- لوکزامبورگ قربانی استبداد برلین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونکر: شهروندان در مرزهای آلمان- لوکزامبورگ قربانی استبداد برلین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید