تور ایتالیا: تاکید سران آلمان و ایتالیا بر لزوم تقویت قدرت دفاعی اروپا

به گزارش مجله یافان، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر ایتالیا در دیداری در رم بر لزوم تقویت قدرت دفاعی اروپا و همکاری های دو جانبه تاکید کردند.

تور ایتالیا: تاکید سران آلمان و ایتالیا بر لزوم تقویت قدرت دفاعی اروپا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان روز گذشته در سفر به رم مرکز ایتالیا با ماریو دراگی، نخست وزیر این کشور ملاقات و مصاحبه کرد.

آلمان و ایتالیا می خواهند همکاری های خود را با یاری یک برنامه اقدام مشترک تعمیق بخشند. این دو مقام اروپایی در جریان این ملاقات بر این مسئله تاکید نمودند. البته هنوز شکل و محتوای دقیق این طرح معین نشده است.

ماریو درگی در این باره گفت: ما تازه راه مشترکی را شروع نموده ایم.

شولتز هم در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دراگی گفت: تصمیم قطعی ما همکاری های تنگاتنگ تر است و هدف، تشدید هماهنگی ها در حوزه های مختلف سیاسی و برگزاری منظم رایزنی های دولتی است.

این طرح بعلاوه به عنوان واکنشی به معاهده دوستی فرانسه و ایتالیا که رم و پاریس اواخر نوامبر آن را امضا کردند تلقی می گردد.

به گفته محافل دیپلماتیک توافق آلمان و ایتالیا در این باره می تواند مکمل این معاهده باشد که یک رابطه مثلثی بین این سه کشور مهم اروپایی ایجاد می نماید.

این دو مقام اروپایی بعلاوه به مسئله مبارزه با کرونا پرداختند و شولتز استراتژی ایتالیا در مبارزه با کرونا را تمجید نموده و گفت: ایتالیا به نرخ واکسیناسیون بسیار باورنکردنی دست پیدا نموده و این یک انگیزه برای آلمان است. وی اضافه کرد: ما هم شهروندان زیادی را واکسینه نموده ایم، اما نه به آن میزان که می خواهیم.

شولتز در عین حال تاکید نمود که باید از تنش هایی مشابه آنچه سال گذشته رخ داد که منجر به بسته شدن موقت مرزها و توقف صادرات کالاهای پزشکی شد جلوگیری به عمل آید.

ماریو دراگی هم بر اهمیت دوز سوم کرونا برای مبارزه با این بحران تاکید نمود.

نخست وزیر ایتالیا بعلاوه بر احتیاج شدید به بودجه برای مقابله با چالش های پیش رو تاکید نموده و گفت: اروپا باید به ویژه خود را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و دیجیتالی شدن آماده کند.

دراگی بعلاوه تاکید نمود که اروپا باید بدون رقابت با ناتو خود را در زمینه دفاعی تقویت کند. شولتز هم در این مسئله با دراگی اتفاق نظر داشت.

اما این دو مقام اروپایی در یک مسئله با هم اختلاف نظر داشتند. دراگی می خواهد پیمان ثبات و رشد اروپا را به گونه ای اصلاح کند که به دولت ها آزادی بیشتر برای تامین اقتصادی سرمایه گذاری هایشان را بدهد. اولاف شولتز بر خلاف دراگی بر این عقیده بود که پیمان ثبات و رشد اروپا در حال حاضر انعطاف پذیری کافی را دارد.

شولتز با سفر به ایتالیا نشان داد که دراگی یک متحد مهم آلمان است. این مسئله ظاهرا در ایتالیا موضوعی ناشناخته است.

چند روز پیش یک موسسه مشهور ایتالیایی نظر سنجی را منتشر کرد که مورد توجه نهاده شد. بر این اساس 48 درصد از ایتالیایی ها فرانسه را مهم ترین متحد خود در اروپا می دانند. سال گذشته این نسبت تنها 18 درصد بود. از طرفی آلمان در نظر شهروندان ایتالیایی اهمیت خود را از دست داده است. در این نظر سنجی اهمیت آلمان برای ایتالیایی ها از 50 به 35 درصد کاهش پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1326

به "تور ایتالیا: تاکید سران آلمان و ایتالیا بر لزوم تقویت قدرت دفاعی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: تاکید سران آلمان و ایتالیا بر لزوم تقویت قدرت دفاعی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید