غذا خوردن، ترفندی برای داشتن سفری فراموش نشدنی

به گزارش مجله یافان، تعطیلات مانند یک پیتزا است؛ بعضی اوقات می­ تواند بسیار قشنگ و گران قیمت باشد، اما یک سفر بد آن را بسیار سخت خواهد نمود. تعطیلات بعلاوه شبیه یک رابطه عاطفی است که اغلب خود را درگیر آن نمی کنید و زمانی که آن را تجربه کردید، غریبه ها با تعجب به شما خیره می شوند. در این زمان است که باید وانمود کنید به شما خوش می گذرد.

غذا خوردن، ترفندی برای داشتن سفری فراموش نشدنی

خوب. از این موارد چه درس هایی می گیریم؟ داشتن یک تعطیلات بد و نامطلوب بسیار سخت است، اما به همان میزان داشتن تعطیلاتی که از هر جهت خوب و عالی باشد نیز سخت است. البته استثنای ساده ای برای این قانون وجود دارد، ترفند ساده ای برای هماهنگی و برنامه­ ریزی سفرهای مجلل در اوقات فراغت که قصد داریم آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

با برنامه ریزی تعطیلات خود حول مواد غذایی و نوشیدنی، همواره سفر فوق العاده ای خواهید داشت، اما زمانی که تعطیلات خود را برای مواردی مانند ملاقات با اعضای خانواده، سوار شدن به ترن هوایی (Roller Coasters) یا هر چیز دیگری برنامه ریزی می کنید، بخش زیادی از سفرتان با جملاتی مانند آرامش بخش، اما بسیار کوتاه یا باورم نمی گردد، پولم را برای این سفر هزینه کردم تعریف خواهد شد. چنین سفری بی فایده است. بهتر است پول خود را برای موارد بی فایده صرف نکنید. هنگام برنامه ریزی برای سفر یا تعطیلات بعدی روی غذا تمرکز کنید و سعی کنید یک تعطیلات غذایی داشته باشید. محصولات غذایی فرصت استراحت و مهلتی برای فرار از ناامیدی های زندگی است؛ بنابراین تعطیلات خوبی به وجود خواهد آمد.

هر چند تعطیلات به عنوان به دست آوردن نیروی تازه و لذت بخش به تصویر کشیده می گردد، اما تعطیلات متداول ما، برخلاف تعطیلات غذایی، در واقع انبوهی از اضطراب و بی میلی است. اولین مورد این است که اغلب سفرها شما را وادار به ترک شرایط عادی زندگی خود می نماید. همین امر باعث ایجاد دلهره و اضطراب اندکی در شما خواهد شد. بعلاوه سفر به صرف هزینه و زمان احتیاج دارد که برای اغلب مردم به میزان کافی در دسترس نیست. مورد سوم این است که یکی از اهداف سفر گردش است. گردش یعنی مشاهده همه چیز با چشمان خود و لذت بردن از محیط اطراف، ولی این یک سفر خوب نخواهد بود.

در اغلب موارد برنامه گشت وگذار در سفر نیز به خوبی انجام نمی گردد و در برترین حالت، لحظه ای هیجان انگیز است که با ساعت های تلف شده زیادی همراه است. علاوه بر این، چشمان شما به معده تان متصل نیست (حداقل من این گونه نیستم) بنابراین حتی با زل زدن به یک نقطه خیره نماینده و زیبا سیر نخواهید شد. پس بهتر است چنین شرایطی را برای داشتن یک تجربه عالی بعد از بازگشت از سفر رها کنید. خوردن غذاهای آماده و سرخ شده فست فودها را کنار بگذارید و قبل از رفتن به تعطیلات کمی تحقیق و جستجو کنید (ممکن است بتوانید اطلاعات مورداحتیاج خود را به وسیله وب سایت ­ها به دست آورید) و خواهید دید که سفر خسته نماینده شما به تعطیلاتی عالی و به یاد­ماندنی تبدیل خواهد شد. درست مانند اینکه هنگام نگاه کردن به دور و اطراف خود، غذای مورد علاقه تان را بخورید.

این یک سفر خوب واقعی است. علاوه بر این با به یادآوردن آن غذا، شیرین ترین و زیباترین وجه شخصیت آن شهر را به یاد خواهید آورد. شاید بتوان گفت یکی از سریع ترین روش ها برای شناختن یک شهر، تجربه کردن غذاها و نوشیدنی های آن است؛ البته ممکن است شما عقیده و نظر متفاوتی داشته باشید. ممکن است با کسی که دوستش دارید یا یک دوست صمیمی به سفر بروید. شاید همسفران شما در یک سفر خارج از کشور به زبان شما صحبت ننمایند. نکته اینجا است که حتی بدون نگرانی از اجاره یک جت اسکی هم می توان یک روز را به انتها رساند و تعطیلات لذت بخشی داشت و این نکته به خودی خود یک ترفند است. با خودتان فکر می کنید افراد ثروتمند به راحتی می توانند هر تعداد جت اسکی که دلشان می خواهد، بخرند یا اجاره نمایند، اما من بیچاره باید تمام روز خود را صرف یافتن یک جت اسکی مناسب کنم. در ظاهر شما لبخند می زنید و به راه خود ادامه می دهید، اما این رنجی است که باعث می گردد سفر و تعطیلات شما خراب گردد.

زمانی که تمام علت شما برای گشت وگذار در یک منطقه لذت بردن از غذاهای منحصر به فرد آن باشد، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. دوست شما ممکن است نخواهد همراه شما به پاراگلایدر بیاید. صادقانه بگویم، او را سرزنش نمی کنم. او ممکن است رفتن به یک موزه را پیشنهاد کند که بسیار خوب است، اما در مقابل نظر شما پیشنهاد خوبی نباشد.

جلو بروید! جهانگردان عاشق پرخوری

آیا می دانید مردم چه چیزی را دوست دارند؟ بله، درست حدس زدید؛ همه عاشق خوردن هستند. دوره ای که ما در آن زندگی می کنیم، دورانی است که در آن شیرینی های حلقه ای صنعتی در سراسر کره زمین یافت می گردد و شما می توانید ترکیب ­های خوشمزه آن را در همه کافه ها پیدا کنید. غذا خوردن به معنای واقعی با سایر موارد به خوبی رقابت می نماید. همه افراد به خوردن و نوشیدن غذاهای عالی اهمیت می دهند. همراهان سفر شما ممکن است برای بازدید از نقاشی ها یا رفتن به زیپ لاین موافق نباشند، اما همه افراد با خوردن بوراتای دست پیچ یا یک غذای محلی موافقت خواهند کرد، مگر اینکه به خاطر بیماری نتوانند از این موارد لذت ببرند. در چنین مواردی بهتر است از سفر همراه آن ها خودداری کنید. این افراد همسفران خوب و سرگرم نماینده ای برای شما نخواهند بود. حقیقت تلخ این است که تعطیلات غیر غذایی، باعث رشد زمینه ناامیدی در فرد می گردد، زیرا به جای اینکه همچون بچه ها به راحتی از هر چیزی لذت ببریم، همچون بزرگسالان به همه چیز بدبین خواهیم بود و انتظارات بسیار زیادی از یک سفر خواهیم داشت. تاریخ سفر خود را روی تقویم علامت می زنیم، پس زمینه رایانه را با تصویر مقصد سفر خود تنظیم می کنیم و عقده های روحی خود را با دنبال کردن تصاویر سرگرم نماینده موجود در اینستاگرام خالی می کنیم. روی سفر خود به گونه ای حساب می کنیم که نقطه امید و روشنایی در زندگی دنیوی ما باشد و ما را از عادات روزمره دور کند.

در نهایت، زمانی که ما به مقصد می رسیم، آنالیز ایمیل های خود را متوقف می کنیم و وارد اوقات فراغتی شیرین می شویم. اما کل هفته باران می آید و پاراگلایدر نیز لغو می گردد و موزه ای که دوست شما قصد بازدید از آن را داشت پر از جمعیت است.

با خارج شدن تعطیلات از جهت عادی و معمولی خود ناامید می شوید. تعطیلات عادی نیز همواره از جهت عادی خود خارج می شوند، زیرا موارد غیرعادی و ناشناخته ها همواره وجود دارند. هزینه و زمان زیادی را برای تعطیلات خود صرف می کنید، اما باز هم احساس شادی نمی کنید. حدس بزنید در این گونه موارد چه اتفاقی رخ می دهد؟ حالا شما باید سر کار خود برگردید و بگویید چقدر سفر خوبی داشتید! این شکنجه ای روحی است که باید تحمل کنید و ممکن است به خاطر برنامه ریزی نکردن تعطیلات خود روی غذاها و نوشیدنی های محلی، خودتان را سرزنش کنید.

به طور طبیعی، وعده های غذایی اصلی مانند صبحانه، نهار و شام، حتی شام دوم یا فلافل سنتی در نیمه­ های شب، فرصت کوتاهی برای استراحت و دوری از ناامیدی های بی شمار زندگی به ما می دهد. این مورد در تعطیلات نیز صادق است و تصادفی نیست.

هنگامی که پایه سفر خود را به جای انجام فعالیت های مختلف مانند فعالیت های ورزشی یا مجسمه سازی، روی خوردن و آشامیدن قرار می دهید، از فشار منفی آب وهوای بد و شرایط سخت دور خواهید شد. شاید به خاطر بازدید از یک میدان مبارزه تاریخی ناامید شوید، اما طعم هیچ غذایی برایتان خسته نماینده نخواهد بود.

پس جهانگردان عاشق پرخور من به راه خود ادامه دهید. در مغازها در پی کباب های خوشمزه باشید، یک تور پیتزا به مرکز پیتزا، یعنی شهر ناپل، برنامه ریزی کنید و سعی کنید از غذاهای خوشمزه محلی لذت ببرید. هر محله ای غذاهای مخصوص به خود را دارد. کوشش برای رسیدن به موقعیت های تاریخی و محلی در شهرهای برلین، پاریس یا رم را فراموش نموده و تمام انرژی خود را روی خوردن و نوشیدن متمرکز کنید. بدون برنامه ریزی هم گذر شما به مکان­ های تاریخی خواهد افتاد. قول نمی دهم با انجام این کار تعطیلات بعدی شما عالی و شگفت انگیز باشد، اما می توانم به شما قول دهم سفر بعدی برایتان خسته نماینده نخواهد بود.

منبع: کجارو / thrillist.com
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1437

به "غذا خوردن، ترفندی برای داشتن سفری فراموش نشدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا خوردن، ترفندی برای داشتن سفری فراموش نشدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید