راهنمای سفر به مونیخ آلمان؛ شهری دیدنی در بطن اروپا

به گزارش مجله یافان، درست است که جاهای دیدنی زیادی در آلمان وجود دارند، اما مونیخ یکی از پر بازدیدترین شهرهای اروپاست. مردم این شهر خونگرم هستند و معماری زیبایی دارد. با ما در راهنمای سفر به مونیخ آلمان همراه شوید تا شما را با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی مونیخ آشنا کنیم.

راهنمای سفر به مونیخ آلمان؛ شهری دیدنی در بطن اروپا

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

لیست مطالب

چه اندازه بودجه مورد احتیاج است؟شرایط آب و هوابرترین کارهایی که باید در مونیخ انجام دهیدغذاها و نوشیدنی های مقرون به صرفهخوابگاه ها و اقامتگاه های مونیخسفر به اطراف مونیخ

چه اندازه بودجه مورد احتیاج است؟

مونیخ جز مقرون به صرفه ترین شهرهای تماشای نیست، اما مثل شهرهای اصلی گردشگری اروپا شهر گرانی هم نخواهد بود. اگر خوب تحقیق نموده باشید، می توانید غذا و نوشیدنی ها را با قیمت خیلی مناسب بخرید. با این حال، در طول ماه اکتبر قیمتها به شدت افزایش می یابند، بخصوص قیمت مسکن. براساس راهنمای سفر به مونیخ آلمان به شما توصیه می کنیم که برای بودجه ای معادل 40 تا 65 یورو در روز برنامه ریزی کنید. گردشگرانی که با بودجه محدود به مونیخ سفر می نمایند، می توانند کمتر و بیشتر از این اندازه خرج نمایند.

شرایط آب و هوا

بهتر است حداقل سه روز کامل را صرف بازدید از معروف ترین جاذبه های تماشای مونیخ کنید. اما، اگر زمان کافی دارید یا اگر می خواهید چند مورد از سفرهای روزانه را تجربه کنید، می توانید چند روز بیشتر در این شهر بمانید. درجه حرارت هوا در طول تابستان در مونیخ بسیار ملایم بوده و برای سرگرمی در فضای باز بسیار مناسب است. بهار زمان خوبی برای بازدید از معروف ترین جاذبه های تماشای مونیخ است، چرا که هم آب و هوا مناسب است و هم جمعیت گردشگران کمتر.

میانگین دمای هوا در آوریل بالای 50 و در می تقریبا به 60 درجه می رسد. شرایط آب و هوا در سپتامبر و اکتبر مشابه می و آوریل بوده و دمای هوا بین 50 و 60 است. براساس راهنمای سفر به مونیخ آلمان باید بدانید که این شهر زمستان سردی داشته و گاهی هوا برفی است و دمای هوا به کمتر از 30 می رسد.

برترین کارهایی که باید در مونیخ انجام دهید

موزه DEUTSCHES

موزه DEUTSCHES در وسط دریاچه ایزار قرار داشته و به جهانی علم و فن آوری اختصاص دارد. اولین نوع از این موزه ها در سال 1903 افتتاح و این مرکز علمی به عظیمترین مرکز علمی جهان تبدیل شد. این موزه برای بچه ها در تمام رده های سنی بسیار مجذوب کننده و جالب است. قوانین طبیعت و روشهای علمی با یاری تعاملات بین ذرات، قطارها، روبات ها، چراغ ها و قایق ها برای تعداد محدودی از بازدید نمایندگان در این مورد از معروف ترین جاذبه های تماشای مونیخ شرح داده می شوند.

VIKTUALIENMARKT

VIKTUALIENMARKT معروفترین بازار موارد غذایی روزانه است. بعد از یک پیاده روی کوتاه از Marienplatz به Viktualienmarkt می رسید که محل خرید مواد غذایی و جایی است که مردم محلی نهارشان را از آنجا خریداری می نمایند. در بیش از 100 فروشگاه انواع موادغذایی از میوه و سبزی تا ماهی، گوشت و گل به فروش می رسند.

تالار نو شهر و MARIENPLATZ

میدان اصلی مونیخ Marienplatz نام دارد و به مدت 900 سال قطب و مرکز اصلی شهر بوده است. شاید دیگر در Marienplatz بازارهای روزانه برگزار نشوند، اما این میدان هنوز بسیار پر ازدحام است، چرا که مرکز U-Bahn در این میدان واقع شده است. این میدان با منظره ها تاریخی احاطه شده است، اما Glockenspiel که یک ساعت کوکو بوده که هر روز در سالن نو شهر به نمایش در می آید، یکی از دلایل اصلی آمدن مردم به این میدان است. یکی از معروف ترین جاذبه های تماشای مونیخ، تالار نو شهر بوده که مشهورترین خانه شهر و متعلق به شهردار شهر است که به سبک نئوگوتیک ساخته شد. تالار نو شهر در اواسط قرن 20 ساخته شده و دارای تزئینات و نمای برجسته و زیبایی است.

RESIDENZ

RESIDENZ عظیمترین خانه مونیخ است و در طول تاریخ محل اقامت بسیاری از رهبران شهر بود. RESIDENZ در ابتدا قلعه کوچکی بشمار می آمد، اما به مرور تبدیل به کاخ طلایی با سالنهای باله و باغهای زیبا شد. سلسله خانواده هایی که در این مجموعه بناها زندگی می کردند، هنر را باسم نمادی از شان و موقعیتشان گردآوری نموده و مجموعه های هنری آنها هم اکنون بطور کامل به نمایش گذاشته می شوند.

ALTE PINAKOTHEK

مجموعه فوق العاده هنری متعلق به 1300 تا 1700 میلادی در این مکان نگهداری می گردد. ALTE PINAKOTHEK بهشت دوستداران هنر نمادین اروپایی است. این مجموعه شامل بیش از 700 اثر هنری از اساتید هلندی، فرانسوی، فنلاندی، ایتالیایی، اسپانیایی و آلمان قدیم بوده و از مهمترین کلکسیون های جهان بحساب می آید. بنای نئوکلاسیکش هنوز هم مثل یک جواهر می درخشد.

موزه مصر

در موزه مصر کیفیت بیش از کمیت اهمیت دارد. براساس راهنمای سفر به مونیخ آلمان باید بدانید که موزه مصر مونیخ به بازدید نمایندگان یکی از برترین مجموعه های مصنوعات مصر باستان را ارائه می نماید. مجسمه های چشمگیر و برجسته ای در این مجموعه وجود دارند و شما با نمایشی خیره نماینده روبرو می شوید.

باغ انگلیسی

باغ انگلیسی، مکانی است که مردم از قرن 18 میلادی برای استراحت و سرگرمی به آنجا می فرایند. از فعالیتهای محبوب در این باغ می توان به آفتاب گرفتن در اطراف رودخانه ایزار، پیاده روی با سگ ها و بازی فوتبال اشاره نمود.

مرکز آموزش های نازی

این موزه بر ظهور حزب نازی و ارتباط نزدیک این حزب با شهر مونیخ تمرکز دارد که موضوعی است که در طول چند ده سال اخیر بسیار مورد آنالیز نهاده شد. این مرکز با بیطرفی عکسهای تاریخی، اسناد، مدارک و بعلاوه نمایشهایی باکیفیت سمعی بصری مدرن را در معرض دید بازتماشامایندگان قرار داده و منظرهی از مبازرات مونیخ در زمان حکومت سابق نازی ها را به نمایش درآورده است.

کاخ NYMPHENBURG

کاخ نیمفنبرگ به اسم اقامتگاه تابستانی خانواده سلطنتی ساخته شده و در زمینهای زیبا و سرسبز حاشیه غربی مونیخ واقع شده است. اقامتگاه اصلی یک عمارت ویلایی منفرد با سبک ویلاهای ایتالیایی بوده، اما نسلهای بعدی خود کاخ و فضای اطراف آن را گسترده تر ساختند. در هر گردشی که در باغ ها، قصرها و پارک های اطراف می کنید، به یاد توانگری و رمانتیک بودن شهر ورسای میفتید.

کلیسای جامع بانوی ما

کلیسای جامع بانوی ما فاقد هرگونه زرق و برق بیرونی بوده و بخاطر سادگی بسیار حیرت انگیز است. در داخل کلیسا می توانید آثار امپراطور مقدس روم Ludwig the Bavarian و نگاره های منقوش بر سقف که به نام رد پای شیطان نامیده می شوند را ببینید.

کلیسای آسام

کلیسای آسام به دست برادران آسام و به اسم پرستشگاه خصوصی ساخته شد. نمای بیرونی کلیسا از زیبایی معماری باروک برخوردار بوده و سرتاسر محیط این عمارت از همین زیبایی بهره مند است. در داخل تنها دوازده نیمکت قرار دارند، اما فضای داخلی آن پر از طلاکاری و نقاشی آبرنگ بر روی گچ است.

اردوگاه کار اجباری DACHAU

یکی از معروفترین اما دردناک ترین تماشای های مونیخ، Dachau اولین اردوگاه کار اجباری نازی بوده که پس از روی کار آمدن هیتلر در آلمان ساخته شد. یک بازدید از این مکان به بازتماشامایندگان اجازه می دهد تا نگاهی عبرت آمیز به سرنوشت وحشتناک صدها هزار نفر از کسانی داشته باشند که در طول جنگ دوازده ساله در Dachau مشغول به کار بودند.

مجموعه KONIGSPLATZ

میدانی عظیم بوده که به سبک کلاسیک یونانی در میانه دهه 1800 میلادی طراحی و ساخته شد. شاه لودویگ تمایل داشت که مونیخ را کمی شبیه به آتن کند. با نگاهی به Konigsplatzs Glyptothek که مجموعه ای از مجسمه های یونانی و رومی هستند، می فهمید که تا حدی هم پیروز شده است. متاسفانه، از این فضای زیبا معمولا باسم پس زمینه ای برای نمایش قدرت نازی ها استفاده می شد، اما امروزه تبدیل به مکانی مناسب برای پیک نیک شده است.

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر طراحی عالمانه ای دارد. در این کلیسا آثار شگفت انگیزی وجود دارند، مثلا سنت موندیتا که با طلا و جواهرات پوشیده شده است. می توانید از برج کلیسا هم بالا رفته و منظره زیبای شهر را نگاه کنید.

غذاها و نوشیدنی های مقرون به صرفه

شما می توانید گزینه های زیادی برای غذا خوردن در هر جایی را پیدا کنید، بخصوص اگر گوشت دوست داشته باشید. مونیخ بخاطر سوسیس های صبحانه خوشمزه اش که Weißwurst نامیده می شوند، معروفیت دارد. مونیخ شهری بین المللی است، بنابراین گزینه های زیادی برای غذا خوردن پیش روی شما خواهند بود. در این شهر گیاهخواران زیادی وجود دارند، بنابراین غذاهای گیاهی متنوعی را پیدا خواهید کرد.

خوابگاه ها و اقامتگاه های مونیخ

مونیخ خوابگاه های زیادی ندارد و همین مسئله باعث می گردد تا قیمت خوابگاه های موجود بیش از میانگین اروپا باشد. اگر بخواهید نزدیک شهر تخت کرایه کنید، هر شب حدود 30 تا 40 یورو را باید پرداخت نمایید. در طول فستیوال اکتبر قیمت ها سه تا چهار برابر شده و از 9 تا 12 ماه قبل رزرو می شوند. در اینجا چند مورد از برترین خوابگاه های مونیخ را به شما معرفی می کنیم:

-Wombats City Hostel Munich

-MEININGER Munich City Center

-Euro Youth Hostel

-Smart Stay Hostel Munich City

-The Tent Munich

-Jaegers Munich

سفر به اطراف مونیخ

سالزبورگ

سالزبورگ یک و نیم ساعت با قطار از مونیخ فاصله دارد و هر ساعت یک قطار به مقصد اتریش از مونیخ حرکت می نماید. حتما از قلعه Hohensalzburg که قلعه ای بر فراز شهر است، تماشا کنید.

قلعه LINDERHOF

شاه لودویگ دوم این کاخ را باسم کاخ ورسای شخصی خود ساخت. این تنها کاخی است که به دستور لودویگ ساخته شد و قبل از مرگ او به اتمام رسید. اینجا مکانی عالی است برای اینکه در سفر به مونیخ آلمان بفهمید یک شاه چطور زندگی می کرد.

ROTHENBURG OB DER TAUBER

روتنبورگ، روستایی زیبا است که خانه های پوشیده از الوار دارد و خیابانهای آن سنگ فرش شده اند. این روستا فروشگاه های عالی فروش لوازم کریسمس دارد و در تمام طول سال می توانید اقلام کریسمس را از آنجا بخرید.

نورنبرگ

با اینکه نورنبرگ باسم سرزمین نازی ها شناخته می گردد، اما برای بازدید شهری مجذوب کننده و شگفت انگیز است. این شهر پر از خانه های نیمه تراس دار بوده، کلیساهایی به سبک گوتیک دارد و دیوارهای قرون وسطایی و تاثیرگذارترین قلعه امپراطوری در این شهر واقع شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1087

به "راهنمای سفر به مونیخ آلمان؛ شهری دیدنی در بطن اروپا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به مونیخ آلمان؛ شهری دیدنی در بطن اروپا" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مونیخ آلمان؛ شهری دیدنی در بطن اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید