استانبول یا آنتالیا کدام را اول ببینیم؟ (تور ارزان استانبول)

به گزارش مجله یافان، استانبول و آنتالیا به عنوان پربازدیدترین شهرهای ترکیه شناخته می شوند و سالانه گردشگران زیادی از آن ها بازدید می نمایند؛ اما برای اولین سفر به ترکیه کدام یک مقصد بهتری است؟ با کجارو همراه باشید.

استانبول یا آنتالیا کدام را اول ببینیم؟ (تور ارزان استانبول)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول و آنتالیا از معروف ترین و محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه هستند و همین موضوع اغلب گردشگران را بر سر دوراهی می گذارد که اول به آنتالیا سفر نمایند یا استانبول؟ قطعا پاسخ به چنین سوالی به اندازه بودجه، نوع سرگرمیات، علاقه به جاذبه های تاریخی و فرهنگی و… بستگی دارد.

استانبول شهری است که بخشی از آن در اروپا و بخشی دیگر در آسیا قرار گرفته است؛ این ویژگی شاید برای بسیاری از گردشگران مجذوب کننده به نظر برسد و آن را در جایگاه بالاتری نسبت به آنتالیا قرار دهد. ضمن اینکه جاهای تماشای استانبول بسیار بیشتر از آنتالیا است و گردشگران زیادی صرفا به خاطر بازدید از آن ها به این شهر زیبا سفر می نمایند. آنتالیا نیز جاذبه های گردشگری مختلفی دارد؛ اما آنچه گردشگران را به این شهر می کشاند، سرگرمی در سواحل و پارک های آبی و همین طور استراحت در هتل هایی است که امکانات و خدمات متنوعی ارائه می نمایند.

جاذبه های گردشگری آنتالیا و استانبول

آنتالیا

آنتالیا از زیباترین شهرهای ترکیه محسوب می گردد که سالانه بازتماشامایندگان زیادی را به خود جذب می نماید. این شهر به خاطر سواحل و مراکز خریدش معروف است؛ هرچند نمی توان به آنتالیا سفر کرد و از جاذبه های طبیعی مانند چشمه های کارست، غار کارائین، تونک تپه و آبشارهای دودن تماشا نکرد. در صورتی که به جاذبه های تاریخی نیز علاقه مند هستید، بازدید از برج ساعت، بندر قدیمی آنتالیا و موزه باستان شناسی را در برنامه خود بگنجانید.

استانبول

در سفر به استانبول می توانید از مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، کاخ دلمه باغچه، پل بسفر و… بازدید کنید که از معروف ترین جاذبه های گردشگری ترکیه به حساب می آیند. در محله های قدیمی شهر مانند منطقه سلطان احمد پیاده روی نموده و با مردم بومی معاشرت کنید یا به جزیره بیوک آدا بروید که به عنوان بزرگ ترین جزیره استانبول شناخته می گردد و در مجموعه جزایر پرنس واقع شده است. درمجموع، جاذبه های استانبول معروف تر از جاهای تماشای آنتالیا هستند و بازدید از آن ها به واسطه تعداد زیادشان بیش از یک روز زمان می برد.

مراکز خرید آنتالیا و استانبول

آنتالیا

در آنتالیا از مراکز خرید مدرن تا بازارهای سنتی فعالیت می نمایند و حین گشت وگذار در آن ها می توانید برندهای معروف پوشاک، زیورآلات محلی و غیره را بخرید. مراکز خرید آنتالیا در بخش های مختلفی از شهر قرار دارند؛ هرچند بعضی از آن ها به علت قرارگیری در مرکز شهر، شلوغ تر از بقیه هستند.

استانبول

استانبول مقصد بسیار محبوبی برای علاقه مندان به خرید محسوب می گردد؛ به خصوص که این شهر مرکز فرهنگ و مد ترکیه است. منطقه ها خرید زیادی در گوشه وکنار شهر وجود دارد که کالاهایی با انواع برندها را به فروش می رسانند و در این میان، خیابان استقلال محبوب ترین منطقه برای خرید است. برای تجربه ای سنتی تر نیز می توانید به بازار بزرگ و بازار ادویه بروید. در کل تنوع فروشگاه ها و مراکز خرید استانبول بیشتر از آنتالیا است.

سرگرمیات آبی آنتالیا و استانبول

آنتالیا

آنتالیا از نظر سواحل و سرگرمیات آبی در سطحی بالاتر از استانبول واقع شده است و علاوه بر سواحلی زیبا و مناسب برای شنا و آبتنی، بسیاری از هتل های آنتالیا نیز ساحلی هستند. سواحل آنتالیا در حاشیه دریای مدیترانه قرار گرفته اند و به لطف امکاناتی همانند کافه و رستوران، تخت های آفتاب گیر، سایه بان، باشگاه های ساحلی و غیره، اقامتی به یادماندنی را برای گردشگران رقم می زنند.

استانبول

سواحل متعددی در استانبول وجود دارد؛ اما فقط بعضی از آن ها برای شنا مناسب هستند و در تعداد محدودی نیز امکان انجام ورزش ها و سرگرمیات تابستانی و آبی همانند اسکی روی آب، قایق سواری، والیبال ساحلی و غیره مهیا است.

رستوران های آنتالیا و استانبول

انتخاب برترین غذاها و رستوران ها بین آنتالیا و استانبول می تواند سخت باشد؛ زیرا هرکدام از این نظر عالی و منحصربه فرد هستند.

آنتالیا

آنتالیا دارای مراکز غذاخوری و رستوران هایی است که در سطح کشور مطرح هستند. غذاهای محلی ترکیبی از غذاهای دریایی و بعلاوه انواع گوشت های کبابی می گردد که از معروف ترین آن ها می توان به سیخ گوشت قلقلی، سوپ کولاکلی و حتی بستنی عدس اشاره نمود. در این شهر بعلاوه امکان سفارش صبحانه سنتی ترکی وجود دارد که معمولا شامل تخم مرغ آب پز، پنیر، گوجه فرنگی، خیار، زیتون و نان یا شیرینی ترکی است و اغلب با چای ترکی سرو می گردد.

استانبول

استانبول در تمام جهان به عنوان یک مقصد غذایی معروف در ترکیه شناخته می گردد؛ از همین رو، رستوران های فوق العاده خوبی در آن فعالیت می نمایند. در این رستوران ها از غذاهای کلاسیک ترکی تا دسرهای خوشمزه سرو می گردد که محبوب ترین آن ها پیتزا به سبک ترکی (پیده)، انواع کباب ها و دونر (کباب ترکی) هستند.

هتل های آنتالیا و استانبول

آنتالیا

هتل های آنتالیا امکانات سرگرمیی بیشتری نسبت به اغلب هتل های استانبول دارند و خدمات بهتری ارائه می نمایند. در واقع، بسیاری از گردشگران برای استراحت و سرگرمی به این شهر می آیند و طبیعی است که زمان بیشتری را در هتل بگذرانند؛ پس انتخاب هتل مناسب اهمیت بسزایی دارد. سرو 24 ساعته غذا و نوشیدنی و امکاناتی چون پارک آبی، مرکز اسپا، حمام ترکی و خدمات ماساژ، استخرهای روباز و سرپوشیده و… در بیشتر هتل های آنتالیا ارائه می گردد.

استانبول

بیشتر هتل های استانبول در خیابان ها و منطقه ها پرتردد قرار گرفته اند و در نتیجه نسبت به هتل های آنتالیا کوچک تر هستند و امکانات رفاهی محدودتری دارند. با این حال، تنوع اقامتگاه های استانبول بیشتر از آنتالیا است و گردشگران با هر بودجه ای می توانند اقامتی فراموش نشدنی داشته باشند. جالب اینکه گردشگرانی که به استانبول سفر می نمایند، زمان کمی را در هتل می گذرانند؛ چراکه بیشتر وقت آن ها صرف بازدید از جاذبه های مختلف و مراکز خرید می گردد. به همین علت، بسیاری از آن ها برای سفری مالی به سراغ هاستل ها و گزینه های اقامتی ارزان می روند که بسیاری از آن ها در قیمت تاریخی شهر و منطقه سلطان احمد متمرکز شده اند.

هزینه سفر به آنتالیا و استانبول

هزینه های سفر به استانبول و آنتالیا ارتباط مستقیمی با نوع هتل، پرواز، فصل سفر، تعداد روزهای سفر و گشت وگذارهای شهری دارد.

آنتالیا

بلیط هواپیمای آنتالیا و همین طور قیمت رزرو اتاق در هتل های آنتالیا گران تر از استانبول است؛ خصوصا در فصل تابستان که برترین زمان از سال برای سفر به شهرهای ساحلی است.

استانبول

تنوع اقامتگاه ها در استانبول زیاد است و انتخاب هتل لوکس یا هاستل تاثیر زیادی روی هزینه نهایی سفر می گذارد. علاوه بر این، اگر برای خرید راهی استانبول می شوید، باید بخشی از بودجه سفرتان را نیز به این امر اختصاص دهید.

زمان سفر به آنتالیا و استانبول

آنتالیا

گردشگرانی که برای استراحت راهی آنتالیا می شوند، قطعا به سراغ شنا در سواحل و انجام سرگرمیات آبی متنوع و مهیج می روند. چنانچه شما نیز جزو این دسته هستید، ماه های گرم تر سال را برای سفر انتخاب کنید.

استانبول

استانبول در همه ماه های سال تماشای است و فرقی نمی نماید که هوا گرم یا سرد باشد، جاذبه ها و مراکز خرید این شهر همواره شلوغ و مملو از جمعیت هستند. با این وجود، بهار و پاییز به عنوان برترین زمان سفر به استانبول محسوب می شوند و بی شک در این فصول، گشت وگذار در شهر و بازدید از جاهای تماشای لذت مضاعفی پیدا می نمایند.

درمجموع آنتالیا بیشتر برای استراحت و سرگرمی مناسب است و تجربه یک سفر ساحلی همراه با آرامش را برایتان به ارمغان می آورد. اگر به بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی علاقه مند هستید، استانبول را برای سفر انتخاب کنید. در صورتی که به خرید علاقه دارید، در هر دو شهر مراکز خرید متنوعی را پیدا می کنید؛ اما این استانبول است که با مراکز خرید متنوع و برندهای مختلف جهانی به عنوان بهشت عاشقان خرید شناخته می گردد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1523

به "استانبول یا آنتالیا کدام را اول ببینیم؟ (تور ارزان استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانبول یا آنتالیا کدام را اول ببینیم؟ (تور ارزان استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید