آشنایی با مهمترین هزینه های سفر به دبی

به گزارش مجله یافان، دبی در سال های اخیر پیشرفت بسیاری داشته است. در این شهر امکانات و تجهیزات بسیاری برای جذب گردشگران در نظر گرفته شده و به همین دلیل، در طول سال افراد بسیاری از سراسر جهان دبی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می نمایند. اگر شما هم جز کسانی هستید که قصد دارید این شهر را برای سفر انتخاب کنید، بهتر است قبل از اقدام همه چیز را مورد آنالیز قرار دهید. برای سفر به هر مقصدی برآورد هزینه هایش در الویت واقع شده است. در خصوص دبی که به عنوان یک شهر لوکس شناخته می گردد، این قضیه اهمیت دو چندانی پیدا می نماید. در این مطلب مهمترین هزینه های سفر به دبی مورد آنالیز قرار گرفته اند. پس، اگر می خواهید بدانید که هزینه سفر به دبی چقدر است، در ادامه حتما با ما همراه باشید.

آشنایی با مهمترین هزینه های سفر به دبی

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

معرفی دبی

دبی در گذشته یک دهکده کوچک بود که سال به سال پیشرفت کرد و تبدیل به یکی از شهرهای مدرن، زیبا و لوکس جهان شد. در این شهر جاذبه و تفریحات مختلفی وجود داشته که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نمایند. در طول سال حدود 14 میلیون نفر به این شهر سفر دارند و به همین دلیل، از این نظر در رتبه چهارم جهان قرار گرفته است. بیشتر افراد در این شهر به زبان انگلیسی صحبت می نمایند اما، زبان رسمی عربی است. اگر کمی در این شهر و کوچه پس کوچه هایش قدم بزنید، افراد بسیاری را می بینید که از دیگر کشورهای جهان مانند چین، هند و ایران به آن مهاجرت نموده اند. باید بدانید که چه برای یک مسافر و چه به عنوان کسی که بخواهد در این شهر ساکن گردد، دبی شهر گران قیمتی بوده و در جهان در رده بیستم قرار گرفته است. اما، اگر مجذوب جاذبه های این شهر شده اید، باید مهمترین هزینه های سفر به دبی را نیز در نظر بگیرید. برای کسانی که به بهداشت توجه بسیاری دارند، باید بگوییم که دبی در این زمینه در سطح بالایی قرار گرفته است. توجه داشته باشید هزینه درمان در اینجا بسیار بالا است. به همین دلیل، بعضی از داروهای مجاز و ضروری را حتما همراه داشته باشید. باید بدانید که امارات متحده عربی در رتبه شصت و یکم جهان از نظر امنیت قرار گرفته است. در واقع، در این کشور و شهر دبی جرم و جنایت بسیار کمی صورت می گیرد و همین امر باعث می گردد افراد بسیاری این مکان را برای مسافرت و همچنین زندگی انتخاب نمایند. برای هر جرم و جنایتی مجازات های شدید در نظر گرفته شده اند. به طور مثال، مهاجران اگر دچار تخلفات سنگینی شوند، از این کشور بیرون خواهند شد. با توجه به موقعیت جغرافیایی، آب و هوای آن خشک، گرم و کویری است. در بهار و تابستان هوا بسیار گرم و شرجی بوده و گردشگران کمتری را در این شهر مشاهده می کنید. در این موقع از سال میانگین دمای هوا 35 درجه سانتیگراد است. اما، تا 52 درجه نیز می رسد. در دو فصل پاییز و زمستان هوا متناسب تر بوده و گردشگران بسیاری را به همین خاطر جذب خود می نماید. میانگین دمای هوا در فصل زمستان 25 درجه سانتیگراد است. از نظر بارش باران باید بگوییم که خیالتان راحت. به طور کلی، پنج روز در سال در این شهر بارش باران دیده می گردد. پس، اگر قصد سفر به دبی را دارید، بهترین زمان شش ماه دوم سال است.

هزینه سفر به دبی چقدر است؟

هزینه گذرنامه

قبل از اینکه به هزینه تفریحات در دبی بپردازیم، ضروری است به این نکته اشاره کنیم که برای هر سفر خارجی، هر فردی باید گذرنامه خودش را به همراه داشته باشد. برای تهیه گذرنامه هزینه هایی را باید پرداخت کرد که شامل هزینه های شناسه، تعرفه صدور گذرنامه، عوارض شهرداری، هزینه پست و خدمات دفتر پلیس +10 می گردد.

هزینه ویزا

برای دریافت ویزای امارات متحده امارات باید به آژانس های مسافرتی مراجعه کنید. هزینه و زمان دریافت این ویزا در هر آژانس مسافرتی متفاوت است. اما در اینجا به صورت تقریبی هزینه این بخش از سفر را ارائه می کنیم. امارات متحده ویزاهای مختلفی دارد که شامل ویزا عادی 14 روزه، فوری 14 روزه، عادی یک ماهه، فوری یک ماهه، عادی سه ماهه و ویزای مولتی سه ماهه است. هزینه هر کدام از این ویزاها به ترتیب 290 تا 320، 370 تا 480، 340، 420، 890 و 1990 درهم امارات خواهد بود. در خصوص دریافت ویزای این کشور توجه داشته باشید که همواره قوانین را مطالعه کنید چون، مدام در حال تغییر و تحول هستند. در حال حاضر برای دریافت ویزا باید یک چک ضمانت ارائه دهید و نیازی به رزرو هتل نیست.

هزینه دسترسی به دبی

برای سفر به دبی دو راه وجود دارد: استفاده از تور یا سفرهای شخصی. اگر بدنبال این هستید که بدون تور و به صورت شخصی سفر کنید، دو راه برای رسیدن به دبی وجود دارد: هواپیما و کشتی. هزینه بلیت هواپیما از تهران به دبی معمولا 1 تا 6 میلیون تومان و از مشهد به دبی 2 تا 6 میلیون تومان است. براساس مقاله هزینه سفر به دبی چقدر است، توجه داشته باشید که این هزینه ها برای بلیت یکطرفه است. برای داشتن تجربه ای متفاوت می توانید از کشتی بهره ببرید که باید حتما به بندرلنگه بروید. کشتی ها در این بندر بین ساعت 10 الی 11 صبح هر روز آماده حرکت هستند. براساس مقاله هزینه سفر به دبی چقدر است، توجه داشته باشید بار همراه مسافر در این کشتی ها باید حدبیشتر 50 کیلوگرم باشد و هر یک کیلوگرم 5 هزار تومان جریمه دارد. بلیت یکطرفه این کشتی ها 625 هزار تومان و بلیت دو طرفه حدودا 967 هزار تومان است. راه دیگر سفر به دبی استفاده از تور بوده که این تورها نیز از طریق هوایی و دریایی شما را به دبی می رسانند. هزینه این تورها معمولا بین 5 تا 7 میلیون تومان برای 3 شب و 4 روز است.

اقامت

بدلیل گردشگری بودن شهر دبی، اقامتگاه های مختلفی در آن وجود داشته که بسته به آنکه چه نوع اقامتگاهی را انتخاب می کنید، هزینه های متفاوتی دارند. هزینه یک شب اقامت در هاستل و آپارتمان به ترتیب 40 تا 180 و 70 تا 500 درهم امارات است. اگر بدنبال هتل هستید، هزینه یک شب اقامت در هتل های 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره به ترتیب 80 تا 300، 110 تا 600 و 150 تا 1000 درهم امارات است.

غذا

در دبی انواع رستوران ها، کافه ها و غذا خوری ها با طیف مختلفی از قیمت ها و غذاهای متنوع وجود داشته و هر فردی با هر سلیقه ای را راضی نگه می دارند. غذاهای رستوران های سطح پایین معمولا بین 20 تا 45 درهم امارات، رستوران های متوسط 75 تا 150 درهم امارات و رستوران های سطح بالا 200 درهم امارات هزینه دارند. برای کسانی که بدنبال فست فود هستند باید بگوییم که یک پرس غذا در چنین رستوران هایی بین 20 تا 30 درهم است. بعضی افراد برای کاهش مهمترین هزینه های سفر به دبی، مواد غذایی را از فروشگاه ها تهیه می نمایند و خودشان مشغول آشپزی می شوند. به همین دلیل، در ادامه قیمت بعضی از مواد غذایی اولیه را ارائه نموده ایم: (به ازای هر یک کیلو) سیب زمینی (4 درهم امارات)، گوجه (7 درهم امارات)، پیاز (3 درهم امارات)، کاهو (6 درهم امارات)، موز (7 درهم امارات)، سیب (9 درهم امارات)، 12 عدد تخم مرغ (11 درهم امارات)، یک بطری آب معدنی 1.5 لیتری (2 درهم امارات)، 500 گرم نان (5 درهم امارات)، یک کیلو برنج سفید (7 درهم امارات)، یک کیلو جوجه (30 درهم امارات)، یک لیتر شیر (6 درهم امارات).

تفریح

مهمترین هزینه های سفر به دبی به هزینه تفریحات تعلق می گیرد. این شهر پر از جاذبه های گردشگری و دیدنی بوده که نمی توان از بسیاری از آنها گذر کرد. در این قسمت هزینه ورودی بعضی جاذبه های گردشگری و دیدنی این شهر که از شهرت بیشتری برخوردارند را آنالیز نموده ایم: باغ گل میراکل دبی (50 درهم)، برج خلیفه (141 تا 525 درهم امارات)، دلفیناریوم (75 درهم امارات) و آکواریوم دبی (130 درهم امارت). برای کسانی که به تفریحات آبی و هیجان علاقه دارند، دبی مکان بسیار مناسبی است و در آن چندین پارک آبی مختلف وجود دارند. هزینه ورودی بعضی از این پارک های آبی به توضیح زیر هست: پارک آبی آیس لند (75 درهم امارت)، پارک آبی وایلد وادی (299 درهم امارات) و پارک آبی آتلانتیس (320 درهم امارات). از جمله تفریحات جذاب این شهر می توان به فلای بورد، سافاری، صحراگردی، جت اسکی و تورهای هلیکوپتر سواری اشاره نمود که هزینه تقریبی هر کدام به ترتیب 370، 150 تا 310، 370 و 670 درهم امارات است.

حمل و نقل عمومی

از جمله وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر می توان به اتوبوس آبی، اتوبوس، مترو و تاکسی آبی یا ابرس اشاره نمود. اگر برای تردد در شهر بیشتر از اتوبوس و مترو استفاده می کنید، باید حتما نول کارت یا بلیت الکترونیک را تهیه کنید. نول کارت مدل های مختلفی داشته که می توانید آنها را از بعضی پایانه های اتوبوس و مراکز فروش بلیت در ایستگاه های مترو تهیه کنید. برای گردشگران نول کارت قرمز از بین 4 نوع کارت موجود مناسب تر است. این کارت الکترونیک کاغذی 90 روز اعتبار داشته و قیمت آن 2 درهم است. از طریق نول کارت قرمز تا 10 بار می توانید از یک نوع وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید. برای آن که هم از مترو و هم اتوبوس بهره ببرید، باید دو کارت الکترونیک همراه داشته باشید. جا به جایی بین مناطق مختلف دبی هزینه های متفاوتی داشته که معمولا بین 4 تا 9 درهم امارات است. توجه داشته باشید قبل و بعد از سوار شدن وسیله حمل و نقل عمومی باید از این کارت بهره ببرید تا بسته به مسافت طی شده، هزینه مورد نظر کم گردد. اگر بخواهید از تاکسی بهره ببرید، هزینه پایه آن 5 درهم است و با توجه به مسافتی که با تاکسی طی می کنید، این میزان قیمت بالاتر می رود. مسلما، تاکسی در بین وسایل حمل و نقل عمومی هزینه بالاتری دارد. قایق های موجود در دبی حداقل 1 درهم دریافت می نمایند.

پوشاک و سوغات

جدا از هزینه تفریحات در دبی، پوشاک و سوغات نیز بخش اعظمی از هزینه سفر را شامل می گردد زیرا، برای بیشتر گردشگران خرید جز اصلی جاذبه های گردشگری هر مقصدی است. بسیاری از افراد در سفر به هر مکانی، بدنبال خرید حداقل یک یادگاری و سوغاتی هستند. دبی نیز شامل مراکز خرید بسیاری مانند ابن بطوطه و برج خلیفه بوده که در جهان مشهور هستند. از جمله سوغات و یادگاری هایی که می توانید از دبی داشته باشید، می توان به عطر عربی، مجسمه برج خلیفه، شال ابریشمی، خرما، بخور اشاره نمود. هزینه اینگونه صنایع دستی تعیین نیست و در هر بازار و مغازه ای قیمت آنها متفاوت است. توجه داشته باشید که فروشندگان در بازارهای دبی با کمی چانه زنی حتما به شما تخفیف خواهند داد. برای کسانی که بدنبال خرید لباس پوشاک در دبی هستند، باید بگوییم که در بسیاری از موارد قیمت آنها از ایران بیشتر است. به طور کلی هزینه لباس در این شهر بسیار بالا هست. به طور مثال، قیمت یک پیراهن زنانه یا یک شلوار جین به ترتیب 191 و 216 درهم امارات است.

مکالمه و تلفن همراه

Etisalat و Du دو امپراتور تلفن همراه در کشور امارات متحده بوده که هزینه مکالمه با این دو امپراطور برای هر دقیقه 0.26 درهم امارات است. این دو امپراتور سیمکارت هایی را برای مسافران تدارک دیده اند که می توانید آن ها را از هتل یا فرودگاه تهیه کنید. سیمکارت های گردشگر Du بین 85 تا 160 درهم امارات قیمت دارند. این سیمکارت در بعضی از شهرهای ایران مانند مشهد و تهران نیز به فروش می رسد. هزینه رومینگ امپراتورهای مختلف ایران را می توانید در سایت هر کدام از آنها مشاهده بفرمائید.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 12 مرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 384

به "آشنایی با مهمترین هزینه های سفر به دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مهمترین هزینه های سفر به دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید