برترین تفریحات شهر ساحلی آنتالیا

به گزارش مجله یافان، تفریحات آنتالیا چیزی بیشتر از رستوران های شیک و بازی در پارک های آبی است. این شهر یکی از توریستی ترین نقاط ترکیه است و در جذب توریست برای این کشور نقش کلیدی و اساسی دارد. آنتالیا یک شهر ساحلی محسوب می گردد و سواحل زیبای آن، برترین مکان برای آفتاب گرفتن و گذراندن یک تعطیلات آرام و بی دغدغه در کشوری زیبا و سرسبز است. اما جاذبه های آنتالیا به سواحل زیبا ختم نمی گردد و کارهای بسیار هیجان انگیزی در این شهر پرمسافر هست که تجربه هریک از آنها می تواند لحظات فوق العاده ای را در سفرتان رقم بزند. در ادامه این مطلب از خبرنگاران با ما همراه باشید تا تفریحات متفاوت و هیجان انگیز آنتالیا را به شما معرفی کنیم.

برترین تفریحات شهر ساحلی آنتالیا

برای خرید ارزان ترین تور آنتالیا از مجله یافان اینجا کلیک کنید.

انواع تفریحات آنتالیا

در آنتالیا کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ می توانید تمام روز خود را در ساحل سپری کنید و یا به دیدن جاذبه های گردشگری در دل شهر بروید. بعلاوه می توانید به مرکز خریدها سری بزنید و ناهار را در یکی از رستوران های معروف شهر میل کنید. اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه دارید، می توانید به موزه معروف آنتالیا بروید تا از نزدیک با فرهنگ مردم بومی در منطقه آشنا شوید. در ادامه هر یک از جاذبه های متفاوت و هیجان انگیز آنتالیا را معرفی خواهیم کرد.

غواصی در دل آب های آنتالیا

یکی از معروف ترین تفریحات آنتالیا و دیگر شهرهای ساحلی غواصی در دریا است. دیدنی مرجان ها و انواع جانوران آبزی در زیستگاهشان حس بسیار آرام بخش و در عین حال سرشار از نشاط را به انسان هدیه می دهد. یکی از کلوپ های غواصی در آنتالیا مجموعه غواصی Stingray است. این مرکز علاوه بر تورهای غواصی، خدمات آموزش غواصی هم ارائه می دهد. مجموعه غواصی Dolphin Dive نیز یکی دیگر از مجموعه های مخصوص غواصی است که اگر قرار است برای مدت زیادی در آنتالیا اقامت داشته باشید، می توانید پس از گذراندن دوره های مخصوص در این مجموعه، مدرک معتبر غواصی دریافت کنید.

رفتینگ؛ قایق سواری در رودخانه

یکی از مهیج ترین و اصلی ترین تفریحات آنتالیا قایق سواری روی موج های رودخانه یا همان رفتینگ است. اگر به تفریحات آبی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم حتما رفتن به رفتینگ را در فهرست سفر خود جا دهید. رفتینگ یک تفریح گروهی و مهیج و البته بعضی وقت ها کمی ترسناک است. رودخانه ای که تور رفتینگ در آن برگزار می گردد، بسیار خروشان و مواج است و در دل یک طبیعت بکر قرار گرفته است. در بخش هایی از این رودخانه می توانید با همسفران خود در قایق های دیگر آب بازی کنید و یا به یاری عینک های مخصوص کف رودخانه و موجودات آبزی را دیدن کنید.

پاراسل؛ پرواز بر فراز آب ها

همانطور که گفتیم، آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه است و دیدنی آب های بی کران شهر از ارتفاع و از بالای آسمان لذت وصف نشدنی دارد. پاراسل یا پاراسلینگ یکی از تفریحات مفرح آبی است که در بیشتر شهرهای ساحلی می توان آن را تجربه کرد. در آنتالیا کلوپ های ساحلی مختلفی وجود دارند که همگی پاراسل را در فهرست تفریحات آبی خود ارائه می دهند.

اسب سواری؛ لذت و هیجان با ورزش

شهر آنتالیا علاوه بر تفریحات آبی فراوانی که به گردشگران ارائه می دهد، یک آموزشگاه سوارکاری بسیار بزرگ و معروف دارد که در آن می توانید لذت اسب سواری در یک محیط زیبا و پرانرژی را تجربه کنید. آموزشگاه اسب سواری آنتالیا وسعتی معادل 8.5 هکتار دارد و یکی از برترین آموزشگاه های اسب سواری و آموزش اسب سواری در خاورمیانه است. این مجموعه علاوه بر خدماتی پیرامون اسب سواری، تفریحات دیگری نیز ارائه می دهد. علاوه بر این مجموعه، شما می توانید همراه بچه ها خود به آموزشگاه اسب بینی کلیک بروید که امکاناتی مخصوص بچه ها نیز در آن تعبیه شده است. این مجموعه طبیعت بسیار بکری دارد و در آن مکان هایی جهت اسب سواری بچه ها نیز در نظر گرفته شده است.

سافاری آنتالیا؛ پاتوقی برای ماشین بازها

اگر به تفریحات هیجانی و سرشار از آدرنالین علاقه مند هستید، سری به مجموعه سافاری آنتالیا بزنید، زیرا یکی از محبوب ترین تفریحات آنتالیا، سافاری است. در کلوپ سافاری ماشین های آفرود با سرعت زیاد راه های پیچ در پیچ و صعب العبور را طی می نمایند که این کار باعث ایجاد هیجان و افزایش آدرنالین خون سرنشینان می گردد. تفاوت سافاری و آفرود در نوع مکانی است که ماشین ها در آن گشت می زنند. طبیعت سافاری سرسبز است و در کنار رودخانه و دشت های وسیع برگزار می گردد.

آنتالیا آب و هوای بسیار مطلوبی دارد، به همین علت بعضی از منطقه ها آن طبیعت خیره نماینده ای دارند. لذت سافاری در کنار این طبیعت دوچندان می گردد. کِمِر یکی از منطقه ها بکر و دست نخورده در آنتالیا است که با مراجعه به آن می توانید یک سافاری هیجان انگیز را با قیمتی مناسب تجربه کنید. پارک کپرو کانیون یا پارک ملی آنتالیا نیز تجهیزات سافاری دارد و دسترسی آن از لحاظ موقعیت مکانی بهتر است اما قیمت آن از سافاری در منطقه کمر بیشتر است.

گلف بلک؛ کلاسیک اما متفاوت

گلف در ایران جزو ورزش های لاکچری و خاص محسوب می گردد و افراد زیادی در این رشته ورزشی فعالیت نمی نمایند. اگر اهل شرکت در بازی ها و یادگیری ورزش های تازه باشید، امتحان کردن بازی گلف می توانند یکی از برترین و جالب ترین تفریحات آنتالیا برای شما باشد، زیرا یکی از سرگرم نماینده ترین تفریحات آنتالیا که معمولا مسافران خارجی نیز از آن بسیار استقبال می نمایند، گلف است.

این تفریح کلاسیک در بسیاری از کشورهای دیگر نیز رواج دارد. کلوپ گلف بلک یکی از برترین مکان ها جهت گلف بازی است. این کلوپ برترین مرکز گلف در منطقه خاورمیانه به شمار میرود. اگر به بازی گلف آشنایی ندارید می توانید به PGA گلف آنتالیا سری بزنید تا در این مجموعه آموزش لازم را ببینید. گفتنی است که گلف یک ورزش گران اما بسیار لذت بخش است و ارزش یک بار تجربه کردن آن هم در مجموعه گلف بِلِک را حتما دارد.

پاراگلایدر؛ پرواز از اوج قله ها

انسان از روزهای نخست حیات خود تا به امروز که علم در پیشرفته ترین حالت خودش است، همواره در آرزوی پرواز بوده و هست! پاراگلایدر یا همان چتربازی یکی از مهیج ترین و برترین تفریحات آنتالیا به شمار می رود. آنتالیا شهری با طبیعت مثال زدنی است و کوه ها و تپه های بلندی دارد که پاراگلایدر بر فراز آن ها پر می کشد. این ورزش مهیج بیشتر در منطقه ها مرتفع و بلند صورت می گیرد و ممکن است تا نزدیکی دریا نیز پیش برود. اگر به ارتفاع علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم سری به مجموعه کوهستانی پاراگلایدر آنتالیا به نام تاهاتالی بزنید و لذت پرواز در محیط سرسبز و خوش آب وهوای قله های آنتالیا را تجربه کنید.

پارک آبی های معروف آنتالیا

از همه تفریحات و جاذبه های دیگر که بگذریم، همه ما می دانیم که آنتالیا به شهر پارک های آبی معروف است و برترین و بزرگترین پارک های آبی ترکیه در این شهر هستند و به یکی از اصلی ترین تفریحات آنتالیا تبدیل شده اند.

مهم ترین پارک آبی آنتالیا آکوالند (Aqua Land) نام دارد و کامل ترین پارک آبی ترکیه نیز محسوب می گردد که وسعت زیادی هم دارد و مانند یک شهر است.

پارک آبی عالی دیگر این شهر ریکسوس نام دارد که در یکی از برترین منطقه ها آنتالیا یعنی منطقه بلک تاسیس شده است. این پارک آبی به بزرگی آکوالند نیست اما یک پارک آبی شیک و لوکس به شمار میرود و هواداران خاص خود را هم دارد. یکی دیگر از مزیت های پارک آبی ریکسوس، نزدیکی آن به آکواریوم بزرگ آنتالیا است که در بخش بعدی به معرفی آن خواهیم پرداخت.

آکواریوم آنتالیا؛ باشکوه و زیبا

یکی از تفریحات آنتالیا که زیبایی منحصربه فرد خودش را دارد، بازدید از آکواریوم بزرگی است که 131 متر طول و 3 متر عرض آن است. بازدیدنمایندگان می توانند در این تونل قدم بزنند و آبزیان و ماهی های دریایی را از نزدیک دیدن نمایند. این تفریح برای تمامی اعضای خانواده به خصوص بچه ها بسیار مناسب است. آکواریوم آنتالیا بسیار بزرگ است و 40 آکواریوم دیگر را در خود جای داده که هر کدام محل نگهداری نوع خاصی از آبزیان و موجودات دریایی هستند و بازدید از آن تجربه بسیار متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد.

شنا در دریا؛ ارزان و بی دردسر

یکی از دردسترس ترین تفریحات آنتالیا و دیگر شهرهای ساحلی، آب تنی در ساحل است و سواحل آنتالیا نیز برترین محل برای لذت بردن از آب دریا هستند. این تفریح مفرح و و کم هزینه است و شما می توانید همراه با دوستان و هم سفران خود به سواحل آنتالیا مراجعه کنید و یک تفریح دست جمعی به یاد ماندنی را در کنار عزیزان خود تجربه کنید. در کناره های ساحل، تفریحات آبی زیادی برگزار می گردد. شاتل، بنانا، قایق های تندرو، موج سواری، جت اسکی و … از تفریحات بسیار محبوبی هستند که در تمامی بخش های آنتالیا در کنار ساحل می توانید از آن ها بهره ببرید و لحظات خوشی را سپری کنید.

می توانید یک تیوپ مخصوص بخرید و به یاری آن روی آب شناور شوید و یا یک توپ تهیه نموده و در ساحل به بازی های دست جمعی همانند والیبال، فوتبال و … بپردازید. بعلاوه در بعضی از سواحل در شب های تعطیلی و مناسبت ها جشن هایی برگزار می گردد که دی جی ها موزیک های شاد پخش می نمایند و همگی تا صبح به پایکوبی و پایکوبی مشغول هستند.

موزه های آنتالیا

همانطور که اشاره کردیم، تفریحات آنتالیا به پارک آبی ها و سواحل متعددش ختم نمی گردد و برای افراد با سلیقه های مختلف، تفریحات متنوعی وجود دارد. به افرادی که به تاریخ و فرهنگ علاقه مند هستند، توصیه می گردد حتما سری به موزه های جالب و عجیب شهر آنتالیا بزنند و تجربه های خود را با دیگر همسفرانشان به اشتراک بگذارند.

  • موزه اسباب بازی، سرزمین عجایب آنتالیا: موزه اسباب بازی آنتالیا نوعی سرزمین عجایب است و شما در بدو ورود مانند آلیس در دنیای شگفتی ها پا خواهید گذاشت. همواره که نباید بزرگسال ها موزه داشته باشند، گاهی نیز بهتر است بچه ها یا شاید کودک درون آدم ها از دیدنی اسباب بازی های قدیمی لذت ببرند.
  • موزه مینی سیتی آنتالیا: در موزه مینی سیتی ماکت هایی از تمام جاذبه های گردشگری، ساختمان ها و عمارت های بزرگ ترکیه ساخته شده که بازدید از آن خالی از لطف نیست. در این موزه می توانید همه دیدنی های ترکیه را یک جا دیدن کنید و با مدلی متفاوت، ترکیه را بهتر و بیشتر بشناسید.
  • موزه زیر آب: موزه زیر آبی آنتالیا برای کسانی مناسب است که عاشق کشف رمز و رازها و اجساد به جا مانده از دزدان دریایی یا کشف گنج های پنهان شده در دل کشتی های غرق شده هستند. در موزه زیر آب شهر آنتالیا می توانید به دیدنی سربازهای جنگی و اسکلت هواپیما ها بروید و محو زیبایی این سازه ها شوید، پس حتما بازدید از آن را در الویت بگذارید.

مراکز خرید آنتالیا

در این بخش از معرفی تفریحات آنتالیا به بهشت مسافران یعنی مراکز خرید بزرگ و شلوغ شهر می رسیم. خرید کردن یکی از اصلی ترین لذت های هر سفر است. در آنتالیا هرچه برای خودتان یا عزیزانتان خرید کنید باز هم دوست دارید به گشت و گذار در پاساژها و بازارچه های سنتی آن ادامه دهید. رفت و آمد ها و دیدنی مردمی که در حال جست وجو در میان اجناس برند و غیر برند موجود در مغازه ها هستند، احساس دلگرمی و نشاط را در دل انسان زنده می نماید و باعث ایجاد حس خوشایندی می گردد.

در آنتالیا می توانید تقریبا هر چیزی را پیدا کنید از لوکس ترین برندهای ترک و اروپایی گرفته تا اوت لت های ورزشی نایکی و آدیداس و … . بعلاوه می توانید به بازارچه سنتی سر بزنید و از اجناس دست ساز و سوغاتی های مخصوص ترکیه بخرید که اغلب شامل صنایع دستی و ادویجات مخصوص می شوند.

مرکز خرید تراسیتی و توربان مارینا دوتا از برترین مراکز خرید آنتالیا هستند و تمام اجناس موجود در پاساژهای دیگر را در دل خود فراهم نموده اند. از بین بازارهای محلی نیز می توانید به شنبه بازار که بازار اصلی این شهر محسوب می گردد و قیمت های ارزان ای دارد، مراجعه کنید.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید، آنتالیا شهری پر جنب و جوش است و تفریحات آنتالیا به یک یا دو مورد خاص بسنده نمی گردد. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید باید بدانید که آب و هوای این شهر در کل مدیترانه ای است و هیچوقت زمستان های سوزناک و تابستان های داغی ندارند. اما در نظر داشته باشید که بخش عظیمی از تفریحات آنتالیا را بازی ها و تفریح های آبی تشکیل می دهند، پس اگر قصد انجام این گونه فعالیت ها را دارید، برترین زمان سفر به آنتالیا برای شما در فصل تابستان است. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. مجله یافان اوقات خوشی را برایتان آرزومند است.

سوالات متداول

برترین پارک آبی های آنتالیا کدامند؟

پارک آبی ریکسوس و آکوالند معروف ترین پارک های آبی شهر آنتالیا هستند.

مراکز خرید معروف آنتالیا کدامند؟

مرکز خرید تراسیتی و توربان مارینا دو مرکز خرید بزرگ و نسبتا کامل در آنتالیا هستند.

سافاری و آفرود چه تفاوتی باهم دارند؟

گشت سافاری معمولا در دشت ها و ارتفاعات سرسبز و محیط های جنگلی بکر انجام می گردد؛ در حالیکه آفرود مربوط به گشت های جاده ای است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1474

به "برترین تفریحات شهر ساحلی آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تفریحات شهر ساحلی آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید