کرونا، افزایش موارد ابتلا و فوت در کشورهای پرجمعیت جنوب شرق آسیا

به گزارش مجله یافان، آخرین آمارها درباره شرایط شیوع کرونا در کشورهای پرجمعیت اندونزی و فیلیپین به همراه مالزی و تایلند، از افزایش موارد ابتلا و فوت این ویروس حکایت دارد.

کرونا، افزایش موارد ابتلا و فوت در کشورهای پرجمعیت جنوب شرق آسیا

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان، مقام های فیلیپین، اندونزی، تایلند و مالزی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دست به تدابیر مختلف از قبیل تعطیل کردن مدارس زده اند.

به گزارش سی ان ان، دولت تایلند به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور، مدارس و دانشگاه ها را از فردا به مدت دو هفته تعطیل می نماید.بسته شدن مراکز تفریحی و همچنین برگزار نشدن بعضی از جشن ها اقدام دیگر دولت تایلند بوده است.

تدابیر تایلند برای مقابله با شیوع کرونا در حالی اجرا شده که در حال حاضر تعداد مبتلایان به این ویروس به 177 نفر رسیده و تا به امروز یک نفر جانش را از دست داده است.

پرایوت چان اوچا نخست وزیر ترکیه بعد از جلسه کابینه بیان کرد، هنوز تصمیمی برای قرنطینه کردن کامل کشور و یا شهری اتخاذ نشده است.

وی که با ماسک در جمع مجله یافان حضور یافت، اضافه نمود: ما داریم با بستن اماکن پر خطر، احتمال گسترش (ویروس کرونا) را کاهش می دهیم.

از مالزی هم خبر رسیده، اولین مورد فوت بر اثر ویروس کرونا در این کشور جنوب شرق آسیا، امروز ثبت شده است.

طبق گزارش آناتولی، مقام های مالزی امروز بیان کردند دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس جانشان را از دست دادند. تا پیش از اعلام خبر فوت دو مالزیایی مبتلا به کرونا، رسانه ها گزارش داده بودند که میزان ابتلا در مالزی 566 نفر بوده است.

تان سری محی الدین نخست وزیر مالزی روز دوشنبه طی فرمانی برای مقابله با تشدید شیوع کرونا در این کشور، سفر مالزیایی ها به خارج از کشور را ممنوع و سفر گردشگران و اتباع خارجی به مالزی را محدود کرد.

طبق فرمان جدید دولت مالزی، تست های پزشکی از همه مالزیایی هایی که از سفر خارجی به کشور برگشته اند انجام می گردد و آنها باید به مدت 14 روز در قرنطینه خانگی قرار گیرند.

افزایش شمار مبتلایان و فوتی های کرونا در فیلیپین یکی دیگر از کشورهای جنوب شرقی آسیا، نگرانی درباره شیوع گسترده ویروس در این کشور را که بیش از 100 میلیون نفر جمعیت دارد، تشدید نموده است.

آمار رسمی درباره شرایط شیوع کرونا در فیلیپین حاکی از آن است که 187 نفر به این ویروس مبتلا شده و 12 تن جان داده اند.

اندونزی یکی دیگر از کشورهای جنوب شرقی است که به دلیل تعداد زیاد جمعیت و شروع شیوع ویروس کرونا، ابراز نگرانی کارشناسان درباره احتمال شدت دریافت شیوع ویروس در این کشور را در پی داشته است.

آمار رسمی از شرایط شیوع کرونا در اندونزی نشان می دهد، در این کشور که بیش از 267 میلیون نفر جمعیت دارد، 172 نفر مبتلا و 5 نفر فوت شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 206

به "کرونا، افزایش موارد ابتلا و فوت در کشورهای پرجمعیت جنوب شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، افزایش موارد ابتلا و فوت در کشورهای پرجمعیت جنوب شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید