پایش مزارع گندم لازم است

به گزارش مجله یافان، مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به آفات و بیماری های گندم، پایش مزارع گندم لازم است.

پایش مزارع گندم لازم است

به گزارش از، مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور در شیراز گفت: با توجه به سطح بالای زیر کشت گندم در استان فارس و شرایط آب و هوایی مساعد گسترش بیماری های قارچی، همکاران شبکه مراقبت باید مزارع گندم را پایش و به موقع اطلاع رسانی لازم برای مبارزه با آفات و بیماری ها را انجام دهند.

اکبر آهنگران اضافه کرد: بر اساس آمار هایی که در جهان وجود دارد عدم مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها به طور متوسط می تواند تا 40 درصد خسارت به محصول وارد کند.

به گفته او، در مواقعی که آفات و بیماری ها به صورت طغیانی ظاهر شوند به خصوص در موضوع زنگ گندم تا بیش از 80 درصد می توانند خسارت زا باشد.

وی اضافه کرد: بیماری های برگی از جمله زنگ زرد و سپتوریز به ویژه زمانی که سه برگ بالایی گندم را آلوده می سازد و قبل از اینکه دانه گندم به حالت سفتی برسد، خسارت جبران ناپذیری به مزارع وارد می نمایند.

آهنگران از کشاورزان خواست به محض مشاهده آلودگی قارچی در برگ های گندم حتی به صورت لکه ای، با استفاده از توصیه های کارشناسان، مزارع را سم پاشی نمایند چرا که تعلل در مبارزه ، باعث کاهش شدید عملکرد می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 224

به "پایش مزارع گندم لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش مزارع گندم لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید