نگاهی به دیدنی های سپیدان و جاذبه های تماشایی آن

به گزارش مجله یافان، سفر به منطقه گردشگری سپیدان یکی از تجربه های بکر و بی نظیر برای گردشگران و علاقه مندان است این شهرستان زیبا در شمال غربی استان فارس واقع شده است فاصله این منطقه توریستی تا شیراز 85 کیلومتر است و یکی از شهرهای زیبا و تاریخی است که می توانید اطلاعات گردشگری مهمی را از آن کسب کنید. بسیاری از جاذبه های تاریخی این منطقه به دوران هخامنشیان باز می گردند به همین علت است که جاذبه های تاریخی ارزشمندی دارد این منطقه کوهستانی و جنگلی با مرکزیت اردکان می تواند یکی از مقاصد گردشگری شما در سفر به شیراز باشد جالب است بدانید این شهر تاریخی به عنوان آخرین سکونتگاه اسکندر مقدونی شناخته می گردد این شهرستان با قرار گرفتن در میانه کوه های زاگرس از اهمیت زیادی برخوردار است با وجود بارش های متعدد باران در این منطقه ها موجب شده است تا شاهد دشت های وسیعی در این منطقه ها باشید. آب و هوای دلچسبی که در این منطقه حاکم است موجب شده است تا به یکی از منطقه ها تفریحی تبدیل گردد.

نگاهی به دیدنی های سپیدان و جاذبه های تماشایی آن

دیدنی های سپیدان را بیشتر بشناسید:

سپیدان یکی از شهرهای توریستی و زیبا در منطقه ها بکر شیراز است این منطقه دارای آبشارهای وسیعی است بعلاوه با وجود جاذبه های تاریخی خود از سوی گردشگران و علاقه مندان زیادی مورد توجه است که در ادامه این بخش با آن ها آشنا می شوید.

آبشار مارگون:

یکی از مهم ترین دیدنی های سپیدان این آبشار بی نظیر می باشد که سالیانه هزاران نفر را به سمت خود می کشد. این آبشار زیبا در غرب شهرستان واقع شده است و می تواند گزینه ای مناسب برای سفر باشد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این مکان فوق العاده بازدید نمایید. این آبشار یکی از بزرگ ترین آبشارهای ایران می باشد که از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. ارتفاع آبشار مارگون به حدود 70 متر و عرض آن حدود 100 متر می باشد که می تواند هر گردشگری را مجذوب خود نماید. در تابستان گردشگران زیادی به این آبشار سفر می نمایند و در هوای مطلوب منطقه به سرگرمی می پردازند. بعلاوه می توانید در رودهای جاری از این آبشار به شنا بپردازید و در آن عکس های زیبایی را به ثبت برسانید. آبشار مارگون یکی از برترین جاذبه های کشور ایران است که می تواند شما را حیرت زده نماید.

رپیست اسکی پولادکف:

اگر در زمستان به این منطقه زیبا سفر نموده اید و می خواهید یک روز هیجان انگیز را سپری نمایید. پیست اسکی پولادکف یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر است و برای مردم آن به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می گردد. این پیست در کیلومتر 15 جاده سپیدان واقع شده است و در زمستان و بارش برف های سنگین به یکی از برترین سرگرمیات استان فارس تبدیل می گردد. اگر علاقه مند به ورزش اسکی هستید این پیست می تواند احتیاج های شما را برای سرگرمی فراهم نماید. بعلاوه در این مجموعه تله کابین نیز وجود دارد که می توانید در تمام فصول سال از آن استفاده و لذت ببرید. این پیست یک مجموعه بی نظیر از امکانات اقامتی و سرگرمیی است که می تواند برای شما یک سفر عالی را بسازد. اگر قصد سفر و بازدید از دیدنی های سپیدان را دارید این مجموعه برترین گزینه برای سرگرمی است.

آبشار مورزیان:

یکی دیگر از دیدنی های شیراز که در منطقه سپیدان واقع شده است این آبشار مرتفع است شما گردشگران برای آشنایی با مکان های دیدنی شیراز می توانید به لینک مراجعه کنید. این آبشار در روستای مورزیان واقع شده است این آبشار در سه کیلومتری از روستا واقع شده است و دارای زیبایی های زیادی است.

برج خلار:

اگر شما از علاقه مندان به جاذبه های تاریخی هستید می توانید از برج خلار بازدید کنید این برج یکی از بناهای تاریخی است این برج متعلق به دوران صفویان است و قدمتی 400 ساله دارد این برج استراتژی نظامی داشته است و دارای معماری جالبی است که می توانید از نزدیک از آن بازدید کنید. این برج در میراث فرهنگی ایران به ثبت رسیده است بنای این برج 4 گوش است و دارای 4 متر ارتفاع است این برج سه طبقه دارد و از برج برای بخش های مهمی استفاده می گردد از مهم ترین بخش های این برج می توان به خوراک، مهمات، پوشاک و … اشاره نمود که در هر بخش این موارد نگهداری می شده است.

تنگه تیزاّب:

بسیاری از گردشگران و علاقه مندان جاذبه ها و دیدنی های سپیدان را با وجود آبشارها و تنگه های آن می شناسند یکی از معروف ترین این تنگه ها با چشم اندازهای ویژه آن تنگه تیزاب است در فاصله 28 کیلومتری از شمال غرب این منطقه واقع شده است. این تنگه دارای رودخانه ای است از میان آن آب ها جاری شده اند و سرچشمه آن نیز از کوه های سپیدان است آب این رودخانه دائمی شیرین است و بخش مهمی از آب های این منطقه را تامین می نماید در این تنگه می توانید انواع ماهی ها و آبزیان را مشاهده کنید.

دیدنی های حومه شیراز از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار هستند یکی از مهم ترین این جاذبه ها نیز منطقه سپیدان است که در این بخش با آن آشنا شدید و اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب می کنید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1454

به "نگاهی به دیدنی های سپیدان و جاذبه های تماشایی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به دیدنی های سپیدان و جاذبه های تماشایی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید