واکسن نزده ها 15 روز یکبار باید تست بدهند ، تا به امروز 170 شیوه نامه کرونایی طراحی نموده ایم ، از تعطیلی ها خودداری می کنیم

به گزارش مجله یافان، معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: 168 تا 170 شیوه نامه بهداشتی از زمان آغاز همه گیری کرونا در دنیا، برای کشور خودمان طراحی و اجرا کردیم.

واکسن نزده ها 15 روز یکبار باید تست بدهند ، تا به امروز 170 شیوه نامه کرونایی طراحی نموده ایم ، از تعطیلی ها خودداری می کنیم

به گزارش گروه اجتماعی مجله یافان، محسن فرهادی معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: با توجه به واریانت امیکرون و گذر از پیک پنجم، طرح مدیریت هوشمند به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده است. پایه این طرح بر اصل واکسیانسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کنترل سامانه ای واحد های مختلف تاکید دارد، به همین منظور سامانه سکوی امید راه اندازی شده است.

او ادامه داد: فاز سوم کنترل طرح هوشمند در واحد های صنفی و در مرحله چهارم مسافرت ها و مراکز آموزشی اجرایی می گردد؛ در این فاز مسائل مختلف مانند تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل ها مورد توجه قرار می گیرد. طرح مدیریت هوشمند زندگی ها را مختل نمی کند بلکه تاکید زیادی بر رعایت نکات بهداشتی دارد.

فرهادی اعلام کرد: ارائه خدمت به خدمت گیرنده فقط با توجه به واکسیناسیون و بیمار نبودن صورت می گیرد و غیر از این باشد، نباید خدمتی ارائه گردد. مثلاً برای رفتن به سینما، تئاتر و…، باید واکسن زده باشیم و بیمار هم نباشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: 168 تا 170 شیوه نامه بهداشتی داشتیم که از زمان آغاز همه گیری کرونا در جهان، برای کشور خودمان طراحی و اجرا کردیم که ضروری است به روز رسانی شوند.

او اضافه کرد: دستورالعمل های تدوینی نو در اختیار سازمان های نظارتی، اجرایی و دیگر نهاد های ذی ربط داده شده است. الزامات مربوط به واکسیانسیون در تمام جهان انجام می گردد. سامانه سکوی امید باید ارتباطات اش را با تمام دستگاه ها برای کنترل سفر های درون شهری برقرار کند.

معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت خطاب به رانندگان تاکسی گفت: تمام راننده ها باید کارت واکسن را در معرض دید مسافر قرار دهند.

فرهادی از تاکسی ها، خودرو های اینترنتی و…، به عنوان پر خطرترین نقاط انتقال ویروس نام برد و اضافه کرد: کنترل مسافر در تاکسی های گردشی سخت است، اما کنترل واکسیناسیون رانندگان آسان تر است.

او اعلام کرد: تهویه ناوگان حمل و نقل عمومی باید به خوبی انجام گردد. در خودرو های برون شهری و درون شهری مسائل تهویه داریم به همین علت باوجود افراد واکسینه، نباید بیش از 80 درصد از ظرفیت خودرو پُر گردد، اما این موضوع در ناوگان حمل و نقل درون شهری اجرا نمی گردد.

فرهادی گفت: فعلاً این کنترل ها و نظارت ها باید اعمال گردد. اولین گزارشی که هفته پیش در ستاد ملی کرونا ارائه دادیم، این بود که 80 درصد کسانی که خدمت در بخش ها و صنف های مختلف ارائه می دادند، واکسن خود را دریافت نموده بودند.

تعطیلی مدارس در برنامه نداریم

معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: ما موضوع تعطیلی مدارس را در برنامه نداریم و فقط مدارسی که توان برگزاری حضوری ندارند به سوی دوره های مجازی خواهند رفت.

فرهادی اعلام کرد: شاخص های بهداشتی مانند زدن ماسک دانش آموزان و کارکنان در حدود 80 درصد است. در ادارات دولتی در زمینه رعایت دستورالعمل ها کمتر مشکل داریم. بیش از 80 درصد از کارمندان بخش دولتی واکسن خود را تلقیح نموده اند. نظارت در بخش خصوصی سخت تر از سایر بخش های دولتی است. فاز های چهار و پنج مدیریت هوشمند طی هفته های آینده اجرایی و به سرانجام خواهد رسید.

او اضافه کرد: در طرح مدیریت هوشمند تمام کارکنان باید واکسینه شده باشند و در صورت عدم تمایل باید هر 15 روز یکبار تست پی سی آر بدهند. در صورت عدم ارائه این تست، به وسیله مدیر بالادستی به افراد اخطار داده می گردد که شامل مرخصی بدون حقوق تا انفصال از خدمت است.

این مقام مسئول ادامه داد: در خصوص مدارس باید گفت که عمده مشکل ما تهویه است و در بعضی از مدارس و استان ها، مشکل فاصله گذاری و تراکم کلاس ها را داریم. البته در نقاط محروم و روستایی، مشکل تهویه و فاصله گذاری را نداریم؛ بلکه در کلانشهر مثل تهران، با چنین مسائلی روبرو هستیم.

فرهادی گفت: مدارسی که شرایط حضور دانش آموزان را ندارند، باید کلاس ها را به صورت مجازی برگزار نمایند.

او تاکید نمود: ما با آبیاری سیفی جات با آب فاضلاب مخالف هستیم و این موضوع به سازمان های ذی ربط اطلاع داده شده است و نگرانی ما از منطقه های است که دچار کم آبی بوده و نمونه گیری از آب فاضلاب در منطقه ها کم آب انجام و تا به امروز مشکل خاصی دیده نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1373

به "واکسن نزده ها 15 روز یکبار باید تست بدهند ، تا به امروز 170 شیوه نامه کرونایی طراحی نموده ایم ، از تعطیلی ها خودداری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن نزده ها 15 روز یکبار باید تست بدهند ، تا به امروز 170 شیوه نامه کرونایی طراحی نموده ایم ، از تعطیلی ها خودداری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید