ساختار دفاعی تیم ملی فوتبال اصلاح گردد، ویلموتس ضربه بدی به ما زد

به گزارش مجله یافان، دور برگشت بازیهای تیم ملی فوتبال ایران در گروه C مرحله مقدماتی فوتبال جام جهانی 2022 قطر از 13 خرداد به طور متمرکز در کشور بحرین برگزار می گردد.

ساختار دفاعی تیم ملی فوتبال اصلاح گردد، ویلموتس ضربه بدی به ما زد

پرویز مظلومی سرمربی پیشین استقلال و مربی سابق تیم ب ایران در مصاحبه با مجله یافان در مورد شرایط تیم ملی و تشکیل اردوی آماده سازی این تیم در کیش گفت: فوتبال ما مثل یک بنز است؛ اتومبیلی که تمام استانداردهای روز را دارد اما اینکه راننده آن چطور بتواند این ماشین را به مقصد برساند مهم است!

وی ادامه داد: ما به جای یک تیم، دو تیم خوب ملی داریم. به نظرم می توانیم با این بازیکنانی که در اختیار داریم از این مرحله به سلامت عبور کنیم.

سرمربی پیشین استقلال گفت: همواره در فوتبال ما مربیان زیادی کار نموده اند که از تجربه بالایی برخوردار بوده اند. سرمربی تیم ملی که راهنمایی بازیکنان را به عهده می گیرد کار بسیار سختی دارد. دراگان اسکوچیچ تجربه ملی ندارد و حتی در باشگاهی هم چندان پیروز نبود اما با تمام این مسائل آرزو می کنم که او بتواند تیم ملی را به جام جهانی برساند.

پرویز مظلومی

مظلومی یادآور شد: قبل از اسکوچیچ، چند مربی عظیم فوتبال ایران را راهنمایی کردند. یکی از آنها کی روش بود که 8 سال در تیم ملی حضور داشت و توانست تغییرات خوبی در تیم ملی بوجود بیاورد اما متاسفانه با مارک ویلموتس نتوانستیم شرایط خوبی پیدا کنیم. شکست برابر بحرین و عراق کار فوتبال ما را به اما و اگر کشاند و حالا باید آرزو کنیم که بتوانیم در دور برگشت هر 4 ملاقات را با برد به انتها برسانیم.

وی با انتقاد از نداشتن یک صندلی خوب در کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: متاسفانه باید شرایطی را بپذیریم که اصلا قابل قبول نیست. ما مشکل ارتباطات داریم. در AFC قدرت نداریم و هیچ جا نتوانسته ایم حرفمان را به کرسی بنشانیم. مگر می گردد بازیها به صورت متمرکز در کشوری برگزار گردد که ما یکی از حساس ترین بازی هایمان با تیم همان کشور است؟

مظلومی ادامه داد: چرا باید پرسپولیس که نایب قهرمان آسیا بوده نتواند در کشورش، بازیهای لیگ قهرمانان را بازی کند و باید به جایی برود که کرونا آنجا را ویران نموده است. بحرین به راحتی توانست یک امتیاز برای تیم ملی خود بگیرد و بازیهای مقدماتی را در آنجا برگزار کند اما ما سکوت می کنیم و وقتی که کار از کار می گذرد آغاز می کنیم به اعتراض کردن. به راحتی اجازه دادیم بحرین میزبان بازیها گردد. درست هنگامی که این رخ داد تازه یادمان آمد که به آن اعتراض و سر مردم را با این قضیه گرم کنیم.

وی در مورد مسائل فنی تیم ملی هم گفت: با نفراتی که در تیم ملی داریم به راحتی می گویم ما دو تیم ملی در اختیار داریم. این نشان از قدرت فوتبال ما دارد. با این حال دو رقیب جدی برای صعود به مرحله بعد داریم یکی بحرین و دیگری عراق که در دور رفت در دو ملاقات برابر این حریفان شکست را پذیرا شدیم. یادمان باشد که اگر از این گروه به سلامت عبور کنیم تازه به تیم های پرقدرت آسیا برخورد خواهیم کرد. در آنجا همه چیز به مراتب سخت تر از گذشته خواهد بود و تیم باید با بازیهای تدارکاتی قوی، به آن مرحله پا بگذارد.

سرمربی پیشین استقلال با انتقاد از عملکرد مسئولان فوتبال کشور اضافه نمود: مسئولان نتوانستند یک بازی تدارکاتی برای تیم ملی آماده نمایند. مقابل سوریه هم که در دهم فروردین بازی کردیم این تیم نیمی از نفرات اصلی خود را به ایران نیاورد. حالا باید وارد جنگ های حاشیه ای در بحرین شویم. همواره هر بار که با این کشور بازی کردیم حاشیه های آن تیم کار دست ما داد. فوتبال عراق هم همواره موی دماغ ما بوده است. دو حریف ما با تدارکات خوب به مصاف ما می آیند اما در عوض تیم ما چند روز در کیش اردو دارد و بعد بدون بازی تدارکاتی راهی بازیهای سخت برابر بحرین و عراق بگردد.

وی در مورد خط دفاع تیم ملی هم گفت: در دور رفت ضعف های خط دفاع تیم ملی کاملا مشهود بود و نتوانستیم در آن موقع این ضعف ها را رفع کنیم. ساختار دفاعی تیم ملی مشکل دارد و امیدوارم اردوی کیش بتواند ضعف های تیم ملی را رفع کند.

ملاقات رفت ایران و بحرین

پرویز مظلومی با انتقاد از دعوت شدن تنها یک بازیکن از استقلال به تیم ملی گفت: حق استقلال در تیم ملی بیشتر بود. فرشید اسماعیلی، ریگی، نادری و مظاهری هم می توانستند عضو تیم ملی باشد. اسکوچیچ یا واقعا از نفرات فوتبال کشورمان شناخت کافی نداشت یا اینکه این لیست را به او تحمیل نموده اند که اگر چنین باشد این موضوع یک فاجعه است.

سرمربی پیشین استقلال در مورد پیوستن کریم باقری به کادر فنی تیم ملی اضافه نمود: کریم باقری را سالهاست می شناسم. او در دوران بازیگری بسیار خوب، خوش اخلاق و از لحاظ فنی و شخصیتی در سطح بالایی بود اما نمی دانم از نظر فنی چگونه است و اینکه آیا او در کادر فنی پرسپولیس هم از لحاظ فنی تاثیرگذار هست یا خیر. امیدوارم باقری بتواند با تجربیاتی که دارد به تیم ملی یاری کند.

وی در پاسخ به این پرسش که بعضی ها گفته اند کریم باقری را به عنوان مبصر جهت نظم و انضباط به تیم ملی آورده اند، ادامه داد: در این خصوص نمی توانم صحبت کنم. کریم یک بازیکن فوق العاده بوده است و حتی در سخت ترین مواقع که پرسپولیس دچار بحران شده او توانسته مدیریت خوبی داشته باشد و باز هم آرزو می کنم بتواند در تیم ملی مثمر ثمر باشد.

مظلومی در پاسخ به این سئوال که آیا واقعا اسکوچیچ می تواند در تیم ملی پیروز باشد؟ گفت: آرزو می کنم که اسکوچیچ بتواند تیم ما را به جام جهانی راهنمایی کند. یادمان باشد تیم هایی مثل کامبوج، هنگ کنگ و حتی بحرین تیم های درجه 2 و 3 آسیا هستند. ما اگر به سلامت از این مرحله صعود کنیم با تیم های سخت تری جدال خواهیم داشت. نباید زنگ تفریح مرحله بعد باشیم و احتیاج است که تیم ملی چند بازی تدارکاتی خوب را برگزار کند.

سرمربی پیشین استقلال گفت: بعد از بازی با سوریه که آن هم تیم اصلی اش نبود نتوانستیم یک تیم خوب را به کشورمان بیاوریم و یا به یک کشور دیگر رفته و یک بازی تدارکاتی خوب انجام دهیم. ما پولدار هستیم! چطور می توانیم میلیاردها دلار بابت اشتباهات فدراسیون فوتبال قبل به ویلموتس بدهیم اما نمی توانیم چند بازی تدارکاتی برای تیم ملی آماده کنیم؟ اشتباهات مسئولان فوتبال ما در عقد قرارداد با ویلموتس ضربه بدی به فوتبال ما زد که هنوز هم نتوانسته ایم کمر راست کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1000

به "ساختار دفاعی تیم ملی فوتبال اصلاح گردد، ویلموتس ضربه بدی به ما زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختار دفاعی تیم ملی فوتبال اصلاح گردد، ویلموتس ضربه بدی به ما زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید