شریعتی: رویکرد کلی لایحه بودجه 1401 در حقوق و دستمزد مناسب است

به گزارش مجله یافان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی رویکرد کلی لایحه بودجه 1401 دولت به ویژه در بحث ارتقای شاخص عدالت علی الخصوص در نظام حقوق و دستمزد را مناسبی خواند.

شریعتی: رویکرد کلی لایحه بودجه 1401 در حقوق و دستمزد مناسب است

به گزارش مجله یافان، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری گفت: رویکرد کلی لایحه بودجه 1401 به ویژه در بحث ارتقای شاخص عدالت و در نظام حقوق و دستمزد مناسب بوده که ضروری است از رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تشکر ویژه صورت گیرد.

وی ادامه داد: بعضی نکات در لایحه بودجه 1401 شاید به علت اغوای بعضی از مدیران ارشد از دولت گذشته دچار غفلت یا انحراف شده است که بعضی از آنها را اعلام می کنم.

این نماینده مجلس گفت: سال گذشته برای ساماندهی رأس شرکت های دولتی و تماشا سهم این شرکت ها در بودجه عمومی کشور از 47 هزار میلیارد تومان عایدی صادراتی شرکت دولتی ملی گاز ایران که از محل صادرات LPG به دست می آمد، از این مبلغ درج شده در متن، تنها 7 هزار میلیارد تومان با توافق دولت و وزارت نفت در بند یکی از مواد تبصره 14 وارد شده و به منابع عمومی بودجه اضافه شد، اما متاسفانه سال جاری با وجود اینکه این رقم عایدیی به گفته یکی از مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون انرژی با دلار محاسباتی 23 هزار تومان، بالغ بر 80 هزار میلیارد تومان بوده که متاسفانه این ردیف در تبصره 14 حذف شده است.

شریعتی در انتها اظهار کرد: از این رقم 80 هزار میلیارد تومان که با دلار آزاد بالغ بر یکصدهزار میلیارد تومان می گردد، مقداری به بودجه عمومی کشور وارد نشده است که امید است در کمیسیون تلفیق دقت لازم انجام شده و این رقم با محاسبات دقیق که حداقل 50 درصد آن قابل احتساب در بودجه است، وارد گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1354

به "شریعتی: رویکرد کلی لایحه بودجه 1401 در حقوق و دستمزد مناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتی: رویکرد کلی لایحه بودجه 1401 در حقوق و دستمزد مناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید