روش تهیه و استفاده از ماسک حنا و ماست برای مو

به گزارش مجله یافان، حنا یکی از گیاهانی است که در جنوب آسیا بسیار پرطرفدار بوده و بیشتر برای رنگ کردن موی سر استفاده می گردد. افراد بسیاری هستند که از خواص درمانی حنا از جمله جلوگیری از ریزش مو و بهبود رشد مو بی اطلاع هستند. حنا با پروتئین های طبیعی مو ترکیب شده و رشد مو را تحریک می نماید. علاوه بر این، اگر به طور منظم از حنا استفاده گردد موها سالم تر و محکم تر می شوند.

روش تهیه و استفاده از ماسک حنا و ماست برای مو

امروزه استفاده از ماسک حنا و ماست برای مو بسیار رایج شده است زیرا ترکیب حنا و ماست دارای رطوبت و پروتئین بوده و موها را نرم و براق می نماید. این ترکیب همچنین باعث انعطاف پذیری مو در برابر شکنندگی و آسیب خواهد شد. اسیدی بودن ماست باعث می گردد منافذ کوتیکول یا همان بیرونی ترین لایه ساقه بسته شده و از آسیب بیشتر به مو جلوگیری گردد و در نتیجه مو سریع تر رشد کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک حنا و ماست

برای تهیه این ماسک عالی به مواد زیر احتیاج داریم:

  • 2 قاشق غذاخوری حنا
  • 4 الی 6 قاشق ماست پرچرب (اگر موهای بلندتری دارید از مقدار بیشتری بهره ببرید)

مراحل تهیه ماسک حنا و ماست برای مو

برای تهیه ماسک حنا و ماست ضروری است مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا ضروری است ماست و حنا را در یک شیشه یا فنجان با هم مخلوط کنید.
  • در مرحله بعد، ماست و حنا را به آرامی گرم کنید. برای این منظور می توانید از کیسه آب گرم بهره ببرید. (همچنین می توانید شیشه یا ظرف عظیم تری را پر از آب گرم نموده و شیشه مخلوط ماست و حنا را داخلش قرار دهید. فقط حواستان باشد که آب به اندازه ای بالا نباشد که وارد شیشه کوچک گردد.)
  • در حالی که مخلوط حنا و ماست گرم می گردد به حمام رفته و موهای خود را با شامپو بشویید تا تمیز گردد
  • این مرحله اختیاری است اما پیشنهاد می گردد. بعد از این که از حمام بیرون آمدید مخلوط ماست و حنا را برای استفاده راحت تر داخل بطری سس بریزید.
  • ماسک موردنظر را روی موهای خود ریخته و 30 دقیقه تا چند ساعت اجازه دهید بماند. اگر زمان داشتید بهتر است اجازه دهید حدود 2 ساعت ماسک روی موهایتان باشد.
  • در مرحله آخر، ماسک را از روی موهایتان بشویید. برای شستشوی مو در این مرحله بهتر است تنها از آب بهره ببرید. شما همچنین می توانید برای براق شدن موهایتان از مقدار کمی سرکه سیب نیز بهره ببرید.

نکات جانبی

رنگ کردن مو با حنا می تواند رنگ موی شما را تغییر داده و باعث گردد مو تناژ قرمز یا مسی به خود بگیرد. بهتر است برای تهیه ماسک حنا و ماست ابتدا از مقدار کمی حنا بهره ببرید و در صورتی که تغییری در رنگ موهایتان پیش نیامد مقدار حنا را افزایش دهید. اگر رنگ موهایتان خیلی روشن است، توصیه می کنیم برای بار اول با 30 دقیقه آغاز کنید و رفته رفته زمان را بیشتر کنید.

ماسک حنا همچنین با ترکیباتی دیگری همچون تخم مرغ، تخم شنبلیله، روغن کنجد، بابونه، چای سبز، روغن نارگیل و … نیز قابل ترکیب بوده و برای رشد و تقویت مو بسیار مفید هستند.

 
منبع: مجله انگیزه
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 550

به "روش تهیه و استفاده از ماسک حنا و ماست برای مو" امتیاز دهید

63 کاربر به "روش تهیه و استفاده از ماسک حنا و ماست برای مو" امتیاز داده اند | امتیاز: 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش تهیه و استفاده از ماسک حنا و ماست برای مو"

1 دیدگاه

30 شهریور 1400

متشکرم

پاسخ به میلاد سردار
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید