رایزنی تلفنی سران روسیه-چین؛ پوتین از اقدامات پکن در مبارزه با کرونا تمجید کرد

به گزارش مجله یافان، رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با همتای چینی خود، با تحسین اقدامات پکن در کنترل و تثبیت بیماری کرونا، بعضی کوشش ها برای متهم کردن چین در عدم اطلاع رسانی به موقع درباره خطر این عفونت را غیرسازنده نامید.

رایزنی تلفنی سران روسیه-چین؛ پوتین از اقدامات پکن در مبارزه با کرونا تمجید کرد

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر مطبوعاتی کرملین اظهار داشت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی روز پنج شنبه خود با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین، اقدامات اجرا شده از سوی شرکای چینی در مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا را مورد تحسین قرار داده و متهم کردن پکن در عدم اطلاع رسانی به موقع به جامعه دنیای درباره خطر این بیماری را کوششی غیرسازنده ارزیابی کرد.

رهبران روسیه و چین در این گفت وگوی ، مجدداً بر تمایل دو طرف برای همکاری در عرصه مبارزه با ویروس کرونا تأکید کردند.

طبق اطلاعات کرملین، پوتین و شی جین پینگ تمایل مقامات مسکو و پکن برای تقویت هرچه بیشتر همکاری در این زمینه ، از جمله به وسیله تبادل متخصصین ، تهیه تجهیزات پزشکی ، داروها و تجهیزات حفاظتی را مورد تأیید قرار دادند.

علاوه بر این، رئیس جمهروی روسیه اقدامات پیگیرانه و مؤثر شرکای چینی که باعث شد تا اوضاع اپیدمیک در این کشور به سرعت تثبیت گردد، را بسیار مثبت و خوب ارزیابی کرد و یادآور شد، بعضی کوشش ها برای متهم کردن چین در عدم اطلاع رسانی به موقع جامعه دنیای در باره بروز این عفونت خطرناک، اقدامی غیرسازنده است.

رهبران دو کشور ابراز اطمینان کردند که با ادامه همکاری نزدیک طرفین ، روسیه و چین قادر خواهند بود تا با موفقیت بر چالش مربوط به همه گیری بیماری کرونا غلبه نمایند.

لازم به یادآوری است، پیش از این مایکل پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا از مقامات پکن خواسته بود که اطلاعات کامل تری درباره منشأ بیماری کرونا جدید در مرکز چین در اختیار واشنگتن بگذارد.

وزارت امور خارجه چین هم ، به نوبه خود ، اظهار داشت که نسخه منتشر شده در رسانه های غربی درباره فراوری مصنوعی نوع جدید ویروس کرونا با هیچ دلیل و مدرکی پشتیبانی نشده و این ادعا قابل قبول نیست.

در عین حال ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم بارها ابراز عقیده نموده که ویروس کرونا که شیوع آن در اواخر سال 2019 در چین مرکزی مشاهده شد و سپس در سراسر دنیا گسترش یافت را باید ویروس چینی نامید.

وزارت امور خارجه چین بارها هرگونه کوشش برای پیوند دادن نام این ویروس با این کشور را محکوم نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 22 خرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 286

به "رایزنی تلفنی سران روسیه-چین؛ پوتین از اقدامات پکن در مبارزه با کرونا تمجید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی سران روسیه-چین؛ پوتین از اقدامات پکن در مبارزه با کرونا تمجید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید