آمریکا علاوه بر چین به روسیه هم درباره کرونا اتهام زد

به گزارش مجله یافان، فارس نوشت: مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در گفت وگو با روزنامه ایتالیایی مدعی شد که چین و روسیه از شرایط اضطراری که در پی شیوع کرونا در دنیا به وجود آمده است، برای پیشبرد منافع خود در اروپا سوء استفاده می نمایند.

آمریکا علاوه بر چین به روسیه هم درباره کرونا اتهام زد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

اسپر در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه لا استامپا مبنی بر اینکه آیا چین و روسیه با ارسال یاری های پزشکی به ایتالیا در بحبوحه شیوع کرونا به دنبال اعمال نفوذ در اروپا هستند، توضیح داد: (ایالات متحده آمریکا) مطلع است که بعضی (کشورها) کوشش می نمایند تا از شیوع (کرونا) بعنوان راهی برای سرمایه گذاری در صنایع و زیرساخت های مهم که در بلند مدت بر امنیت تأثیر دارد، استفاده نمایند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: مخالفان بالقوه نیز قطعاً کوشش می نمایند تا از منافع خود برای پیشبرد منافعشان استفاده نمایند و در ناتو و اروپا ایجاد اختلاف نمایند. هوآوی و 5G، نمونه های مهمی از این فعالیت شرورانه چین است.

اظهارنظرات وزیر دفاع آمریکا در شرایطی مطرح شده است که به طور همزمان بعضی از مقام های آمریکایی کوشش می نمایند تا پکن را برای شیوع کروناویروس در دنیا مقصر جلوه دهند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (یکشنبه) مدعی شد که واشنگتن شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد کروناویروس از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین بیرون آمده است.

نه تنها مقام های چینی این ادعا را رد نموده اند بلکه جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز اخیراً اعلام نمود که شواهدی مبنی بر دست ساز بودن ویروس کرونا وجود ندارد.

در پی شیوع کووید-19 در دنیا، چین و روسیه در اقدامی خیرخواهانه یاری هایی را به ایتالیا که به شدت از شیوع کرونا متحمل آسیب شده، پیشنهاد داده اند و پزشکان، تجهیزات پزشکی و ماسک های صورت را به این کشور فرستاده اند.

مدت ها است که ایالات متحده آمریکا کشورهای دیگر را تحت فشار قرار داده تا هوآوی، عظیم ترین تولیدنماینده تجهیزات مخابراتی دنیا را در راه اندازی شبکه های جدید 5G تلفن همراه ، تحریم نمایند. واشنگتن مدعی است که این تجهیزات و فناوری ها به چین امکان جاسوسی از ارتباطات افراد را می دهد.

طبق آخرین آمار و ارقام منتشر شده، تا به امروز دستکم سه میلیون 582 هزار و 233 نفر از مردم دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند که 245 هزار و 558 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. ایالات متحده آمریکا با بیش از یک میلیون 150 هزار مورد ابتلا و حدود 68 هزار مورد فوتی بیشترین آمار مبتلایان و مرگ و میرهای مرتبط با کرونا در دنیا را دارد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 12 تیر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 328

به "آمریکا علاوه بر چین به روسیه هم درباره کرونا اتهام زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا علاوه بر چین به روسیه هم درباره کرونا اتهام زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید