بایدن: حامل یک پیغام مهم برای پوتین هستم

به گزارش مجله یافان، رئیس جمهور ایالات متحده در خلال نخستین سفر خارجی خود در مقام رئیس جمهور، به روسیه هشدار داد که در صورت مشارکت مسکو در فعالیت های آسیب زا، این کشور با پیامد های جدی و قاطع روبرو می گردد.

بایدن: حامل یک پیغام مهم برای پوتین هستم

به گزارش مهر به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده که خطاب به یکهزار نیرو و خانواده های آنان در یک پایگاه هوایی انگلیس صحبت می کرد، گفت که هفته آینده در نشست های جداگانه ای که با سران کشور های عضو ناتو، گروه هفت (G7) و رهبران کشور های اروپایی خواهد داشت، پیامی روشن به ولادیمیر پوتین همتای روس خود خواهد داد.

رئیس جمهور ایالات متحده در حالی نخستین سفر خارجی خود از زمان راهیابی به کاخ سفید را شروع می نماید که ضمن تمجید از پایبندی خلل ناپذیر آمریکا به ائتلاف ناتو، به روسیه هشدار داد که در صورت مشارکت در فعالیت های آسیب زا، با پیامد های جدی و قاطع روبرو می گردد.

وی در شروع سفر هشت روزه خود به اروپا گفت: ما درصدد تقابل جویی با روسیه نیستیم. ما خواستار روابطی باثبات و قابل پیش بینی هستیم…، اما من به طور کاملاً واضح اعلام نموده ام: در صورت مشارکت دولت روسیه در فعالیت های آسیب زا، ایالات متحده به شیوه ای قاطع و جدی پاسخ خواهد داد.

بایدن در ادامه اضافه نمود: این نخستین سفر خارجی من در مقام رئیس جمهور ایالات متحده است. من راهی نشست جی 7 هستم و سپس نشست وزرای ناتو و پس از آن با آقای پوتین ملاقات می کنم تا بگذارم بداند آنچه که می خواهم او بداند.

رئیس جمهور ایالات متحده خطاب به مجله یافان گفت که اهداف وی تقویت ائتلاف و روشن کردن این موضوع برای پوتین (روسیه) و چین است که اروپا و ایالات متحده (بر سر مواضع خود) قاطع هستند.

این در حالی است که بایدن پیش تر گفته است که پس از چهار سال روابط پرتلاطم میان مسکو و واشنگتن در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وی قاطعانه درصدد بازسازی پیوند های فرا-آتلانتیکی و تنظیم مجدد روابط با روسیه است.

لازم به ذکر است که ملاقات بایدن با پوتین در روز شانزدهم ژوئن (26 خردادماه) در شهر ژنو مهم ترین رویداد برنامه ریزی شده این سفر هشت روزه است، ملاقاتی که این فرصت را در اختیار بایدن قرار می دهد تا نگرانی های ایالات متحده نسبت به حمله های باج افزاری ادعایی از جانب روسیه، تهاجم مسکو به خاک اوکراین و بعضی دیگر از موضوعات را با بالاترین مقام سیاسی روسیه در میان گذارد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1034

به "بایدن: حامل یک پیغام مهم برای پوتین هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: حامل یک پیغام مهم برای پوتین هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید