خروج ایران از شرایط قرمز

به گزارش مجله یافان، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا محدودیت های چند هفته اخیر را پیروز ارزیابی کرد و گفت فقط 12 شهرستان در شرایط قرمز هستند. به این ترتیب می توان گفت فعلا کشور از حالت قرمز خارج شده است اما همچنان شرایط عادی نیست.

خروج ایران از شرایط قرمز

به گزارش مجله یافان، رییس جمهور با بیان اینکه همه این پیروزیت ها در قدم اول مرهون مسئولیت پذیری و همچنین اعتماد مردم به تصمیمات ستاد ملی بود، اضافه کرد: خیلی ها خواستند در این زمینه با ایجاد اخلال، مردم را ناامید، مأیوس و دچار تردید کنند اما پیروز نشدند.اساس امر اعتماد است و اگر مردم عزیز به ستاد ملی به عنوان مسئول این کار در کشور این بار مسئولیت را بر دوش دارد اعتماد داشته باشند، کار بزرگی در این راستا انجام خواهد شد و مسائل غیرقابل حل و فصل نخواهیم داشت.

روحانی درباره عادی انگاری شرایط هشدار داد و گفت: هر زمانی که حس کنیم مسأله تمام شده و مشکل و خطری نیست و از این کرونا عبور کرده ایم، بلافاصله در هفته های بعد پیک بیماری و بعد از آن نیز افزایش آمار فوتی ها آغاز می شود.

او خواستار توجه رسانه ها و صداوسیما به این موضوع شد.

روحانی با بیان اینکه الحمدالله در ایران هیچ وقت مسأله بیماری کرونا انکار نشد و از روز اول پذیرش مسأله و بلافاصله پاسخ به هنگام بود، اظهار کرد: بر خلاف برخی کشورها همانند آمریکا که چند هفته ای هم رئیس جمهور آن ادعا می کرد خبری نیست، به محض اینکه چهارشنبه 30 بهمن وزیر بهداشت و درمان در دولت گفت و ما متوجه شدیم، همانجا و با اینکه تقریباً شب انتخابات و کار برای ما سخت بود، گفتم که بلافاصله به مردم اطلاع دهید.

جزییات آخرین شرایط کرونا در کشور

صبح امروز علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین شرایط کووید-19 در شهرهای کشور را تشریح کرد و گفت: اکنون در سطح کشور 12 شهر در شرایط قرمز، 231 شهر در شرایط نارنجی و 205 شهر در شرایط زرد این بیماری قرار دارند

او با بیان این هفته گذشته 34 شهر در کشور قرمز بودند و چهار استان اردبیل، گلستان، گیلان و مازندران نیز قرمز بودند، اضافه کرد: در این هفته و امروز بر اساس آخرین اطلاعات تنها استان گیلان و مازندران در شرایط قرمز قرار دارند. به همین دلیل از 34 شهر قرمز، در حال حاضر فقط 12 شهر قرمز هستند.

رییسی درباره این 12 شهر قرمز گفت: از فردا شهرهایی که جزو این لیست 12 تایی نیستند، از شرایط قرمز خارج خواهند شد. در گیلان چهار شهر آستارا، بندر انزلی، رودسر و تالش قرمز هستند. در مازندران پنج شهر آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا نیز قرمز هستند. در عین حال شهر زرین دشت در فارس، بافت در کرمان و گمیشان در گلستان نیز در شرایط قرمز به سر می برند که هنوز فرایند نزولی نداشتند و مردم و مسئولان این شهرها باید بیشترین دقت را داشته باشند.

او همچنین گفت که در بین این 12 شهر، پنج شهر است که شرایط بحرانی دارند؛ این شهرها در گیلان شامل دو شهر آستارا و تالش و در مازندران آمل، گلوگاه و نور هستند.

رئیسی کاهش قابل توجه شهرهای قرمز را نشان دهنده فرایند رو به کاهش بیماری در کشور دانست. اما لازم است هشدار و تذکر بسیار جدی نیز داشته باشم؛ ویروس نشان داده که غفلت از آن باعث می شود بیماری سریعا بازشود، شعله ور شود و به تدریج شهرها، استان ها و نهایتا سطح کشور را قرمز کند و کشور را در معرض میزان بالای ابتلا و مرگ و میر بالا قرار دهد. بنابراین به هیچ وجه نباید از این بیماری غفلت کرد.

مجموع جان باختگان این بیماری به 51 هزار و 728 نفر رسید

هشدار درباره شب یلدا

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه 51 درصد ابتلا در موارد بیمارستانی و بستری ناشی از دورهمی های خانوادگی است، گفت: خواهشم آن است که مردم خیلی این موضوع را جدی بگیرند بویژه در شب های منتهی به شب یلدا لازم است به این موضوع بسیار توجه شود. اگر غفلتی صورت گیرد تمام دستاوردها را از بین می برد.

او تاکید کرد: دورهمی ها به هیچ وجه نباید انجام شوند و مردم می توانند به شکل های دیگر آن را انجام داده و با اقوام به صورت مجازی در ارتباط باشند.

جریمه 60هزار خودرو در شهرهای قرمز

رییسی درباره جریمه هایی که به دلیل نقض ممنوعیت تردد از 9 شب تا 4 صبح اجرا شده است، گفت: تا به امروز 600 هزار جریمه در این زمینه اجرا شده است. در بحث تردد خودروها در شهرهای قرمز 60 هزار جریمه، شهرهای نارنجی 52 هزار جریمه اجرا شده است. در زمینه خودروها و مسافرت های بین جاده ای 772 هزار خودرو برگشت داده شده اند. این خودروها می خواستند وارد شهر دیگری شوند که برگردانده شده اند. دو میلیون تذکر به خودروها داده شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 709

به "خروج ایران از شرایط قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج ایران از شرایط قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید