خبرنگاران پرتغالی ها در اوج همه گیری کرونا به پای صندوق های رای رفتند

به گزارش مجله یافان، تهران-خبرنگاران- مردم پرتغال امروز یکشنبه با حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و اتوماتیک شخصی برای جلوگیری از شیوع ویروس به پای صندوق های رای رفتند تا همزمان با به اوج رسیدن موارد ابتلا به کرونا رئیس جمهوری جدید خود را انتخاب نمایند.

خبرنگاران پرتغالی ها در اوج همه گیری کرونا به پای صندوق های رای رفتند

به گزارش مجله یافان به نقل از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی ها نشان می دهد که مارسلو ربلو دِ سوسا رئیس جمهوری فعلی پرتغال از حزب سوسیال دمکرات راست میانه به احتمال زیاد پیروز انتخابات خواهد بود.

رای دهندگان همزمان با گشوده شدن صندوق های رای با حفظ فاصله اجتماعی دو متری که با خط قرمز روی زمین نشانه گذاری شده بود، در خیابان های لیسبون صف کشیدند.

نظرسنجی هفته گذشته مرکز تحقیقات ای اس سی و ای اس سی تی ای پرتغال نشان می دهد که کمتر از دو سوم پرتغالی ها فکر می نمایند که انتخابات باید به دلیل همه گیری کرونا به تعویق می افتاد.

نظرسنج ها پیش بینی نموده اند با توجه به این که صدها هزار نفر از رای دهندگان خود را قرنطینه نموده اند 60 تا 70 درصد آرا ممتنع باشد.

پرتغال با جمعیت 10 میلیون نفر در دوران بعد از تعطیلات کریسمس، با افزایش قابل توجه میزان ابتلا و مرگ کرونایی روبرو است و به طور میانگین بالاترین رقم ابتلا و مرگ و میر را در مقیاس هفتگی داشته است.

به گفته مقامات این کشور روز شنبه بار دیگر با رسیدن شمار روزانه جان باختگان به 274 نفر و ابتلای 15 هزار و 300 نفر دیگر بار دیگر رکورد زد و در حالی که ظرفیت بیمارستان های این کشور تکمیل بود آمبولانس ها در مقابل بیمارستان ها برای ساعت ها صف کشیدند.

نقش رئیس جمهوری در پرتغال تا حد زیادی تشریفاتی است ولی رئیس جمهوری پرتغال در زمان بحران های سیاسی از قدرت و اختیارات بالایی برخوردار است. سوسا رئیس جمهوری فعلی تا به امروز با آنتونیو کاستا نخست وزیر سوسیالیست چپ میانه که دولت اقلیت را راهنمایی می نماید، همکاری خوبی داشته است.

پرتغال در حال حاضر و به ویژه پس از شیوع گونه جدید ویروس کرونا، همه پروازها با انگلیس را ممنوع اعلام نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 792

به "خبرنگاران پرتغالی ها در اوج همه گیری کرونا به پای صندوق های رای رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرتغالی ها در اوج همه گیری کرونا به پای صندوق های رای رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید