با دریافت دو دز واکسن 84 درصد در برابر امیکرون ایمن شوید

به گزارش مجله یافان، گروه مشاوره علمی انگلیس برای شرایط اضطراری تخمین می زند تزریق دو دز واکسن کووید همچنان باید خطر مرگ ناشی از سویه امیکرون یا بستری شدن در بیمارستان را تا 84 درصد کاهش دهد.

با دریافت دو دز واکسن 84 درصد در برابر امیکرون ایمن شوید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت مجله یافان به نقل از دیلی میل، گروه مشاوره علمی انگلیس برای شرایط اضطراری (SAGE) تخمین می زند تزریق دو دز واکسن کووید همچنان باید خطر مرگ ناشی از سویه امیکرون یا بستری شدن در بیمارستان را تا 84 درصد کاهش دهد، حتی اگر محافظت در برابر علائم تقریباً صفر باشند.

مدل گروه مشاوره علمی انگلیس برای شرایط اضطراری با این فرض عمل کرد، دو دز فایزر 83.7 درصد محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را فراهم می کند.

تخمین زده شد که دوره دو دز واکسن آسترازنکا نیز خطر ابتلا به بیماری شدید از امیکرون را تا 77.1٪ کاهش می دهد. با این حال، فرض بر این بود که ایمنی ناشی از هر دو برند واکسن، ظرف سه تا شش ماه کاهش می یابند و احتمالاً به 61.3 درصد می رسند.

طبق برآوردهای رسمی، تزریق دو دز کووید همچنان خطر مرگ ناشی از امیکرون را تا 84 درصد کاهش می دهد، اما دریافت یک دز تقویت کننده دو برابر بهتر از ابتلا به بیماری جلوگیری می کند.

سیمون کلارک، میکروبیولوژیست در دانشگاه ریدینگ، تاکید کرد، کاهش اثربخشی دو تزریق هنوز نگران کننده است و با توجه به اینکه هنوز اطلاعات دقیقی درباره این سویه در دسترس نیست، با دریافت دز سوم واکسن می توان تا حد زیادی از نگرانی ها را برطرف کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1269

به "با دریافت دو دز واکسن 84 درصد در برابر امیکرون ایمن شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دریافت دو دز واکسن 84 درصد در برابر امیکرون ایمن شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید