آمریکا باز هم رکورد زد؛ یک میلیون و 350 هزار ابتلا به کرونا تنها در یک روز

به گزارش مجله یافان، در میانه جولان سویه اُمیکرون، ایالات متحده روز دوشنبه یک میلیون و 350 هزار مورد ابتلای نو به کرونا را گزارش کرد که رکوردی تازه در آمار ابتلای روزانه در کشورهای درگیر جهان است.

آمریکا باز هم رکورد زد؛ یک میلیون و 350 هزار ابتلا به کرونا تنها در یک روز

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان، بر اساس آمار رویترز، ایالات متحده روز دوشنبه یک میلیون و 350 هزار مورد ابتلای تازه به ویروس کرونا را گزارش کرد که رکوردی تازه در آمار ابتلای روزانه در جهان است.

رکورد ابتلای روزانه قبلی یک میلیون و 30 هزار مورد بود که دوشنبه هفته قبل در آمریکا ثبت شد. در آمریکا هر دوشنبه به دلیل عدم گزارش بسیاری از استان ها در آخر هفته، موارد ابتلای زیادی گزارش می شود. میانگین هفت روزه ابتلا طی دو هفته در این کشور سه برابر شده و به بیش از 700 هزار مورد تازه در روز رسیده است.

بر اساس آمار رویترز، این رکورد در روزی ثبت شد که همچنین تعداد بیماران بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا در آمریکا به بالاترین حد خود رسید و طی سه هفته دو برابر شد.

بیش از 136 هزار و 604 نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند که از رکورد 132 هزار و 51 نفر که در ژانویه سال گذشته ثبت شده بود، فراتر رفت.

در حالی که بیماری ناشی از سویه اُمیکرون به طور بالقوه شدت کمتری دارد، مقامات بهداشت و سلامت هشدار داده اند که تعداد زیاد ابتلاها می تواند سیستم های درمانی را تحت فشار قرار دهد که برخی از آنها همین حالاها هم در تلاش برای مدیریت افزایش بیماران و کمبود کارکنان هستند.

خیزش موارد ابتلا در آمریکا باعث اختلال در مدارس این کشور شده که با غیبت کارکنان، معلمان و رانندگان اتوبوس دست و پنجه نرم می کنند. شیکاگو برای چهارمین روز کلاس ها را در پی عدم توافق مسئولان و معلمان در خصوص نحوه مقابله با افزایش ابتلا لغو کرد.

بر اساس حساب کاربری توییتر شهر نیویورک، به دلیل عدم حضور ناشی از بیماری تعداد زیادی از کارکنان، خدمات در سه خط مترو به حالت تعلیق درآورده است.

مرگ و میرها در ایالات متحده نیز به طور میانه به 1700 نفر در روز رسیده که بسیار بیشتر از حدود 1400 مورد فوتی در روزهای گذشته است اما در حدی است که پیش تر نیز در زمستان امسال مشاهده شد.

دانشگاه جانز هاپکینز روز یکشنبه گفت که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده از مرز 60 میلیون نفر عبور کرده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز اخیراً با اشاره به فرایند صعودی ابتلا به کرونا و فوتی های این ویروس در ایالات متحده گزارش کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با وعده شکست ویروس کرونا از طریق واکسیناسیون گسترده در سراسر آمریکا وارد کاخ سفید شد اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.

بر اساس تازه ترین آمار، پنج میلیون آمریکایی شاغل به دلیل شیوع کرونای اُمیکرون خانه نشین شده اند و این مسئله تهدید تازهی برای بهبود شرایط اقتصادی آمریکاست.

وبگاه بیزینس اینسایدر روز دوشنبه نوشت، میلیون ها آمریکایی در حالی خانه نشین شده اند که موارد ابتلا به اُمیکرون در سراسر این کشور در حال افزایش است. بر اساس برآوردهای اندرو هانتر اقتصاددان ارشد آمریکا در موسسه کپیتال اکونومیکس، بیش از دو درصد از نیروی کار ایالات متحده در قرنطینه است. (جزئیات بیشتر)

طبق آمار پایگاه اطلاع رسانی و آماری worldometers، از ابتدای همه گیری کرونا در آمریکا بالغ بر 62 میلیون و 500 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این میان، بیش از 861 هزار تن جان خود را از دست داده اند. آمریکا به لحاظ ابتلا و مرگ و میر در صدر کشورهای جهان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1313

به "آمریکا باز هم رکورد زد؛ یک میلیون و 350 هزار ابتلا به کرونا تنها در یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا باز هم رکورد زد؛ یک میلیون و 350 هزار ابتلا به کرونا تنها در یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید