آشنایی با میوه کارلا و خواص آن برای سلامتی

به گزارش مجله یافان، در وصف کارلا باید بگوییم که این گیاه، میوه خیار مانندی دارد که علاوه بر اینکه مزه تلخی که دارد، شکل ظاهری آن نیز دارای برجستگی های نامتقارن و زشتی است. جالب است که بدانید این گیاه با میوه عجیب و خیار مانند خود دارای مزایا بهداشتی فراوانی برای بدن نیز است که می تواند به خواص درمانی و فوق العاده آن برای بیماران دیابتی نیز اشاره نمود.

آشنایی با میوه کارلا و خواص آن برای سلامتی
کارلا یکی از سبزیجات معروف آسیای جنوبی است و در آمازون، آفریقای شرقی، جزایر واقع در دریای کارائیب و جنوب امریکا به منظور تأمین غذا و دارو کشت می گردد و از خانواده کدوئیان است. گیاهی یکساله و تک پایه و به ظاهر مثل خیار است با تعدادی زگیل که روی سطح میوه آن واقع شده است با وجود اینکه طعم آن تلخ است. از کدوهای مغزی محسوب می گردد. علاوه بر آن سبزی متنوعی است و مصارف چند بعدی دارد. گیاهی است که از ریشه، ساقه، برگ، میوه و تخم آن استفاده غذایی و دارویی عدیده ای می گردد. میوه کارلا از نظر تغذیه مشابه سایر کدوهاست. اما ویژگی استثنایی کارلا سرشاری آن از ویتامین ث می باشد و نوع دیگری از آن سرشار از ویتامین آ است. ارزش دارویی کارلا برای تنظیم و کنترل دیابت و مبارزه با بیماری ها، موجب شده تا توجه دانشمندان سراسر دنیا را به خود جلب نماید. اخیراً بذر یکی از ارقام کارلا از هندوستان وارد ایران شده و برای مصارف دارویی کشت شده است و می توان گفت فراوری کارلا در منطقه ها گرمسیری ایران مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر امکان پذیر است. دیابت در ایران در حال رشد است و نوع دوم آن از رشد بیشتری برخوردار بوده که از مهم ترین علل این افزایش تغییر الگوهای زندگی و محیطی است. با توجه به تأیید منابع غنی و فراوان علمی، اعجازانگیز گیاه کارلا اثبات شده است و مهم ترین خاصیت آن درمان نماینده دیابت است و کشور ما تا به امروز از این گیاه دارویی ارزشمند محروم بوده است.1

در ادامه این مطلب با مزایای شگفت انگیز میوه کارلا بیشترآشنا می شوید.

راهی برای مبارزه با دیابتاز آن جایی که میوه کارلا سرشار از موادی مانند charactin و momordicin است. این دو ماده موجود در میوه کارلا می تواند در کنترل فشار خون و بعلاوه مبارزه با مسائل بیماران دیابتی بسیار موثر واقع گردد. یک نکته بسیار جالب درباره کارلا این است که دانه های میوه کارلا حاوی انسولین گیاهی به نام پلی پپتید P است که مانند انسولین در پانکراس بدن ما عمل می نماید. شما با مصرف دانه های میوه کارلا می توانید سطح قند خون خود را کاهش دهید. نوشیدن آب میوه کارلا برای کاهش اثرات دیابت به ویژه دیابت نوع دو بسیار توصیه می گردد. چرا که دیابت نوع دو به شدت وابسته به انسولین است. از این رو با مصرف میوه کارلا می توان این انسولین را تا حد زیادی جبران کرد. شما می توانید میوه کارلا را در آب بپزید و سپس میل کنید و یا آب آن را بگیرید و به عنوان یک نوشیدنی مصرف کنید. در هر دو صورت می توانید از مزایای بهداشتی آن نهایت بهره را ببرید.

مبارزه با بیماری اچ آی ویپروتئین گلیکوپروتئین بتا-مونورچارین موجود در میوه کارلا یاری می نماید تا مانع از سنتز ماکرومولکول ها در سلول های بدن شوند. این روش می تواند باعث کاهش عفونت در بدن گردد. همان طور که می دانید اچ آی وی نیز یک نوع عفونت پیشرفته در بدن است که اگر به موقع کنترل نگردد، می تواند باعث مرگ میزبان گردد. شمار بسیاری از افراد مبتلا به اچ آی وی می توانند به صورت منظم از آب میوه کارلا مصرف نمایند و با این روش عفونت های درونی خود را به مرور زمان کاهش دهند.

سرشار از آنتی اکسیدان های موثرهمان طور که می دانید آنتی آکسیدان ها در بدن به مبارزه با رادیکال های آزاد می پردازند. از آن جایی که رادیکال های آزاد در بدن عامل اصلی در ایجاد انواع بیماری در بدن هستند، شما می توانید با مصرف یک لیوان آب کارلا خود را در برابر هجوم اپرادیکال های آزاد بدن حفظ کنید. همچین با مصرف این نوشیدنی، سیستم ایمنی شما قویتر می گردد و این سیستم راحت تر می تواند بیماری های داخلی بدن را کنترل نموده و در نتیجه نابود کند. اگر می خواهید از شر رادیکال های آزاد داخل بدن خلاص شوید، یک گزینه موثر و بدون دردسر استفاده از آب میوه کارلا است.

تضمین سلامت دستگاه تنفسمصرف میوه کارلا می تواند سلامت دستگاه تنفسی را تضمین کند. افرادی که دچار حملات تنفسی می گردد با مصرف کارلا می توانند از این نقیصه تا حد زیادی خلاص شوند. بعلاوه مصرف میوه کارلا می تواند سرفه های مزمن را درمان کند و حتی از انباشت خلط در دستگاه تنفسی و حتی ریه ها بکاهد. پس تئوصیه می گردد، کسانی که از نارحتی دستگاه تنفسی رنج می برند، از عصاره این میوه استفاده نمایند.2

سیستم ایمنی قویداشتن یک سیستم ایمنی قوی مثل داشتن یک سپر آهن نامرئی برای محافظت از بدن است. فراوانی آنتی اکسیدان ها در خربزه تلخ در مبارزه با عفونت ها، ویروس ها و باکتری هایی که بدن شما را حمله می نمایند یاری می نماید. علاوه بر این، در میان مزایای سلامتی کارلای، پیشگیری از مسائل جراحی و آلرژی است که هر دو با ایمنی ما با ایجاد التهاب در بدن ارتباط دارند. بنابراین با توجه به دلایل مختلف، قلب قوی تر یکی از مزایای سلامتی اصلی karela است که شما باید کشف کنید.

کلیه ها، کبد و مثانه سالماز مزایای سلامتی کارلای، سم زدایی از کبد، پاک کردن کلیه ها و ریه ها است. این خواص قدرتمند برای تمیز کردن دستگاه گوارش برای عملکرد بهتر است. این میوه درمان طبیعی در درمان سنگ کلیه موثر است. میوه خربزه تلخ در کاهش درد ناشی از سنگ کلیه یاری می نماید. بعلاوه در مبارزه با عفونت های کلیوی موثر است. بیماران اغلب از عصاره تلخ کارلا، چای یا قرص برای جلوگیری از سنگ کلیه استفاده می نمایند.

خون را پاک می نمایداز آنجایی که این یک گیاه liver detox است، می توانیم کارلا را در خالص سازی خون بسیار موثر داشته باشیم. علاوه بر اینکه یک تصفیه نماینده طبیعی است، عصاره تلخ نیز یک وسیله کاهش فشار خون است. برای بوت شدن، فراوری گلبول های قرمز را افزایش می دهد.

مبارزه با سرطانعلم هنوز کوشش می نماید تا موثرترین داروها و داروهایی را که پیشگیری و درمان سرطان هستند، پیدا کند. ده ها مطالعات در خصوص ده ها تن از غذاها و گیاهان مختلف و اثرات آن در برابر ضرب سلول های سرطانی وجود دارد. آنتی اکسیدان ها یکی از قوی ترین مبارزان در برابر سلول های سرطانی مرگبار هستند.

چگونه می توان آنتی اکسیدان ها را در زندگی روزانه خود افزود؟ با مصرف روزانه karela، بدن شما سالم تر و قوی تر می گردد. مطالعات بالینی اخیر و مطالعات فارماکولوژی نشان می دهد که ارتباط بین مصرف خربزه تلخ و کاهش تومور در افراد مبتلا به سرطان سینه، گردن رحم و پروستات ارتباط دارد.3

بیماری قلبی را تنظیم می نمایدقلب قوی تر عمر را افزایش می دهد. دستور قلب قوی چیست؟ یک شیوه زندگی سالم که به خوبی می تواند شامل استفاده از مزایای گیاه خربزه تلخ گیاهی است که ممکن است معجزه هایی را برای یکی از حیاتی ترین ارگان ها انجام دهد. چگونه این اتفاق می افتد؟ خوب،

کارلا سطح کلسترول LDL را در بدن انسان کاهش می دهد و در نتیجه باعث تسهیل کردن جریان خون می گردد. این، به نوبه خود، خطر ابتلا به حملات قلبی و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. خواص خربزه تلخ شامل بهبود عملکرد قلب و تقویت عروق خونی برای بهبود کلی سلامت سیستم قلبی عروقی است.

درمان آکنهپوست زیبا یکی از علائم بیرونی یک بدن سالم است. چگونه از آکنه و لکه های قرمز بر روی پوست خود خلاص شوید؟ آغاز به مصرف میوه های قدرتمند مثل کارلا روزانه و قبل از این که متوجه شوید، تفاوت آن را خواهید دید. ویژگی های خنثی نماینده خالص این میوه باعث می گردد که کارلا به خصوص در برابر مسائل پوستی موثر باشد. شما به لطف پوست سالم و جوان تر از آنتی اکسیدان ها و خواص قوی خربزه تلخ برای مبارزه با التهاب و باکتری لذت خواهید برد.

باعث کاهش وزن می گردداین یکی از معروف ترین مزایای کارلا می باشد Karela حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها است که متابولیسم شما را افزایش می دهد و سیستم شما را تخلیه می نماید، به علاوه کلسترول را کاهش می دهد که نشان دهنده مدیریت وزن است. شما می توانید وزن خود را حفظ و بدون حتی افزودن پوند اضافی وزن فقط با افزودن karela به رژیم غذایی شما اتفاق می افتد.

بینایی را بهبود می بخشدویتامین هایی که در میوه کارلای بسته بندی می شوند، عملنمودهای چشم را بهبود می بخشد. این میوه شگفت انگیز منبع ویتامین A و بتا کاروتن است که چشمان شما بیشترین احتیاج را به انها دارند.

سلامت مو را بهبود می بخشدآیا می دانید که کارلای یک درمان بزرگ برای انواع مسائل مو است؟ خربزه تلخ برای درمان پوست سر استفاده می گردد. بنابراین، شما می توانید از شوره سر خلاص شوید و موهایتان را به صورت طبیعی براق کنید. فقط چند قطره آب تلخ را به موها اضافه کنید. درمان پوست سر با آب باعث جلوگیری از مسمومیت پوستی و چربی پوست می گردد.4

پی نوشت:

1.www.beytoote.com

2.www.fardanews.com

3.www.saat24.news

4.www.pezeshk.us

منبع: راسخون
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1209

به "آشنایی با میوه کارلا و خواص آن برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با میوه کارلا و خواص آن برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید