6 ابزار پزشکی که به وسیله پرستاران اختراع شده اند

به گزارش مجله یافان، در تاریخ پزشکی اختراعات زیادی اجرا شده است که در این گزارش به سراغ 8 اختراع رفته ایم که به وسیله پرستاران ایجاد شده اند.

6 ابزار پزشکی که به وسیله پرستاران اختراع شده اند

به گزارش مجله یافان، یک پرستار به نوعی دستیار پزشک است و مسئولیت های زیادی دارد بعلاوه یکی از وظایفی که پرستاران دارند این است که با مهربانی با بیماران رفتار نمایند.

در ادامه این گزارش به 6 ابزار پزشکی اشاره شده است که به وسیله پرستاران اختراع شده اند.

1. (ترالی) کمد ابزار اتاق عمل

در سال 1968 پرستاری به نام آنیتا دور با تماشا شلوغی و به هم ریختگی در اتاق عمل، تصمیم به ساخت یک سبد کرد که تمام ابزار اتاق عمل در آن جای می گرفتند.

این سبد با مرور زمان بزرگ تر شد و تبدیل به مجموعه ای از کشو هایی شد که امروزه به نام ترولی در اتاق های عمل استفاده می گردد. هر کدام از کشور های این ترولی ها مجهز به ابزار های مورد احتیاج در اتاق عمل هستند و از اهمیت زیادی در حین عمل جراحی برخوردار هستند.

2. لوله های رنگی سرم

در سال 2003 دو خواهر پرستار برای جلوگیری از خطا در تجویز دارو به بیمار های بستری، اقدام به یک امر خلاقانه در بیمارستان کردند. آن ها به رئیس بیمارستان پیشنهاد دادند که لوله های سرم رنگ های مختلفی داشته باشند و هر رنگ مختص به یک نوع بیماری باشد.

این اختراع باعث شد تا پرستاران بیماران بیمارستان را بدون خواندن دفترچه شناسایی آن ها و تنها با تماشا رنگ لوله سرم، بیماری فرد را تشخیص دهند و داروی مناسب بیمار را به او بدهند.

3. دستگاه فتوتراپی نوزادان

در سال 1950 یک پرستار انگلیسی بعد از به جهان آوردن یک نوزاد متوجه زردی پوست او شد و این نوزاد را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار داد. بعد از گذشت چند دقیقه پزشکان این نوزاد متوجه شدند که زردی پوست او به مرور زمان در حال کاهش است.

به همین علت این پرستار انگلیسی دستگاهی را اختراع کرد و نور های مخصوص در آن قرار داد که همچون نور آفتاب برای برطرف زردی پوست نوزادان موثر است و هم اکنون این دستگاه فتوتراپی نام دارد.

4. شیشه شیر بچه

در دهه 1940 یک پرستار کلمبیایی به نام آدا می آلن متوجه این شد که نوزادان به سختی از یک بطری یا لیوان می توانند شیر یا آب بخورند، به همین علت یک شیء پلاستیکی اختراع کرد که با نصب بر روی بطری این امکان را به نوزاد می دهد تا به راحتی بتواند مایع داخل آن را بنوشد.

5. لوله تغذیه برای ناتوایان جسمی

پس از جنگ جهانی دوم، سربازانی که در جنگ جانباز شده بودند توانایی این را نداشتند که به تنهایی تغذیه نمایند، به همین علت یک پرستار آفریقایی - آمریکایی به نام بسی بلونت گریفین در دهه 1940 یک دستگاهی را اختراع کرد که این جانبازان با استقلال بیشتری می توانستند تغذیه نمایند.

6. کیسه استومی

استومی یک نوع بیماری در روده بزرگ است که درمان آن با عمل جراحی همراه است و در جریان این بیماری، به طور روزانه ترشعات و ضایعات زیادی از بدن خارج می گردد.

در سال 1954 یک پرستار دانمارکی به نام الیزی، یک کیسه را اختراع کرد که تمام این ترشعات و ضایعات در این کیسه جمع آوری می شد و این کیسه در حال حاضر نیز به وسیله تمام بیماران مبتلا به استومی مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1288

به "6 ابزار پزشکی که به وسیله پرستاران اختراع شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ابزار پزشکی که به وسیله پرستاران اختراع شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید