یمنی ها برای جشن میلیونی میلاد پیامبر اکرم(ص) آماده شدند

به گزارش مجله یافان، صنعا و 14 استان آزاد دیگر یمن، خود را برای یک تجمع باشکوه، چشمگیر و میلیونی به منظور گرامیداشت میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) آماده نموده اند.

یمنی ها برای جشن میلیونی میلاد پیامبر اکرم(ص) آماده شدند

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان، صنعاء و 14 استان آزادشده دیگر یمن، بعد از ظهر امروز (دوشنبه؛ 18 اکتبر) که مصادف است با 12 ربیع الاول در این کشور و روز میلاد پیامبر اکرم (ص) -به روایت اهل سنت- برای حضور میلیونی یمنی ها و برگزاری مراسم جشن میلاد آماده شده اند.

به نوشته وبگاه انصارالله، امروز نیز مانند سالهای پیش، میلیون ها یمنی در 15 استان کشورشان با برگزاری راهپیمایی و فعالیت های بزرگ مردمی این مناسبت را جشن می گیرند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن، طی سخنرانی خود در شروع ماه ربیع الاول، ابراز اطمینان نموده بود که مردم یمن در احیای این مناسبت پیشقدم خواهند شد و مانند سالهای گذشته آن را باشکوه برگزار خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، کمیته های سازمان دهنده در صنعاء و 14 استان دیگر یمن که خارج از کنترل اشغالگران است، ده ها میدان بزرگ را برای استقبال از میلیون ها یمنی آماده نموده اند. در صنعاء، مرکز یمن، میدان السبعین برای این حضور پرشور اختصاص یافته است.

از صبح امروز شمار زیادی از ساکنان استان صنعاء خود را به میدان السبعین رسانده اند و ورودی های مرکز یمن نیز شاهد حضور هزاران نفر از مردمی است که از سایر شهرستان های استان صنعاء با در دست داشتن پرچم ها و پلاکاردهای متعدد خود را به مرکز رسانده اند تا در این جشن باشکوه شرکت نمایند.

بنا بر اعلام کمیته های سازمان دهنده این جشن میلیونی، در استان صعده مرکز این استان یعنی شهر صعده، در استان الحدیده، میدان المیناء، در استان حجة، منطقه بنی مشطاء در جنوب غرب شهر شفر واقع در شهرستان عبس، در استان عمران، استادیوم ورزشی مرکز این استان، در استان الجوف، شهرستان الحزم، در استان ذمار، میدان هران، در استان إب میدان دانشگاه إب و شهر یریم برای برگزاری این مراسم اختصاص یافته است.

کمیته های سازمان دهنده این مراسم پرشکوه در استان های تعز، المحویت، ریمة، مأرب، البیضاء، الضالع نیز مکان های اختصاص یافته برای این گردهمایی مردمی را اعلام نموده اند و در مورد آن اطلاع رسانی های لازم را انجام داده اند.

خالد المدانی رئیس کمیته تدارک مراسم میلاد پیامبر اکرم (ص) در یمن، در گفت وگو با شبکه المسیره، توضیح داد: ما انتظار داریم که جمعیت حاضران در گردهمایی امروز، دوبرابر سال گذشته باشد. میدان السبعین و سایر میدان های یمنی آماده استقبال از مهمانان جشن رسول اکرم (ع) است.

در مورد فعالیت های زنان، کمیته سازمان دهنده مراسم در مرکز، میدان استادیوم الثوره را برای مراسم زنان در جشن میلادی پیامبر اعظم (ص)، اختصاص داده است و سایر استان ها نیز مکان های اختصاصی برای این فعالیت ها و راهپیمایی زنان به مناسبت این روز بزرگ را تعیین و اعلام نموده اند.

جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در یمن در حالی برگزار می گردد که این کشور از فروردین سال 94 با حملات وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی و محاصره شدید مالی و سیاسی روبروست و از ورود مواد غذایی و سوخت محروم است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نیز دیروز (یکشنبه، 17 اکتبر) در حساب توئیتری خود اعلام نمود که در نتیجه درگیری ها در یمن، 16.2 میلیون نفر در یمن از ناامنی غذایی رنج می برند.

طبق اعلام اوچا، کاهش ارزش پول ملی یمن باعث پایین آمدن توانایی خانواده ها برای پرداخت هزینه های تأمین غذا و در نتیجه بحرانی شدن ناامنی غذایی و افزایش تعداد گرسنگان در این کشور شده است.(جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1194

به "یمنی ها برای جشن میلیونی میلاد پیامبر اکرم(ص) آماده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمنی ها برای جشن میلیونی میلاد پیامبر اکرم(ص) آماده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید