چطور در یوسف آباد زیر قیمت بازار آپارتمان بخریم؟

به گزارش مجله یافان، خبرنگاران- قیمت آپارتمان در یوسف آباد براساس آمار های رسمی به طور میانگین متری 70 میلیون تومان است. این عدد به آخرین گزارش منتشرشده از سوی مرکز آمار در دی ماه سال جاری تعلق دارد و نه فقط یوسف آباد، بلکه تمام محله های منطقه شش را شامل می گردد. با این حال اگر همین عدد 70 میلیون تومان را ملاک قرار بدهیم، براساس تازه ترین آگهی های منتشر شده در پلتفرم های معروف، فایل های زیادی به عنوان گزینه خرید در یوسف آباد خواهیم داشت که اصطلاحا زیر قیمت بازار آگهی شده اند. البته اغلب این خانه ها یا بدون آسانسور و پارکینگ فروخته می شوند یا عمر بنای بالایی دارند.

چطور در یوسف آباد زیر قیمت بازار آپارتمان بخریم؟

به گزارش مجله یافان، قیمت آپارتمان 70 متری در یوسف آباد به وسیله فرشنده ای چهار میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام شده است. خریدار باید بابت هر مترمربع نزدیک 64 میلیون و 200 هزار تومان بپردازد که از میانه قیمت خانه های منطقه شش که یوسف آباد را در خود جای داده، نزدیک شش میلیون تومان کمتر است. چیزی که باعث شده فروشنده اصطلاحا زیر قیمت منطقه دنبال مشتری بشود، به نداشتن آسانسور آن هم بابت خانه ای که طبقه سوم قرار گرفته ارتباط دارد. از طرفی حدود 20 سال از عمر بنا واحد می گذرد و پارکینگ و انباری را باید جزو مهمترین امکانات آن بدنیم.

آپارتمان 80 متری دیگری در یوسف آباد تقریبا مشابه فایل قبلی وجود دارد. متراژ این یکی به 80 می رسد و دوتا اتاق خواب دارد. فروشنده قیمتش را پنج میلیارد و 400 میلیون تومان مشخص نموده که به این ترتیب ارزش هر متر معادل 66 میلیون و 600 هزار تومان است. این عدد نسبت به میانه قیمت مسکن در تهران 12 میلیون تومان بیشتر است، اما درمقایسه با منطقه شش و محدوده یوسف آباد سه میلیون و 400 هزار تومان کمتر است. واحدی که درباره آن صحبت می کنیم طبقه سوم قرار گرفته است، اما از نعمت آسانسور محروم است. فروشنده به پارکینگ و انباری به عنوان امکانات اشاره نموده و عمر بنا واحد به سال 85 برمی شود.

آپارتمان 89 متری در یوسف آباد چهار میلیارد و 500 میلیون تومان آگهی شده است؛ متری 50 میلیون تومان. عددی که نه فقط از منطقه شش بلکه از 13 منطقه دیگر تهران در دی ماه سال جاری کمتر است و فروشنده حاضر شده آن را چهار میلیون کمتر از میانگین قیمت خانه های تهران بفروشد. عمربنای بالای 30 سال اولین دلیلی است که باعث شده این خانه را با چنین قیمتی بفروشند و علاوه بر آن باید به نداشتن پارکینگ، انباری و آسانسور هم اشاره کنیم. خانه ای که طبقه دوم قرار گرفته و باوجود متراژ تقریبا 90 متری، فقط یک اتاق خواب دارد.

قیمت آپارتمان 100 متری در یک آگهی دیگر دقیقا هفت میلیارد تومان نوشته شده و به این ترتیب ارزش هر متر این خانه را باید 70 میلیون تومان درنظربگیریم. رقم پیشنهادی فروشنده معادل میانه قیمت خانه های معامله شده در دی ماه 1401 در منطقه شش بوده است. بد نیست بدانید براساس آمار های رسمی دی ماه 1400 یعنی یک سال قبل میانگین قیمت خانه های خریدو فروش شده در محدوده یوسف آباد متری 46 میلیون تومان بوده و این عدد ظرف یک سال نزدیک 52 درصد رشد داشته است. واحد طبقه دوم قرار گرفته است، اما در ساختمان خبری از آسانسور نیست انباری و پارکینگ را باید جزو امکانات آن حساب کنیم. از طرفی 26 سال از عمر بنا واحد می گذرد.

آپارتمان 120 متری در یوسف آباد با قیمت هشت میلیارد و 100 میلیون تومان بین تازه تین آگهی های فروش به چشم می خورد. فروشنده تصمیم گرفته بابت هر متر 67 میلیون و 500 هزار تومان دریافت کند که 2.5 میلیون زیر قیمت منطقه است. درعوض واحد بااینکه طبقه سوم قرار گرفته، آسانسور ندارد. مثل اغلب مورد های قبلی، داشتن پارکینگ مهمترین آپشن این آپارتمان به شمار میرود. دقیقا 30 سال از عمر بنا آپارتمان می گذرد و داخل آن دوتا اتاق خواب وجود دارد.

تازه ترین قیمت های پیشنهادی در بازار مسکن یوسف آباد

متراژ

عمر بنا

شرح

قیمت پیشنهادی

قیمت هر متر

70 متر

20 سال

طبقه سوم بدون آسانسور

4.5 میلیارد

64.2 میلیون تومان

80 متر

16 سال

طبقه سوم بدون آسانسور

5.4 میلیارد

66.6 میلیون تومان

89 متری

بالای 30 سال

طبقه دوم بدون آسانسور، بدون پارکینگ

4.5 میلیارد

50 میلیون تومان

100 متر

26 سال

طبقه سوم بدون آسانسور

هفت میلیارد تومان

70 میلیون تومان

120 متر

30 سال

طبقه سوم بدون آسانسور

8.1 میلیارد تومان

67.5 میلیون تومان

منبع: فرارو
انتشار: 19 اسفند 1401 بروزرسانی: 19 اسفند 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1562

به "چطور در یوسف آباد زیر قیمت بازار آپارتمان بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در یوسف آباد زیر قیمت بازار آپارتمان بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید