پیغام مکتوب سلطان عمان به امیر کویت

به گزارش مجله یافان، همزمان با اعلام آمادگی مجدد قطر برای حل بحران با چهار کشور عربی، کاردار سفارت عمان در کویت پیغام مکتوب سلطان هیثم بن طارق به امیر کویت را تقدیم وزیر خارجه این کشور کرد.

پیغام مکتوب سلطان عمان به امیر کویت

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان، هلال بن علی الشنفری کاردار سفارت عمان در کویت در ملاقات با احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت پیغام مکتوب سلطان هیثم بن طارق به صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت را تقدیم او کرد.

خبرگزاری کویت(کونا) گزارش کرد که این پیغام مربوط به روابط دوجانبه و تاریخی بین دو کشور و همکاری مشترک آن ها در زمینه های مختلف و نیز مسائل دارای اهتمام مشترک است.

در این ملاقات همچنین ناصر المزین معاون وزیر خارجه کویت در امور شورای همکاری خلیج فارس، صالح اللوغانی رئیس دفتر وزیر خارجه کویت و شماری از مسئولان وزارت خارجه این کشور حضور داشتند.

پیغام سلطان عمان به امیر کویت در حالی است که قطر اخیرا بر آمادگی خود برای حل بحران به وجود آمده با چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین) به شرط احترام به حاکمیت قطر و عدم مداخله در امور داخلی آن تأکید کرد.

قطر همچنین بر حمایت کامل از کوشش های امیر کویت برای حل این بحران تأکید نموده بود.

اواسط ماه می گذشته نیز یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در ملاقات با امیر قطر پیغام شفاهی سلطان هیثم بن طارق درباره روابط دوجانبه و رایزنی درباره مسائل منطقه ای را به او ابلاغ کرد.

در تاریخ پنجم ژوئن سال 2017 (15 خرداد 1396) کشورهای عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع نموده و قطر را در محاصره همه جانبه قرار دادند. این کشورها 13 شرط را برای احیای دوباره روابط اعلام نموده اند که قطر هیچ کدام از آن ها را تا کنون نپذیرفته است.

تعطیلی پایگاه های نظامی ترکیه، کاهش روابط با ایران و تعطیلی شبکه الجزیره از اصلی ترین این شروط هستند.

بحران سیاسی مذکور در حالی وارد چهارمین سال خود شده است که تا کنون بارها دولت کویت و کشورهای غربی برای آشتی میان طرف های دخیل در این بحران اقدام نموده و ناموفق بوده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 خرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 302

به "پیغام مکتوب سلطان عمان به امیر کویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام مکتوب سلطان عمان به امیر کویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید