واکنش سناتور روس به سخنان بایدن درباره تعلق کریمه

به گزارش مجله یافان، عضو ارشد شورای فدراسیون (سنای) روسیه با توصیه به رئیس جمهوری آمریکا در مورد عدم تکرار اشتباهات گذشته در برخورد با مسکو، گفت: مردم کریمه انتخاب خود را نموده اند و جو بایدن نمی تواند این واقعیت تاریخی را تغییر دهد.

واکنش سناتور روس به سخنان بایدن درباره تعلق کریمه

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان به نقل از خبرگزاری اینترفکس، آلکسی پوشکوف عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه صبح امروز (شنبه) در کانال تلگرام خود از اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره مسئله تعلق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه انتقاد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی مجله یافان بخوانید. (کلیک کنید)

بایدن روز آدینه گفته بود که ایالات متحده هرگز تعلق این شبه جزیره به روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت و وعده داد که به فعالیت در راستای رسیدگی به به مسئولیت مسکو در مورد گویا تجاوز به اوکراین ادامه دهد.

این سناتور نوشت: همه دنیا دیگر می دانند که کریمه به روسیه تعلق دارد و سخنان جو بایدن نمی تواند این حقیقت تاریخی را تغییر دهد. ضمن اینکه این رئیس جمهوری آمریکا نیست که از طرف دو میلیون شهروند ساکن جمهوری کریمه تصمیم بگیرد آنها در کدام کشور زندگی نمایند. مردم کریمه سال ها پیش انتخاب خود در این باره را انجام دادند.

پوشکوف همچنین درباره برنامه آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، به جو بایدن توصیه کرد که از تکرار اشتباهات باراک اوباما در برخورد با مسکو، خودداری کند.

این عضو شورای فدراسیون روسیه در این باره نوشت: دولت دموکرات آمریکا با اقدامات خود تنها نشان می دهد که قصد ادامه سیاست روس هراسی دوران باراک اوباما را دارد که یکی از اشتباهات شاخص سیاست خارجی او بود.

پوشکوف به رئیس جمهوری کنونی آمریکا توصیه کرد که به جای تکرار این اشتباهات، از آنها درس عبرت بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 855

به "واکنش سناتور روس به سخنان بایدن درباره تعلق کریمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سناتور روس به سخنان بایدن درباره تعلق کریمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید