نکاتی که باید قبل از سفر به روسیه بدانیم

به گزارش مجله یافان، نکاتی برای سفر به روسیه

روسیه بزرگ ترین کشور دنیاست و از کشورهای پربازدید و پر هوادار برای گردشگری می باشد، وسعت زیاد این کشور باعث شده که طبیعت زیبا و منحصر بفردی داشته باشد، بغیر از طبیعت خاص خود، آثار تاریخی و هنری و موزه های زیادی که در روسیه وجود دارد باعث شده که خیلی ها به این کشور سفر نمایند، پس ضروری است قبل از سفر یک سری اطلاعات کلی درباره روسیه داشته باشید. با خبرنگاران همراه باشید.

نکاتی که باید قبل از سفر به روسیه بدانیم

کی به روسیه سفر کنیم

روسیه زمستان های سرد و یخبندانی دارد و خیلی از گردشگران در فصل زمستان به این کشور سفر نمی نمایند تا از سرمای آن در امان باشند، برترین زمان برای سفر به این کشور زیبا، فصل تابستان است، در این فصل این کشور و شهرهای مهم آن خیلی شلوغ می شوند و هزینه ها هم بالا می رود، اگر در فصل بهار به این کشور سفر کنید می توانید در رویدادهای فرهنگی مختلفی که در این فصل برگزار می گردد شرکت کنید ولی هوا در بهار هنوز کمی سرد است، در فصل پاییز هم فستیوال های مختلفی انجام می گردد که شرکت در آن ها می تواند جالب باشد ولی دو ماه قبل از آغاز فصل زمستان هوا در این کشور سرد می گردد. در فصل پاییز و زمستان می توانید اگر هوا آفتابی باشد به اسکی بروید و در هوای پاک و تمیز آن در برترین پیست های جهان اسکی بازی کنید. برای سفر به روسیه حتما لباس های گرم و کفش مناسب همراه خود داشته باشید تا سفری به یاد مانندنی را تجربه کنید.

ویزا برای سفر به روسیه

برای سفر به روسیه احتیاج به ویزا دارید و اگر برای سرگرمی و بازدید از جاذبه های این کشور سفر می کنید باید ویزای توریستی بگیرید، اینکه اعتبار ویزای شما چقدر باشد بستگی به مدت رزو هتل و تاریخ پرواز شما دارد، اگر درخواست ویزای توریستی داشته باشید حضور شما در سفارت الزامی نیست و آژانس ها می توانند اخذ ویزا را برایتان انجام دهند.

برای سفر به روسیه چقدر هزینه احتیاج است

اگر به لیست گران ترین شهرهای جهان نگاهی انداخته باشید حتما نام مسکو مرکز روسیه را در آن دیده اید، برای سفر به این کشور حتما پول نقد همراه خود داشته باشید چون کارت اعتباری و چک های مسافرتی در همه جا پذیرفته نمی گردد، برای بازدید از جاذبه های هنری و موزه ها به خاطر داشته باشید که هزینه ورودی برای خارجی ها دو برابر مردم روسیه است. هزینه بر ترین بخش سفر شما، اقامت در هتل ها است که بسته به نوع هتل هزینه اقامت فرق دارد معمولا هاستل ها هزینه ای به مراتب مقرون به صرفه تر از هتل ها دارند. برای رفت و آمد و هزینه های حمل و نقل قیمت ها چندان گران نیست، هزینه رستوران هم قیمت بالایی دارد مخصوصا اگر به رستوران های توریستی بروید.

زبان در روسیه

در این کشور علائم و نشانه ها در ایستگاه های قطار به زبان روسی است و فروشندگان هم معمولا انگلیسی حرف نمی زنند پس اگر به صورت فردی به این کشور سفر کنید ممکن است از بابت برقراری ارتباط با مشکلاتی روبرو شوید اما اگر با تور روسیه به سفر بروید راهنمای تور شما را برای رفتن به همه جا هدایت می نماید. اگر قبل از سفر الفبای روسی را یاد بگیرید می تواند تا حدود زیادی یاری نماینده باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1310

به "نکاتی که باید قبل از سفر به روسیه بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید قبل از سفر به روسیه بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید