نخست وزیر اسبق قطر: اتحادیه عرب اصلا بی طرف نیست که بخواهد داور بحران لیبی باشد

به گزارش مجله یافان، نخست وزیر اسبق قطر در اظهاراتی شدیداللحن علیه اتحادیه عرب، گفت که این اتحادیه اصلا بی طرف نیست تا بخواهد در بحران لیبی داور باشد.

نخست وزیر اسبق قطر: اتحادیه عرب اصلا بی طرف نیست که بخواهد داور بحران لیبی باشد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان، حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر اسبق قطر، امروز (دوشنبه)، در حساب خود در شبکه اجتماعی توئیتر بشدت از اتحادیه عرب انتقاد کرد.

آل ثانی در این خصوص نوشت: در رابطه با شرایط لیبی، اتحادیه عرب صلاحیت ندارد و اصلا بی طرف نیست تا بخواهد حَکَم باشد همانطور که پیشتر هم گفتم. هنوز به یاد داریم زمانی را که نیروهای آن طرفی که از سوی بعضی از کشورهای عربی حمایت می شدند و تهدید می کردند که به طرابلس یورش خواهیم برد. می بینیم که طرف دیگر در طرابلس گدایی می نماید و کسی جوابگو نیست.

از سویی دیگر، نخست وزیر اسبق قطر با اشاره به سوریه و یمن گفت: دخالت هایی که اکنون از سوی بعضی کشورهای خارج اتحادیه عرب شاهد آن هستیم، آیا علت آن این نیست که ما [آنها را] تنها گذاشتیم؟ و اینکه بعضی از ما به دنبال دست یابی به یک سری منافع محدود بودیم؛ منافعی که به امت آسیب می رساند؟.

آل ثانی در ادامه گفت: چرا ترکیه را سرزنش می کنیم، دیگران را علیه او می شورانیم و این کشور را به دخالت در امور بعضی کشورهایمان متهم می کنیم حال آنکه ما خود نه تنها از مقابله با مشکلاتمان عاجز هستیم بلکه شعله های آن را دوچندان هم می کنیم.

این اظهارات درست پس از آن است که مصر از اتحادیه عرب درخواست کرد که برای آنالیز تحولات اخیر کشور لیبی نشستی فوق العاده در سطح وزرای خارجه برگزار کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 10 تیر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 325

به "نخست وزیر اسبق قطر: اتحادیه عرب اصلا بی طرف نیست که بخواهد داور بحران لیبی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر اسبق قطر: اتحادیه عرب اصلا بی طرف نیست که بخواهد داور بحران لیبی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید