مسائل زعفران کاران در مجلس آنالیز شد

به گزارش مجله یافان، نشست مشترک نایب رئیس دوم مجلس با وزیر جهاد کشاورزی، برای آنالیز مسائل و مسائل زعفران کاران برگزار گردید.

مسائل زعفران کاران در مجلس آنالیز شد

به گزارش گروه سیاسی مجله یافان، عصر امروز جلسه ای در مجلس شورای اسلامی برای حل مسائل زعفران کاران با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان دستگاه های مختلف برگزار گردید.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این جلسه، گفت: وهن جمهوری اسلامی است که 500 تُن زعفران فراوری گردد و سپس کشوری، چون اسپانیا آن را از ما خریداری و با بسته بندی دیگری صادر کند.

در ادامه این نشست، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و مسائل بین المللی قیمت زغفران به شدت کاهش یافته به گونه ای که در دو سال گذشته زعفران کیلویی 20 میلیون تومان به فروش می سید، اما در حال حاضر کمتر از 10 میلیون تومان به فروش می رسد و هزینه فراوری از قیمت زعفران پیشی گرفته است.

وی تأکید کرد: متأسفانه یک سازمان یا نهاد تصمیم گیر که مورد اقبال کشاورزان، زعفران کاران و صادرکنندگان باشد نداریم و باید نهادی وجود داشته باشد تا در این زمینه سیاستگذاری کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس توضیح داد: حدود 60 تن زعفران توسط تعاونی روستایی خریداری شده، اما هنوز به فروش نرسیده و در انبار تعاونی است که وجود این 60 تُن زعفران در پایین ماندن قیمت زعفران تأثیرگذار است.

زنگنه اضافه نمود: در حال حاضر این 60 تُن زعفران به مزایده در بازار بورس گذاشته شده است که باید به بهترین نحو از این شرایط استفاده کرد تا مسائل زعفران کاران حل و فصل گردد و باید تدابیری اتخاذ گردد تا این 60 تُن زعفران به فروش برسد.

در ادامه جلسه، جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: ما 60 تُن زعفران را باید به صورت اعتباری، مهلت دار و صرفا برای صادرات در اختیار تجار قرار دهیم و تقاضای ما از وزیر جهاد کشاورزی آن است که از مهرماه تا آخر سال همه محدودیت ها از جمله تعهدات ارزی برای صادرات زعفران برداشته گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 554

به "مسائل زعفران کاران در مجلس آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل زعفران کاران در مجلس آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید