لیبی، ازسرگیری گفت وگوها میان گروه های لیبیایی در مغرب

به گزارش مجله یافان، دومین دور گفت وگوهای سیاسی هیئت هایی لیبیایی در شهر بوزنیقه مغرب تحت نظارت سازمان ملل و مقامات رباط از سرگرفته شد.

لیبی، ازسرگیری گفت وگوها میان گروه های لیبیایی در مغرب

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان به نقل از روزنامه العربی الجدید، هیئت نمایندگی از مجلس لیبی (مستقر در طبرق- شرق) و هیئتی از شورای عالی دولت (مستقر در طرابلس - غرب) دیشب (آدینه 11 مهر ماه) دومین دور از گفت وگوهای سیاسی خود را در شهر گردشگری بوزنیقه واقع در جنوب پایتخت مغرب از سرگرفتند.

در دور جدید مذاکرات سیاسی لیبی لیبی درباره ماده 15 توافقنامه صخیرات که در سال 2015 توسط تمام گروه های لیبیایی در شهری به همین نام در مغرب امضاء شده است، بحث و گفت وگو خواهد شد. در این ماده از توافقنامه صخیرات، معیارهای مناصب حاکمیتی مشخص شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی مجله یافان بخوانید. (کلیک کنید)

هیئت های لیبیایی در این دور از گفت وگو های خود که تحت نظارت سازمان ملل انجام می گردد، کوشش می نمایند، درباره توزیع مناصب حاکمیتی به توافقی دست پیدانمایند.

بر اساس بند اول ماده 15 توافقنامه صخیرات، مجلس لیبی با مشورت شورای عالی دولت باید درباره افرادی که پست های حاکمیتی به عهده می گیرند، به توافق برسند، از جمله این پست ها می توان به ریاست بانک مرکزی، رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان نظارت بر امور اداری، رئیس کمیته مبارزه با فساد، رئیس و اعضای کمیسیون عالی انتخابات، رئیس دادگاه عالی و دادستان کل لیبی اشاره نمود .

در دور اول گفت وگوهای لیبی لیبی در بوزنیقه ، دو طرف درباره معیارهای مشخص مسئولان بلندپایه کشور خود به توافق رسیدند.

مذاکرات دور اول گفت وگوها که 4 روز به درازا کشید، دو طرف توافق کردند که مقر اصلی دیوان محاسبات در پایتخت (طرابلس)، کمیته مبارزه با فساد در شهر سهبا (جنوب) و سازمان نظارت بر امور اداری در شهر بنغازی (شرق) لیبی باشد.

انتظار می رود، در دور جدید گفت وگوهای سیاسی در مغرب ، عقیله صالح رئیس مجلس لیبی و خالد المشری رئیس شورای عالی دولت شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 579

به "لیبی، ازسرگیری گفت وگوها میان گروه های لیبیایی در مغرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، ازسرگیری گفت وگوها میان گروه های لیبیایی در مغرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید