فاصله گذاری اجتماعی، احتیاج قطعی این روزهای حوزه بهداشت و درمان است

به گزارش مجله یافان، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای به رئیس جمهور با اشاره به آماده شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی در وزارت بهداشت، گفت: خوشبختانه برنامه مدونی از سوی همکاران و وزارت بهداشت، آماده شده است که با حمایت جدی و همه جانبه مسئولین و مردم عزیز امکان عملیاتی شدن و اجرای سریع آن وجود خواهد داشت.

فاصله گذاری اجتماعی، احتیاج قطعی این روزهای حوزه بهداشت و درمان است

به گزارش مجله یافان، در نامه دکتر محمدرضا ظفرقندی آمده است: با توجه به گسترش جهانی بیماری نوپدید کووید 19 و ضرورت اتخاذ استراتژی صحیح و قاطع در برابر این بیماری به استحضار می رساند براساس آنالیز های علمی و نظر اساتید محترم پزشکی، اپیدمیولوژی و مراجع بین المللی تنها استراتژی پذیرفته شده و پیروز برای کنترل این بیماری در حال حاضر برقراری ابعاد وسیع تر و شدیدتر کنترلی از سوی بالاترین سطوح نظام و دولت، با استفاده از تمام ظرفیت نهادهای مختلف کشور است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه نوشت: نگاهی به آنچه در کشورهای دیگر از قبیل ژاپن، کره جنوبی و بعضی کشورهای اروپایی اعمال می گردد موید این مطلب است. عدم توجه جدی به اعمال روش های علمی و قاطع برای مواجهه با این بیماری و ادامه امکان آزاد مسافرت های بین شهری و همچنین عدم اعمال محدودیت های جدی در تردد درون شهری، احتمال گسترش، ادامه و حتی عود این اپیدمی را به صورت نگران کننده افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه یقینا هرروز تاخیر در اعمال این محدودیت ها منجر به عوارض جبران ناپذیری خواهد شد گفت: متاسفانه هنوز از سوی بعضی مسئولین و افراد، تئوری مردود حصول ایمنی جمعیتی به وسیله آلوده شدن نسبت معینی از افراد کشور مطرح می گردد؛ این استراتژی بدون حصول واکسن موثر برای این بیماری در هیچ جای جهان پذیرفته شده نیست.

ظفرقندی در ادامه آورد: جناب آقای رئیس جمهور، اگرچه اعمال کنترل های شدیدتر و برقراری لایه های بالاتر فاصله گذاری اجتماعی در کوتاه مدت مسائل اجتماعی و مالی را به همراه دارد ولی قطعا با کنترل سریع تر بیماری، هم از وسعت و شدت اپیدمی و مرگ و میر مردم جلوگیری خواهد شد و هم در بلندمدت به نفع شرایط مالی و اجتماعی کشور است.

ظفرقندی اضافه نمود: علاوه بر اعمال روش های کنترلی شدید بر ترددهای شهری و برون شهری بخصوص در شهرهایی که شیوع گرفتاری و بیماری بیشتری دارند پیدا کردن فعال بیماران، معین کردن افرادی که طی روزهای قبل از تشخیص با بیماران تماس داشته اند، محافظت جدی از پرسنل و کادر درمان و یاری به ترمیم، تشویق و جایگزینی این نیروها و اتخاذ سیاست های کاهش تماس افراد به ظاهر سالم در جامعه(فاصله گذاری اجتماعی) نیازهای قطعی این روزهای حوزه بهداشت و درمان کشور است که خوشبختانه برنامه مدونی هم برای این موارد از سوی همکاران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده شده است که با حمایت جدی و همه جانبه مسئولین و مردم عزیز امکان عملیاتی شدن و اجرای سریع آن وجود خواهد داشت.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در انتها ابراز امیدواری کرد که استفاده بهینه از فرصت تعطیلات پیش رو دستورات اکید و جامع جنابعالی در موارد فوق موجب کنترل سریع تر بیماری و حل و فصل مسائل ناشی از آن می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 222

به "فاصله گذاری اجتماعی، احتیاج قطعی این روزهای حوزه بهداشت و درمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله گذاری اجتماعی، احتیاج قطعی این روزهای حوزه بهداشت و درمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید