غذاهایی که سرما خوردگی را بدتر می نمایند

به گزارش مجله یافان، درمان کامل سرماخوردگی حدود 5 روز طول می کشد؛ اما اگر رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر ندهیم، شاهد بدتر شدن علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا خواهیم بود.

غذاهایی که سرما خوردگی را بدتر می نمایند

به گزارش مجله یافان، ممنوعیت های غذایی هنگام ابتلا به بیماری های ویروسی فصول سرد سال شامل موارد زیر است:

شیرینی ها

مصرف زیاد قند می تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند. افزایش قند خون باعث مهار کار گلبول های سفید خون می گردد و عفونت در بدن توسعه می یابد. به علاوه، مصرف شکر باعث افزایش التهاب در بدن می گردد.

کربوهیدرات های ساده

این نوع کربوهیدرات ها نیز باعث افزایش قند خون می شوند. البته همه کربوهیدرات ها بد نیستند. نان گندم کامل، غلات کامل و ... را در هنگام سرماخوردگی مصرف کنید چون حاوی فیبر فراوان است و التهاب بدن را کاهش می دهد.

غذاهای تند

ادویه های تند اگرچه برای برطرف احتقان بینی در هنگام سرماخوردگی مفیدند، اما اگر مبتلا به آنفلوآنزا هستید و از معده درد نیز رنج می برید، به هیچ وجه غذایتان را تند نکنید.

میوه های خانواده مرکبات

اگرچه این میوه ها سرشار از ویتامین C هستند، اما به کسانی که هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا معده درد دارند، باز هم توصیه می گردد علاوه بر غذاهای تند، از مصرف مرکبات اجتناب نمایند چون این میوه ها باعث تحریک معده شده و حالت تهوع را تشدید می نمایند.

غذاهای چرب

وقتی سرما می خورید یا آنفلوآنزا دارید، اشتهایتان کم می گردد. در این هنگام مصرف غذاهای چرب التهاب بدن را بالا می برد.

آب نبات های بدون قند

این نوع آب نبات حاوی سوربیتول است که می تواند مسائل گوارشی را تشدید کند. سوربیتول قابل هضم نیست و می تواند باعث اسهال و ناراحتی معده گردد. اسهال در سرماخوردگی خطرناک است چون باعث کاهش آب بدن می گردد.

کافئین

نوشیدنی های کافئین دار بدن را کم آب می نمایند. این نوشیدنی ها اگر همراه قند باشند، التهاب بدن را افزایش داده و مقابله با عفونت ها را سخت تر می نمایند.

غذاهای ترد

این غذاها می توانند گلو را تحریک نموده و سرفه را تشدید نمایند. کراکر، آجیل و حتی سبزیجات خام را هنگام سرماخوردگی مصرف نکنید.

ترشیجات

این غذاها نیز چون حاوی سرکه و نمک هستند، التهاب گلو را افزایش می دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1504

به "غذاهایی که سرما خوردگی را بدتر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که سرما خوردگی را بدتر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید