عراق: ما اولویت بایدن نیستیم

به گزارش مجله یافان، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه سابق عراق می گوید که جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا پرونده عراق را در صدر اولویت های دولت خود قرار نخواهد داد.

عراق: ما اولویت بایدن نیستیم

محمد علی الحکیم وزیر خارجه دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق امروز سه شنبه در توییتی نوشت: عراق در صدر اولویت های دولت بایدن در سال اول نخواهد بود.

وی از سیاستمداران عراقی خواست تا گام های روشن، آرام و شتاب نزده در قبال واشنگتن اتخاذ نمایند و با کسی که مدیریت پرونده عراق (در دولت بایدن) را عهده دار خواهد بود، همکاری نمایند و روی روابط تجاری، مبارزه با تروریسم و آرام کردن منطقه تمرکز نمایند.

جنگ آمریکا علیه عراق در سال 2003 میلادی و متعاقب آن حضور اشغالگرانه این کشور در عراق تا کنون پیامدهای ناگوار و رنج و مسائل زیادی را برای این کشور و ملت آن به همراه داشته است.

دخالت های آمریکایی ها در طول سالهای بعد از 2003 میلادی در امور داخلی و خارجی عراق در سایه حضور نظامی گسترده آنها، جلوی برخورداری عراق از استقلال و حاکمیت کامل را گرفته است.

نمایندگان، سیاستمداران و تحلیلگران عراقی و مردم این کشور بارها بر لزوم خاتمه حضور نظامی آمریکا در کشورشان تاکید نموده و خواستار احترام کامل به حاکمیت و استقلال آن شده اند و به همین دلیل است که درخواست ها از دولت عراق برای اجرای مصوبه مجلس مبنی بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق در برهه اخیر افزایش یافته است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 666

به "عراق: ما اولویت بایدن نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق: ما اولویت بایدن نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید