خواسته جمعی از رهبران سابق دنیا از گروه 7 برای پرداخت هزینه واکسیناسیون کووید-19

به گزارش مجله یافان، بالغ بر 100 تن از مقام های سابق شامل روسای جمهور، نخست وزیران و وزرای امور خارجه، از کشورهای ثروتمند عضو گروه مالی هفت خواستند تا به منظور یاری به متوقف سازی جهش کروناویروس و بازگشتش به عنوان یک تهدید جهانی، هزینه واکسیناسیون جهانی مربوط به کروناویروس را پرداخت نمایند.

خواسته جمعی از رهبران سابق دنیا از گروه 7 برای پرداخت هزینه واکسیناسیون کووید-19

به گزارش مجله یافان، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقامات و رهبران ارشد این درخواست را در آستانه نشست گروه هفت در انگلیس که از روز آدینه آینده شروع شده و در جریانش قرار است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با رهبران انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن ملاقات داشته باشد، مطرح کردند.

این مقامات و رهبران ارشد سابق کشورهای دنیا در نامه خود به گروه هفت گفتند، همکاری دنیای در سال 2020 باخت اما سال 2021 می تواند یک دوره جدید را رقم بزند.

در این نامه تصریح شد: اینکه گروه هفت و گروه 20 با حمایتشان واکسنها را آماده نموده و در دسترس کشورهای با سطح در آمد متوسط و پایین قرار دهند یک کار خیریه نیست بلکه در راستای منافع راهبردی هر کشوری است.

از جمله امضا نماینده های این نامه گوردون براون و تونی بلر، نخست وزیران اسبق انگلیس، بان کی مون، دبیر کل سابق سازمان ملل و 15 تن از رهبران سابق آفریقا بودند.

آنها تصریح داشتند، گروه هفت و رهبران دیگری که به اجلاسش دعوت شده اند باید تضمین نمایند که برای مبارزه با همه گیری در سطح دنیا به پرداخت هزینه ای بالغ بر حدود 30 میلیارد دلار در سال برای مدت دو سال بپردازند.

براون اظهار کرد: پرداخت این پول از سوی گروه هفت کار خیریه نیست، این حفاظت از خود به منظور متوقف ساختن گسترش و جهش بیماری و بازگشت دوباره آن برای تهدید همه ما است.

او در بیانیه ای گفت: هزینه کردن به میزان 30 پنس (0.43 دلار) به ازای هر شخص در هفته در انگلیس هزینه ای کوچک است که به منظور بهترین سیاست بیمه در دنیا پرداخت می گردد.

اخیرا یک نظرسنجی از سوی بنیاد خیریه بچه ها را نجات دهید دریافت که حمایت عمومی قدرتمندی در آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و کانادا از پرداخت مبلغ 66 میلیارد دلاری مورد احتیاج برای واکسنهای کووید-19 در سطح دنیای از سوی گروه هفت وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1022

به "خواسته جمعی از رهبران سابق دنیا از گروه 7 برای پرداخت هزینه واکسیناسیون کووید-19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواسته جمعی از رهبران سابق دنیا از گروه 7 برای پرداخت هزینه واکسیناسیون کووید-19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید