شلیک 2 موشک کوتاه برد کره شمالی در پی مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش مجله یافان، به دنبال مانور مشترک اخیر کره جنوبی و آمریکا، کره شمالی انتها هفته گذشته دو موشک کوتاه برد شلیک کرده است.

شلیک 2 موشک کوتاه برد کره شمالی در پی مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان، دو مسئول آمریکایی می گویند که کره شمالی در تعطیلات سرانجام هفته دو موشک کوتاه برد شلیک کرده است.

دو مقام آمریکایی که نخواستند نام آنها فاش شود، این اظهارات را در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست عنوان کردند اما وزارت دفاع آمریکا تا به امروز درباره شلیک دو موشک کره شمالی هیچ گونه اظهارنظر نکرده است.

واشنگتن پست افزود: پیونگ یانگ این آزمایش موشکی جدید را پس از محکوم کردن مانورهای مشترک آمریکا با کره شمالی در منطقه انجام داده است.

در ادامه گزارش این روزنامه آمریکایی آمده که این اقدام کره شمالی چالشی مستقیم برای دولت بایدن است، اما دولت او موضع خود در قبال تهدیدات هسته ای کره شمالی را مشخص نکرده است.

این در حالی است که دولت جدید ایالات متحده به ریاست بایدن گفته بود که در سیاست خود در قبال کره شمالی تجدید نظر خواهد کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن راه حل های دیپلماتیک خود برای تعامل با پیونگ یانگ را مورد بررسی قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 927

به "شلیک 2 موشک کوتاه برد کره شمالی در پی مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلیک 2 موشک کوتاه برد کره شمالی در پی مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید