دردسر ترامپ برای پنتاگون؛لعنت! رئیس جمهور به دنبال تمام گزینه هاست!، چگونه ترامپ از حمله نظامی سنگین به کره شمالی منصرف شد؟

به گزارش مجله یافان، ایسنا نوشت: بر اساس کتابی که به زودی توسط یکی از خبرنگاران سی ان ان منتشر می گردد، پنتاگون در سال 2017 برای دادن گزینه های نظامی برای کره شمالی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تردید داشته، چرا که نگران بوده او دستور یک حمله نظامی عظیم را صادر کند.

دردسر ترامپ برای پنتاگون؛لعنت! رئیس جمهور به دنبال تمام گزینه هاست!، چگونه ترامپ از حمله نظامی سنگین به کره شمالی منصرف شد؟

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، جیم سیتو، خبرنگار ارشد امنیت ملی سی ان ان روز پنجشنبه در مقاله ای راجع به کتابش با نام نظریه مرد دیوانه: ترامپ عهده دار دنیا می گردد، گفت که این گزارش از سوی جوزف یان- که تا سال 2018 به عنوان نماینده ویژه برای سیاست کره شمالی خدمت می کرد- به او ارسال شده است.

این کتاب قرار است روز سه شنبه منتشر گردد.

یان به سیتو گفته بود: باید در خصوص اینکه چه گزینه هایی به او (ترامپ) می دهی، مراقب می بودی. ما بسیار محتاط بودیم، چرا که هر گزینه ای روی کار می آوردیم، او ممکن بود آن ها را استفاده کند.

تنش ها در سال 2017 بعد از درگیر شدن دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جنگ لفظی بر سر تسلیحات هسته ای کره شمالی و آزمایشات موشک های بالستیک، شدت گرفت.

کاخ سفید نااُمید شده بود، اما به گفته سیتو، پنتاگون، دست کم تحت وزارت دفاع جیمز ماتیس، کوچک ترین تکانی نخورد.

سیتو به نقل از یان گفت: کاخ سفید به این موضوع، این طور نگاه می کرد که لعنت! رئیس جمهور به دنبال تمام گزینه هاست!

این نماینده سابق همچنین گفت که به کره شمالی ها درباره غیرقابل پیش بینی بودن ترامپ، هشدار داده است.

یان به سیتو گفته بود: ما فکر می کردیم کیم جونگ اون غیرقابل پیش بینی است. حالا با ترامپ غیرقابل پیش بینی هم روبه رو بودیم. و من درباره این موضوع مراوده خواهم کرد.

ترامپ و کیم بعدتر در سلسله نشست های تاریخی که از ژوئن 2018 شروع شد، شرکت و سعی کردند به توافقی بر سر خلع سلاح هسته ای کره شمالی در ازای امتیازات، برسند.

این کوشش دیپلماتیک از زمان دومین نشست این دو رهبر در فوریه 2019 در ویتنام- که ناگهان به خاطر اختلافات در دامنه خلع سلاح هسته ای کره شمالی و رهایی از تحریم های آمریکا متوقف شد- متوقف مانده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 505

به "دردسر ترامپ برای پنتاگون؛لعنت! رئیس جمهور به دنبال تمام گزینه هاست!، چگونه ترامپ از حمله نظامی سنگین به کره شمالی منصرف شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر ترامپ برای پنتاگون؛لعنت! رئیس جمهور به دنبال تمام گزینه هاست!، چگونه ترامپ از حمله نظامی سنگین به کره شمالی منصرف شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید