تحریم های جدید، نشانه استیصال ترامپ از شکست های پیاپی در مواجهه با ایران است

به گزارش مجله یافان، تهران (پانا)- رئیس دفتر رئیس جمهور تحریم های جدید آمریکا را نشانه ناکامی مجموعه سیاست های این کشور در قبال ایران خواند و تاکید کرد این تحریم ها حاکی از استیصال سران کاخ سفید از محقق نشدن اهداف سراب آلوده ای است که مدت هاست روی آن تبلیغات کرده اند.

تحریم های جدید، نشانه استیصال ترامپ از شکست های پیاپی در مواجهه با ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، محمود واعظی با اشاره به شکست های متوالی دولت ترامپ در روبروه با ایران، گفت: دولت ترامپ تمام توان خود را در سه سال اخیر برای ضربه زدن به ملت ایران به کار گرفت و از کنفرانس ورشو گرفته تا تلاشهای اخیر این کشور در شورای امنیت همه تلاشهای شان با شکست روبرو شده است.

وی اضافه نمود: تحرکات خصمانه و ظالمانه آمریکایی ها اگرچه مردم کشورمان را به زحمت انداخته و سبب ایجاد فشار و دشواری برای آنها شده اما به هیچ یک از اهداف تعیین شده نرسیده است. آنها با فشار اقتصادی سنگین به دنبال تسلیم ملت ایران بودند اما ناکام ماندند. تلاش های آنان برای فعال سازی مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم های سازمان ملل نیز در پی مجموعه فعالیت های موثر دیپلماتیک ایران، با شکست روبرو شد و بیش از همیشه خود را در جامعه بین الملل تنها دیدند.

رئیس دفتر رییس جمهوری گفت: این شکست های پی درپی اعتبار دولت ایالات متحده را به طرز بی سابقه ای خدشه دار کرده و تحریم های اخیرا این کشور یک اقدام نمایشی، برای تحت شعاع قرار دادن این بی اعتباری است.

واعظی تحریم بانک های ایرانی از سوی کاخ سفید را کاملا غیرقانونی، خلاف قواعد بین الملل و آشکارا ضدحقوق بشری دانست و تاکید کرد: با این حال این تحریم ها خللی در عزم و اراده دولت و ملت بزرگ ایران ایجاد نخواهد کرد.

وی ضمن مرتبط دانستن اقدامات ضدایرانی دولت آمریکا با صحنه انتخاباتی این کشور، گفت: عملکرد بسیار ضعیف دولت آمریکا در بحران کرونا و همچنین ماجراجویی های دولت این کشور در سیاست خارجی، اقبال عمومی به ترامپ را به پایین ترین حد ممکن رسانده و بخشی از تحرکات ضدایرانی این کشور ریشه در این واقعیت دارد. اغلب نظرسنجی ها و برآوردهای افکار عمومی آمریکا از وضع نامناسب ترامپ نسبت به رقیبش حکایت دارد و همین باعث شده او تلاش کند، با اقدامات نمایشی در سیاست خارجی از جمله در روبروه با ایران، روی این ناکامی بزرگ سرپوش بگذارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تلاش های جدید آمریکا در دشمنی با ملت ایران را نیز محکوم به شکست خواند و اذعان داشت: آمریکایی ها با اعمال تحریم به همه بانک های ایرانی به دنبال قطع ارتباطات بانکی ایران با جهان و تحمیل فشارهای اقتصادی و معیشتی بیشتر به مردم کشورمان هستند، با این وجود دولت جمهوری اسلامی همچون گذشته از راه های مختلف نیازمندی های کشور را تامین خواهد کرد.

وی گفت: تحریم های جدید آمریکا ضد مردم ایران نشانه آشکاری برای درک رویکرد غیرانسانی کاخ سفید است، نشانه ای برای اینکه جامعه جهانی بفهمد، در گرماگرم مبارزه جهانی با پاندمی کرونا، سران ریاکار آمریکا به هیچ یک از اصول اخلاقی و قواعد حقوقی بین المللی پایبند نیستند و حاضرند برای نمایش های سیاسی داخلی، حتی در برابر تهیه غذا و دارو برای ملت ایران نیز مانع ایجاد کنند. آنها البته به فضل الهی این بار هم به هدفشان نخواهند رسیدو با تلاشهای انجام شده و برنامه ریزی های انجام شده سعی در رفع موانع تجارت خارجی کشور داریم و همچون گذشته پیروز خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 587

به "تحریم های جدید، نشانه استیصال ترامپ از شکست های پیاپی در مواجهه با ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های جدید، نشانه استیصال ترامپ از شکست های پیاپی در مواجهه با ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید