شفاف سازی کرمان برای سهامداران

به گزارش مجله یافان، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان با نماد کرمان در بازار اول فرابورس واقع شده است؛ مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام سال اقتصادی منتهی به 1400/03/31 شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان روز دوشنبه 6 دی ماه 1400، برای انتخاب هیئت مدیره برگزار گردید. مجمعی که با انتشار ویدئویی از درگیری در حین برگزاری آن واکنش های بسیاری را برانگیخت.

شفاف سازی کرمان برای سهامداران

پیرو شایعات منتشر شده در فضای مجازی و در راستای ایفای حقوق سهامداران شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان در اطلاعیه ای اعلام نمود : شرکت براساس قوانین مندرج در قانون تجارت اقدام به دعوت سهامداران به مجمع کرده و در نوبت اول این مجمع به حد نصاب نرسیده و لذا به مجمع دوم کشیده شده است.

هدف قبضه قهری هیات مدیره بود

در خلال چند هفته اخیر گروهی از سهامداران خرد شرکت با موضوع فردی که در گذشته رفتار مشابه و زننده ای در مجامع مختلف از جمله مجمع لیزینگ ایران داشته است سعی نمودند با تحریک سهامداران عمده شرکت برای رای دادن به کاندیداهای این گروه اقدام به قبضه قهری هیات مدیره شرکت نمایند. این فرد که در گذشته کارمند بانک تجارت بوده، پس از خروج از بانک با سوءاستفاده از اطلاعات نهانی شایعه تیک اور لیزینگ ایران را پخش کرد که البته بهانه ای برای بالابردن قیمت سهم و فروختن سهم های خود در قیمت های بالا به دیگران بود.

این گروه از سهامداران با توجه به عدم کسب نتیجه از جذب آرا کوشش نمودند به صورت مضحکی مجمع نوبت دوم را که براساس قانون با هر نسبت از حضور سهامداران قابل اجرا است را قبل از موعد مقرر و پیش از حضور هیات مدیره و سهامداران شرکت و حتی حضور نماینده حسابرس رسمی برگزار نمایند.

عمدا می خواستند جلسه به تعویق بیوفتد

با توجه به فیلمهای منتشره از پیش از آغاز جلسه مجمع نماینده گروه اخلالگر قبل از آغاز مجمع رسمی سعی نمود با اشغال میزهای تعبیه شده در محل جلسه بدون لحاظ ترتیبات قانونی و بدون رای گیری از سهامداران و حضور نماینده حسابرس و بازرس قانونی مجمع را آغاز کند که این امر با اعتراض سهامداران حاضر و انتظامات سالن برگزاری مجمع روبرو شد که متاسفانه این برخوردهای اجرا شده به خلق صحنه های نامناسبی از التهاب آفرینی گروه اخلالگر که سعی در حضور به هر قیمتی در پشت میزهای هیات رئیسه مجمع داشتند منجر شد این گروه اخلالگر که اطمینان داشتند با حضور سهامدار اصلی شرکت قادر با کسب نتیجه نیستند سعی کردند تا با برهم زدن مجمع ،جلسه را تعویق بکشند تا بتوانند رای بیشتری را در روزهای آینده بدست آورند که همین امر منجر به خشونت بی علت اعضای این گروه شد.

با حضور سهامداران و هیات مدیره شرکت و نمایندگان بورس و حسابرس قانونی شرکت و رای گیری جهت انتخاب هیات رئیسه، مجمع وارد دستور شده ضمن تصویب صورتهای اقتصادی و موارد مندرج در دستور جلسه، با شمارش دقیق آرا هیات مدیره شرکت به دور از تنش و جنجال انتخاب شد.

فعالان بازار و سهامداران شرکتها از هر گونه بی نظمی و قانون شکنی بیزاری جسته و از کلیه سهامداران می خواهند خواسته های خود را از مجرای قانونی و قانون تجارت و در چارچوب دستورالعملهای سازمان بورس دنبال نمایند.

منبع: اخبار بورس

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس مجله یافان بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1316

به "شفاف سازی کرمان برای سهامداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفاف سازی کرمان برای سهامداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید