کسب مهارت 300 هزار نفر در آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای

به گزارش مجله یافان، مدیرکل دفتر آکادمی های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در 6 ماه اول سال جاری، 300 هزار نفر در دوره های آموزشی در آکادمی های آزاد، مهارت کسب کردند.

کسب مهارت 300 هزار نفر در آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای

به گزارش گروه اقتصادی مجله یافان، یعقوب نماینده گفت: این تعداد آموزش ها در رشته های مختلف ارائه شد اکنون، یک هزار و 973 نوع حرفه آموزشی در آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای ارائه می گردد.

وی اضافه نمود: این آموزش ها در حوزه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، عمران، صنایع دستی، مراقبت زیبایی، اقتصادی و بازرگانی، تعمیرات و تاسیسات و سایر موارد است به گونه ای که تنها در بخش آی تی بیش از 200 حرفه وجود دارد.

مدیرکل دفتر آکادمی های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه 12 هزار و 225 آکادمی آزاد مجوز دارند، گفت: از این تعداد هشت هزار و 100 مورد در نیمه اول سال فعال بودند و بقیه فعالیتی نداشتند.

وی اضافه نمود: آکادمی ها با توجه به شرایط مختلف و نوع مخاطبان فعالیت می نمایند که بخشی از این آکادمی ها اختصاص به دانش آموزان و یا دانشجویان داشت که با محدودیت های کرونایی شاهد کاهش آمار آموزش ها بوده ایم ضمن اینکه بسیاری از آکادمی ها بستر دوره های مجازی را نیز فراهم کردند.

نماینده ابراز امیدواری کرد تا در نیمه دوم سال جاری تمام آکادمی های غیرفعال، به چرخه مهارت آموزی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه تسهیل در صدور مجوز تاسیس آکادمی های آزاد انجام شده است، گفت: از دهم مهرماه سال جاری با ابلاغ رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر اساس تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدور مجوز تاسیس آکادمی آزاد در مدت سه روز به صورت الکترونیکی انجام می گردد.

این مقام مسوول اضافه نمود: از زمان ابلاغ تا چهارم آبان ماه، 361 موافقتنامه اصولی برای متقاضیان، مجوز های تاسیس آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای صادر شده است و افراد مشغول به فراهم کردن استاندارد ها برای فعالیت خود هستند.

وی تاکید نمود: افزایش تعداد آکادمی های فنی و حرفه ای باعث ایجاد رقابت سالم و توسعه مهارت آموزی می گردد.

مدیرکل دفتر آکادمی های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه سرانه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای پایین است، گفت: در سکونت گاه های غیر رسمی، نواحی شهرک های صنعتی، مجاور کارخانه ها و منطقه ها روستایی فاقد آکادمی ها هستیم.

وی گفت: با توجه به محدودیت در تاسیس آکادمی های دولتی، سعی در توسعه آکادمی های آزاد داریم تا با افزایش قوی بخش غیردولتی سرانه آموزش را افزایش دهیم.

نماینده با تاکید براینکه در بخش صنوف، کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی احتیاج به بازآموزی داریم، گفت: با ایجاد نوآوری در تکنولوژی ها و مشاغل نو احتیاجمند ارائه مهارت های نو هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اکنون فاقد پوشش گسترده و جامع آکادمی ها هستیم از این رو احتیاج است کسانی که دارای سرمایه لازم و علاقه مند در ارائه آموزش ها هستند با آنالیز بازار تقاضا و شناخت کافی، اعلام آمادگی نمایند.

مدیرکل دفتر آکادمی های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به حمایت های تسهیلاتی و ایجاد فضای کسب و کار ها برای آکادمی ها، گفت: برای متقاضیانی که اقدام به ایجاد و راه اندازی آکادمی ها در منطقه ها محروم و کم برخوردار نمایند، تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: این تسهیلات از تبصره 18 قانون بودجه سال جاری اختصاص می یابد.

لازم به ذکر است پیش از این، زمان مورد احتیاج صدور مجوز این آکادمی ها، حدود هشت ماه بوده است.

پیشتر، وزیر تعاون در این باره اظهار داشت: صدور مجوز آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای برای افراد واجد شرایط حداکثر طی سه روز کاری انجام خواهد شد. در صورت اطاله آنالیز، سیستم بصورت اتوماتیک پس از روز سوم مجوز را صادر می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1214

به "کسب مهارت 300 هزار نفر در آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب مهارت 300 هزار نفر در آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید