سودجویان از زمین های کشاورزی رانده شدند

به گزارش مجله یافان، زمین های چند هکتاری در ابتدای بزرگراه آزادگان نرسیده به میدان الغدیر وجود داشت که از 2 سال قبل توسط متخلفان و سودجویان به طور شبانه از کاربری کشاورزی به صنعتی تبدیل شده بود که با کوشش شهرداری منطقه 18 پاکسازی شد.

سودجویان از زمین های کشاورزی رانده شدند

مجله یافان / مریم قاسمی: شهردار ناحیه 2 شهرداری منطقه 18 در این باره می گوید:با توجه به اینکه اراضی کشاورزی ارزان تر از بقیه زمین هاست، تعدادی از زمین خواران و متخلفان این زمین های چند هکتاری حاشیه بزرگراه آزادگان را از مالکان با قیمت مناسب خریداری نموده بودند تا در این نقطه فعالیت تجاری داشته باشند.

امیر محمدی ادامه می دهد:در این مدت زمان زمین های کشاورزی چند هکتاری در این بخش از منطقه 18، در قرق افراد سودجو نهاده شد و آنها با خیال راحت به خرید و فروش غیرقانونی کانکس، کانتینر و خانه های پیش ساخته اقدام می کردند. با توجه به اهمیت موضوع بارها به آنها تذکر داده شد که این تجارت غیر قانونی دست بردارند، اما متاسفانه این کوشش ها تأثیری در اصلاح آنها نداشت. بنابراین برای ریشه کنی این جرم مراحل قانونی را پشت سر گذاشتیم و بالاخره با حمایت شهردار منطقه 18 توانستیم مشکل را با دادستان مربوطه مطرح و دستور قضایی را برای جمع آوری کانکس ها بگیریم، پس از مدتی همراه با ضابطین قضایی، رئیس و اکیپ کلانتری و عوامل شهرداری به مدت 7 ساعت، تعداد 13 کانکس که هر کدام به طول 16 تا 18 متری بود، جمع آوری شد.

محمدی ادامه می دهد:هنگام جمع آوری، پاکسازی حاشیه بزرگراه آزادگان متوجه شدیم که فعالیت کانکس فروشان به قدری توسعه یافته که برای خود نگهبان و محل دیده بانی و دفاتر فروش مجهز به گاوصندوق، تلویزیون و... راه اندازی نموده بودند و بسیار حرفه ای مشغول کار بودند. خلافکاران به رغم دریافت اخطار های قانونی کتبی و شفاهی، همچنان به کار خود ادامه می دادند که باعث بی انضباطی و ناهمگونی شهر شده بود. با این حال عوامل مدیریت شهری منطقه 18توانستند با اقتدار کامل و طبق قانون و مقررات حق پایمال شده شهروندان را باز پس گیرد و این محل تجاری غیر قانونی را به طور کامل بازسازی نمایند.

لازم به ذکر است طبق قانون شهرداری ها هیچ فردی یا گروهی نمی تواند در مجاورت بزرگراه ها و در فاصله 150 متری حریم شهر اقدام به تغییر کاربری زمین های کشاورزی و راه اندازی مراکز تجاری و صنعتی کند.

نمای قبل از اجرای طرح ویژه جمع آوری کانکس های غیر قانونی

نمای بعد از اجرای طرح ویژه جمع آوری کانکس های غیر قانونی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 118

به "سودجویان از زمین های کشاورزی رانده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودجویان از زمین های کشاورزی رانده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید