رشد 15 درصدی قیمت حبوبات، هر کیلو خرما 65 هزار تومان شد

به گزارش مجله یافان، مشاهدات بازار در دو هفته اخیر نشان می دهد قیمت حبوبات 15 درصد افزایش پیدا نموده و بعلاوه هر کیلو خرما 65 هزار تومان به فروش می رسد.

رشد 15 درصدی قیمت حبوبات، هر کیلو خرما 65 هزار تومان شد

به گزارش گروه مالی مجله یافان، با شروع ماه مبارک رمضان تأمین مایحتاج مردم در این ماه امری ضروری به شمار می آید که در این راستا دولت قرار بود ضمن تأمین احتیاج بازار مدیریت مناسب را در قیمت انواع کالا ها در بازار داشته باشد. اما با وجود تمام تأکیدات بر مدیریت قیمت ها بازار کالا های اساسی مردم همچنان با نوسانات قیمتی روبروست.

عمده فروشانی که در بخش کالا های اساسی فعالیت می نمایند از نبود ساماندهی مناسب در قیمت گذاری ها گله مند هستند و می گویند شرکت ها به صورت سلیقه ای افزایش قیمت را در کالا های خود به بهانه درج قیمت تولیدنماینده اعمال می نمایند.

در بعضی از کالا ها از جمله حبوبات بازار در فروردین ماه سال جاری همچنان فرایند افزایشی قیمت ها را شاهد است، به نحوی که مشاهدات نشان می دهد طی دو هفته روز اخیر قیمت حبوبات 15 درصد افزایش پیدا نموده است به عنوان نمونه در عمده فروشی ها عدس از 37 هزار تومان به 46 و بعضاً به 47 هزار تومان رسیده است لوبیا چیتی نیز در عمده فروشی ها از 38 هزار تومان به 47 هزار تومان رسیده است.

علاوه براین خرما نیز طی دو هفته اخیر رشد قیمت را تجربه نموده است به نحوی که هر کیلو خرما در اسفند ماه 1400 با قیمت 40 هزار تومان به فروش می رسید، اما در حال حاضر این کالا در عمده فروشی ها با کیلویی 50 هزار تومان به فروش می رسد. آنالیز ها نشان می دهد خرما تا به دست مصرف نماینده برسد به قیمت 65 هزار تومان در هر کیلو می رسد.

بعلاوه در بخش نوشیدنی نیز بازار شاهد رشد 20 درصدی قیمتهاست که هنوز شرکت ها دلایل افزایش قیمت ها را اعمال ننموده اند، اما به نظر می رسد افزایش قیمت ها متوجه مواد اولیه در بخش پتروشیمی باشد چرا که فروشندگان ظروف یک بار مصرف نیز تمایلی به فروش کالا های خود ندارند چرا که می گویند سال جاری افزایش قابل توجهی در این ظروف به وجود آمده و نگرانیم اگر کالا های خود را به بفروشیم آیا می توانیم جایگزینی برای آن ها در مغازه داشته باشیم یا خیر.

با توجه به تغییرات قیمتی کالا ها در بازار به نظر می رسد دولت باید نظارت جدی در این موضوع داشته باشد چرا که در ماه مبارک رمضان احتیاج مردم برای خرید مواد غذایی افزایش یافته است و آن ها نباید در خرید کالا با قیمت های بالا و حتی کمبود روبرو باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1413

به "رشد 15 درصدی قیمت حبوبات، هر کیلو خرما 65 هزار تومان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 15 درصدی قیمت حبوبات، هر کیلو خرما 65 هزار تومان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید