سهم پرسش مهر ریاست جمهوری در تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان

به گزارش مجله یافان، تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان نمود هدف بخشی از سوال ریاست جمهوری در پرسش مهر این است که یکی از مهم ترین مسایل جامعه تبدیل به گفتمان گردد.

سهم پرسش مهر ریاست جمهوری در تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان

علیرضا کاظمی در گفت وگو با پانا درباره اینکه بیست و یکمین پرسش مهر ریاست جمهوری به عنوان یک رویداد فرهنگی چگونه می تواند به افزایش و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان یاری کند اظهار کرد: پرسش مهر ریاست جمهوری ابعاد مختلفی دارد؛ یکی از این ابعاد این است که پرسش یکی از بهترین ابزار تربیت و یادگیری و شروع تفکر و خلاقیت است یکی دیگر از ابعاد پرسش مهر زمینه سازی برای خلق آثار و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است.

وی اضافه نمود: بعد بسیار مهم پرسش مهر اثرگذاری بر جامعه مخاطب است و این بخش پرس مهر ریاست جمهوری کمتر مورد توجه قرار گرفته است ما تا به امروز بیشتر بر خلق کنندگان آثار تمرکز نموده ایم که باید با برنامه ریزی موثر این آثار اثرپذیر را که پیغام های تربیتی، بهداشتی و فرهنگی دارد به جامعه مخاطب منتقل کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه سال جاری در 20 رشته اثر فراوری شده که می تواند 20 ذائقه متفاوت را سیراب کند اعلام کرد: هدف بخشی از سوال ریاست جمهور این است که یکی از مهم ترین مسایل جامعه تبدیل به گفتمان می گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اطلاع داد تا به امروز بیش از 2 میلیون و 500 اثر فراوری شده نشان از شرکت این تعداد دانش آموز دارد همچنین تا به امروز حدود 12 هزار اثر از سوی فرهنگیان دریافت شده است.

وی در سرانجام درباره افزایش رشته در این رویداد فرهنگی نیز گفت: ما باید هرسال رشته ها را به روز آوری و متناسب با اقتضائات جامعه رشته های جدید را اضافه کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 915

به "سهم پرسش مهر ریاست جمهوری در تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم پرسش مهر ریاست جمهوری در تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید