سندرز: به رئیس جمهوری نیاز داریم که به علم اعتقاد داشته باشد

به گزارش مجله یافان، سناتور ارشد دموکرات با انتقاد از دروغگویی رئیس جمهور آمریکا درباره مهار ویروس کرونا تأکید کرد که کشورش به رئیس جمهور نیاز دارد که به استفاده از رویکردهای علمی برای مقابله با بحران کرونا اعتقاد داشته باشد.

سندرز: به رئیس جمهوری نیاز داریم که به علم اعتقاد داشته باشد

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان، سناتور برنی سندرز نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا بار دیگر از رویکرد غیرعلمی و اظهارات عاری از حقیقت دونالد ترامپ رئیس جمهور کشورش درباره مهار ویروس کرونا انتقاد کرد.

این سناتور ارشد دموکرات روز شنبه طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: دروغ های ترامپ هرگز تمامی ندارد. در حالی که ا همچنان درباره متوقف شدن فرایند شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده سخنرانی می کند، روز جمعه بیش از 68 هزار مورد جدید ابتلا به کووید-19 در کشور به ثبت رسید؛ یعنی بالاترین آمار ابتلا از ماه ژوئیه [سه ماه قبل] تا به امروز

وی افزود: ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که به علم معتقد باشد، نه به افسانه های دست راستی.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تا به امروز بیش از 8.3 میلیون نفر در آمریکا به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند که از این تعداد حدود 224 هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا هم از لحاظ تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 و هم از لحاظ میزان مرگ ومیر بر اثر این بیماری، با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر کشورها در رتبه نخست جهان واقع شده است.

بی تفاوتی دولت آمریکا در قبال بحران کرونا که باعث شده این کشور با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها، از لحاظ آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در رتبه اول جهان قرار گیرد، نقدها بسیاری را علیه شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دولت وی برانگیخته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب وکارها را به میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده اند.

نرخ بیکاری در آمریکا حتی در برهه ای طبق آمارهای رسمی وزارت کار این کشور به حدود 15 درصد هم رسید؛ رقمی که بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از 80 سال اخیر به شمار می رود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 600

به "سندرز: به رئیس جمهوری نیاز داریم که به علم اعتقاد داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرز: به رئیس جمهوری نیاز داریم که به علم اعتقاد داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید